Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag säger det jag sagt hela tiden: Det är viktigare att barnen får en hjälpligt fungerande uppväxt, och att de räddas till livet. Att kvinnor inte vill bära bördan av barn - det Ni kallar "rättvisa" - kan i normalfallet inte trumfa detta.
Du förstår väl att det finns ett antal procent av män, som det är direkt olämpligt att påtvinga barnomvårdnad? Jag påstår inte att det inte finns olämpliga mödrar, men statistiken talar för att det finns avsevärt fler sådana män.
Rättvisa är inte = kvinnor vill inte bära brödan av barn. Den bördan tar kvinnor för övrigt i betydlgit högre grad än män. Så de tär MÄN du bör rikta den kritiken mot. Är män i världen och i Sverige som inte har nån lust bära bördan av barn. Utan rättvisa är att ansvar ska fördelas lika på alla som är lika ansvariga för något. En part ska inte bara få lov komma undan, så som du vill.
Och rättvisa är en av människan absolut viktigaste institutioner.
Men jag vet, din ideologic beaktar inte speciellt just kvinnors rätt till rättvisa speciellt. Har aldrig gjort och kommer förmodligen heller aldrig göra det. Vilket syns i alla gravt konservativa samhällen.
Och det FINNS iNGET BARN vars liv man ska rädda....När fan ska du fatta?
Det finns ett embryo, oftast i mycket tidigt stadie...Alltså ingen större skillnad i något som vi tar hänsyn till då vi behandlar liv, än sekunden innan befruktningen då en spermie möter ett ägg.
Det vi kallar för mänskligt liv värt att beakta kommer långt senare.
Du klarar verkligen inte se sakligt på detta, utan geggar ständigt ihop framtid med nutid och mänskligt liv med cellers och DNA.
Jävligt tröttsamt debattera på denna ständigt låga nivå med en person som inte utvecklar sitt tänkande en mm.
Och en olämplig moder (för att hon inte vill etc) är EXAKT lika olämplig som dito fader.
Du tar det kvinnor är duktiga på (vara skötsamma) och använder det för att STRAFFA kvinnor med.
Medan du tar det män är lite sämre på som grupp ( vara skötsamma) och använder det för att belöna män.