2020-08-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag vet inte, men det skulle inte förvåna mig. Min gissning är att huvuddelen av kvinnor som agerar så klantigt, främst är lågbegåvade och därmed röstar på S, varför S också gärna smörjer sådana väljargrupper med mina skattepengar. Denna princip är en huvudregel i Sverige och en förklaring till många av våra problem. Men, jag vet inte säkert i detta fall.

Vilket massa fördomsfullt trams...

1. Om en fader drar från sitt barn, så är det HANS agerande inte en kvinnas. "Klantigheten" är alltså helt hans.

2. S utmärks inte alls av nån "lågbegåvning". Och är det någon av "höger kontra "vänster" skalan som just utmärks av att ha lite lägre IQ än average så är det din typ av värdekonservatism och nationalism.
Citera
2020-08-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

1. Om en fader drar från sitt barn, så är det HANS agerande inte en kvinnas. "Klantigheten" är alltså helt hans.

2. S utmärks inte alls av nån "lågbegåvning". Och är det någon av "höger kontra "vänster" skalan som just utmärks av att ha lite lägre IQ än average så är det din typ av värdekonservatism och nationalism.

I detta fallet hade ju kvinnan dragit från fadern och hem från semesterflirten.

S utmärks av lågutbildade väljare. Förr var det ett arbetarparti, idag ett bidragstagarparti.

Högutbildade tror jag främst MP har.
Citera
2020-08-09, 15:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Nä det gör nu inte historiska museet eftersom de just använder detta ord.

eller hur?

Ska jag fortsätta bevisa detta för dig?

Här kommer lite fler utställningar just historiska museet haft och NAMNGETT

https://historiska.se/we-call-them-vikings/

We call them vikings.....
med innehållet:

"I utställningen levandegörs vikingatidens människor med hjälp av en mängd unika föremål [...]"

alltså Vikingar = vikingatidens människor....enligt .....historiska museet.

Överbevisad nu?

Sen hittade jag denna:

https://historiska.se/upptack-historien/artikel/vilka-var-vikingarna/

Som är en utmärkt sammanställning av exakt det jag har försökt förmedla åt dig, kring just vad nation, folk etc står för.

Så tips läs denna länk och se över din egen förvirring gällande alla dessa termer.

Museet skriver så här:
Citat:
Vikingatiden är namnet på en historisk tidsperiod i Skandinavien och oftast avses tiden cirka 800–1050. Ordet viking finns på några få runstenar från perioden och verkar oftast betyda ungefär ”sjörövare”. Det var alltså inte namnet på ett folk eller en grupp. De allra flesta människor kallade sig inte så, utan levde ett fredligt jordbrukarliv.
(Min kursiv.) https://historiska.se/upptack-historien/artikel/vilka-var-vikingarna/

Citat:
Så? du kallar alltså inte Sverige för en nation? eller England, Frankrike, Belgien, Tyskland, ska jag fortsätta?

Sverige som nation är inte detsamma som Sverige som stat. I den svenska nationen ingår t ex Åland och ålänningarna. Åland är ett svenskt landskap, men är inte ett landskap inom staten Sverige. England kan nog till nöds sägas vara en nation, även om Cornwall skulle misstycka, men Storbritannien är definitivt inte en nation. Frankrike är nog en tyck-fråga, ty det finns några "sub-nationer" t ex Bretagne. Belgien absolut inte, inte heller Tyskland, där Österrike har historiska anspråk på att vara det tyska hjärtlandet. Det går alltså inte helt enkelt att bestämma politiskt vad som utgör en nation, det växer fram organiskt.

Citat:
De skiftar inte speciellt dramatiskt, det är helt och hållet ditt hittepå.
Att det skiljer mellan nordiska länder ex. beror på olika lagar gällande abort.
Att det skiljer mellan andra länder beror på ex. hur jämställt de tär, dvs möjligheten för kivnnor kunna försörja sig OCH ha barn. OM de måste välja så väljer kivnnor hellre att kunna försörja sig, dvs i realitetn inneha nån form av vuxen självständighet, framför att skaffa barn.

DET bör sånna som du ta fasta på och istället verka för ökat ansvarstagande hos män för sin avkomma, då skulle nämligen kvinnor i högre grad tänka sig skaffa fler barn.

Slutsats: låtom oss då ändra den svenska abortlagstiftningen, så att den blir mer i harmoni med t ex Finland.

Citat:
Ja du kräver ansvar av endast kvinnor. Och nää inte speciellt förvånande att en liten misogyn "bortskämd" man som du tycker det är bättre.

Se tidigare svar i frågan.

Citat:
Det är du som har denna förkärlek, remember? inte jag. Det är DU som kräver att alla ska leva i äktenskap, tom de som inte vill eller kan ingå ett sådant och om inte...så ska de utsättas för ekonomiska straff....tom de små barnen.... inte jag.

Inte behöver Du leva i äktenskap, om Du inte vill. Det är emellertid en föredragen familjebildning som bör uppmuntras, av skäl tidigare redovisade. Lev ensam om Du vill, eller som sambo - men då har Du gjort ett val och får hantera detta. Äktenskap är norm - annat är tillåtet men en sämre lösning.

Citat:
Och, HUR exakt ska han ta sitt ansvar? Vilket incitament ( TVÅNG) till att ta sitt ansvar lägger du på män i ditt idealsamhälle? hmm?
jag har inget förslag om tvångsblöjbyte....byta blöjor enbart kommer du inte långt med.
jag har lagt förslaget:

OM kivnnor tvingas utveckla, bära, och föda barn de inte vill ha, så kan vi Tvinga män enskild vårdnad.
De får alltså 9 månader på sig att förbereda sig för att klara ta omsorgen om ett barn.
Är det en snäll mamma, dvs han har valt "rätt", så kan hon kanske tänka sig ta 50% av detta ansvar.
Annars får han ju bara "skylla sig själv".

Det är på pricken samma krav alltså, som du idag tycker att kvinnor ska åläggas.

Faderns ansvar är främst tvåfaldigt; ekonomi och uppfostran. Han får lov att betala för barnet och han skall säkerställa att barnet blir ordentligt uppfostrat. Annars inträder mitt förslag Lagen om bristande föräldraskap.

Citat:
Barn behöver inte lida om vi har fri aborträtt, så att kivnnor kan ta ansvaret för ett framtida liv, när hon vet att det kommer fara illa, via att se till att det inte utvecklas.

Barn behöver heller inte lida, om vi börjar socialt kräva av fäder att även de tar sitt förädlraansvar för barn som kivnnor, dvs avlastar kivnnor denna börda som för många är en omöjlighet klara bära själv.

Då föreslår jag att särskilt kvinnor särskilt vinnlägger sig om att inte bli gravida utanför en stabil relation, eller med en man som inte är pålitlig nog.
Citera
2020-08-09, 15:35
Medlem
Citat:

Man är ansvarig för sina val. En viktig orsak till att vissa människor misslyckas i livet är att de väljer fel personer genom livet.

Någon som väljer en "klantig" partner är således "klantig" själv.
Citera
2020-08-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
I detta fallet hade ju kvinnan dragit från fadern och hem från semesterflirten.

S utmärks av lågutbildade väljare. Förr var det ett arbetarparti, idag ett bidragstagarparti.

Högutbildade tror jag främst MP har.

Nej, SD utmärks av låg utbildning, inte S. Kolla SCB själv så får du se.
Citera
2020-08-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Man är ansvarig för sina val. En viktig orsak till att vissa människor misslyckas i livet är att de väljer fel personer genom livet.

Någon som väljer en "klantig" partner är således "klantig" själv.

Förvisso, men män är precis lika ansvariga i praktiken för vem de skaffar barn med.
Så detta ständiga ignorans för manlig ansvar för mänsklig reproduktion kontra ideligen lägga hela ansvaret på kvinnor, är oerhört tröttsam.
Citera
2020-08-09, 15:39
Medlem
Citat:
Nej, SD utmärks av låg utbildning, inte S. Kolla SCB själv så får du se.

Jag kollade... och båda har en hög andel lågutbildade bland sina väljare.

Noterbart är att många gått från S till SD.

Tycker du det är konstigt att ett arbetarpart (nåja) har många lågutbildade väljare? Hade det inte varit underligt om det inte vore så?

På många sätt kan man säga att SD idag alltmer representerar arbetarklassens intressen. Det ligger inte i deras intresse att ha hög invandring helt enkelt.

Jag tycker mig finna en viss logik i det.
Citera
2020-08-09, 15:50
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Mitt exempel var en kvinna som blivit gravid utomlands och sedan, gissningsvis ovetande om detta, åkt hem till Sverige igen. Det var alltså hon som dragit från fadern, som hon kanske bara kände till förnamnet, knappt.

Citat:

Om vi i grovt generaliserande mening accepterar utbildningsnivå som indikator på intellektuell begåvning, så har S den övervägande andelen av dessa väljare.

Citat:
Lägst utbildade väljare hittar man hos S och SD, där SD attraherar allra minst av de högutbildade. Dock är lockar S mer väljare bland de som endast har förgymnasial utbildning, medan SD:s starkaste utbildningsgrupp gått gymnasiet. Detta talar för att S lockar personer som inte har jobb, medan SD lockar arbetare med jobb, men inte med högre utbildning. Det ligger också i linje med partiernas politik, och borde inte vara förvånande. Socialdemokraterna står fortfarande i mycket för bidragssamhället, medan SD är mer exkluderande.
https://cornucopia.cornubot.se/2019/01/partisympatier-efter-utbildningsniva-mp.html

Förgymnasial utbildning och arbetslösa, där har vi typväljare för S. Inte minst spelar detta roll emedan S är det populäraste partiet för invandrare, vilka generellt har lägre utbildning och är i högre grad arbetslösa än svenskar.

Det är alltså Du som är fördomsfull, och vägrar inse hur verkligheten förhåller sig.
Citera
2020-08-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag kollade... och båda har en hög andel lågutbildade bland sina väljare.

Noterbart är att många gått från S till SD.

Tycker du det är konstigt att ett arbetarpart (nåja) har många lågutbildade väljare? Hade det inte varit underligt om det inte vore så?

På många sätt kan man säga att SD idag alltmer representerar arbetarklassens intressen. Det ligger inte i deras intresse att ha hög invandring helt enkelt.

Jag tycker mig finna en viss logik i det.

Det parti som har lägst utbildning i Sverige är SD, och inte S.
Jämfört med resten av världen så går det nog inte hävda att någon svensk är lågt utbildad.

Vidare det ligger precis lika mycket i arbetares intressen att Sverige har invandring. Invandrare tar alla de nödvändiga jobb som ingen svensk vill göra. Svensk sjukvård ex. hade förmodligen inte klarat
Corona krisen så pass bra som den trots allt, nu gjorde utan just invandring.

Så mer korrekt kanske att vinkla det som att arbetare TROR de skadas av invandring.
Citera
2020-08-09, 16:07
Medlem
Citat:
Det parti som har lägst utbildning i Sverige är SD, och inte S.
Jämfört med resten av världen så går det nog inte hävda att någon svensk är lågt utbildad.

Vidare det ligger precis lika mycket i arbetares intressen att Sverige har invandring. Invandrare tar alla de nödvändiga jobb som ingen svensk vill göra. Svensk sjukvård ex. hade förmodligen inte klarat
Corona krisen så pass bra som den trots allt, nu gjorde utan just invandring.

Så mer korrekt kanske att vinkla det som att arbetare TROR de skadas av invandring.

Vad har resten av världen överhuvudtaget med diskussionen att göra. De som invandrar röstar ju framförallt på S. De röstar ju inte på SD i högre omfattning.

Arbetare vet inte vad som är bäst för dem! (Det är en traditionell uppfattning bland akademiker, så har det nog alltid varit).

Det är kanske du som är okunnig om hur invandringen drabbat de grupper i Sverige som har lägre socialt kapital än du själv?

Vilken skitvänster vi fått minst sagt!!!
Citera
2020-08-09, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Mitt exempel var en kvinna som blivit gravid utomlands och sedan, gissningsvis ovetande om detta, åkt hem till Sverige igen. Det var alltså hon som dragit från fadern, som hon kanske bara kände till förnamnet, knappt.

Då har hon ju inte "dragit ifrån" om hon inte ens vara medveten om att hon var gravid.
Eller menar du seriöst att kivnnor inte ska få ha sex, om de inte typ gifter sig först?

Och hon får väl kontakta honom igen, om hon vill behålla barnet, och resonera med honom och sen ta ställning utiifrån detta, eller gör abort.

Det är som sagt bara din typ av samhälle som gör denna typ av sits, till en mardröm för kvinnor och för de barn som sen föds.

Citat:
Om vi i grovt generaliserande mening accepterar utbildningsnivå som indikator på intellektuell begåvning, så har S den övervägande andelen av dessa väljare.

Njae.. det är en rätt svajig indikator. Du kan ha högt IQ men inte ha hög utbildning, och vise versa för övrigt. men, visst det finns en viss relation.
Och, kollar man upp div. studier som finns inom detta område...som ex. USA har, så finner du resultatet att konservativa i regel har lägre IQ än liberala och progressiva.
Lågt IQ leder också ofta till större grad av fördomar.

Här ex.
https://www.livescience.com/18132-intelligence-social-conservatism-racism.html

"Low-intelligence adults tend to gravitate toward socially conservative ideologies, the study found. "

Inte mitt fel att du är lite korkad.

Citat:
https://cornucopia.cornubot.se/2019/01/partisympatier-efter-utbildningsniva-mp.html

Förgymnasial utbildning och arbetslösa, där har vi typväljare för S. Inte minst spelar detta roll emedan S är det populäraste partiet för invandrare, vilka generellt har lägre utbildning och är i högre grad arbetslösa än svenskar.

Det är alltså Du som är fördomsfull, och vägrar inse hur verkligheten förhåller sig.

Och eftersom du inte verkar kunna läsa tabellen...så om man räknar eftergymnasiala studier längre än 3 år.. som "hög utbildnignsnivå" så ligger MP och L i toppen av utbildningsskalan, sen har du ett kluster av resten, där du finner S ex. och ett rejält hopp ner till botten där alltså SD ligger, med exakt ! din typ av värdekonservativa idéer.
Räknar du även in eftergymnasial utbildning kortare än 3 år, så ser det ungefär lika ut...
Citera
2020-08-09, 16:27
Medlem
Citat:
Då har hon ju inte "dragit ifrån" om hon inte ens vara medveten om att hon var gravid.
Eller menar du seriöst att kivnnor inte ska få ha sex, om de inte typ gifter sig först?

Du förstod utgångspunkten? Kvinna åker på semester, har sex med strandraggare med hår på bröstet och guldkedja, kommer hem till Sverige, upptäcker hon är gravid, vill ha försörjning och underhåll av staten.

Man kan ju ogilla de där omoraliska strandraggarna men hur plockar du ut underhåll från dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in