Den kanske viktigaste uppgiften stämmer inte:
I sammanhanget kan följande vara värt att ta fasta på: A168, del E; s. 3526ff:
1 mars 2017:07:35 L: Du säger jag ska räkna med att du tar dig in i mina konton. Tar dig på orden
07:36 S: Tror du inte. Då hade du inte valt lögn
10:10 L: Jag frågade redan när vi åkte skidor om jag skulle berätta om SL
Du sa åt mig att prata om annat
10:11 L Sen frågade han om kvällsmat. Jag berättade. Du kräver bevis. Finns inga. Jag raderar vissa chattar, efter hur du säger åt mig
10:16 L Var som jag sa. Han åkte ÖS i måndags. Var glad och upprymd, jag hade grattat på hans sida på fb.
Han tyckte jag hjälpt honom. Ville ses. Jag med. Berättade för dig
10:18 L Du ställer orimliga krav. Jag försöker. Du kräver dump. Finns ingen. Eftersom du säger jag ska räkna med att du har tillgång till mina konton. Och plötsligt "tar kärleken slut" och vi ska höras "VARTEFTER". Ackompanjerat av okvädningsord om att jag utnyttjar och aldrig menat nåt. Och fortfarande är jag kvar
10:20 S:
Om mina krav är orimliga så har vi ingen chans. Kommer aldrig acceptera något annat än 100%.
Inte ens säkert 100% räcker.
11:17 S: Som sagt så berättar man ALLT i den relation jag ville ha med dig. UTAN att vara tillfrågad. VET att den andre vill veta. DELAR livet och allting.
14:38 L: Påminner: Det var DU som inte ville höra om SL, frågade om N istället
När det fanns nåt påtagligt att säga gjorde jag det
Idag med
14:38 S: Ja.
Du måste överprestera har jag sagt. Du måste berätta varje steg du tar i princip. Vad du äter till frukost, vad du tänker när du cyklar osv.
14:41 S:
Du får inte misstro mig en enda sekund. Jag misstror dig till 100%
14:42 S: Du lär förneka att du gör det. Ser fram emot att höra hur du tänker att du gör med SL. För antingen ljuger du för mig som vanligt,
eller så är du så in i helvete korkad att du bör städas bort ur mänskligheten, eller så är du elak med samma påföljd
17:13 S:
Jag kräver 100%
20:10 S: Fortsätt gärna berätta om ALLT om du vill fä mig tro.
22:07 S:
Förväntar mig 100% tillit och delning från dig.
(1 april 2017:
09:36 S: Hey, let's switch to Telegram:
https://telegram.org/dl)[/spoiler]MGM kräver total underkastelse; en av dödssynderna är att ifrågasätta hans göranden och låtanden.
För MGM är individerna i hans omgivning som Pavlovs råttor (därav såväl HD:s som JG:s oreserverade stöd - med åtföljande ångest). - Jmfr JG som omedelbart blev åthutad när han luftade en djupt sittande oro och vånda bottnande i osäkerhet om SD:s tid. förehavanden.
Den ambivalete JG går som katten kring het gröt och försöker få lugnande svar från MGM - som bara njuter av att hålla honom på sträckbänken. JG upplyser MGM om att han inte berättat allt han vet i förhören med polisen; han har lärt sig leva upp till MGM:s lojalitetskrav. - För att inte väcka MGM:s vrede smyger JG som en vandrande vålnad omkring i MGM:s nattsvarta hus; famlar sig fram med hjälp av flämtande mobilljus. T.o.m. ett toalettbesök redovisas och dokumenteras.