2020-08-05, 22:26
Medlem
doktor-millers avatar
Väldigt intressant att läsa SD:s versioner innan han fick tillgång till FUP:en och hur är pappan funtad ?

FÖRHÖR MED PAPPAN TILL SD
Fritz tillfrågas om Stefan berättat något om sin inblandning i mordet?
Fritz kan inte minnas att han ställt frågan till Stefan om han är inblandad i brottet. Däremot vill han minnas att han sagt till Stefan att "Jag kan inte tro att du gjort detta", med avseende på mordet. Stefan skall då ha varit tyst, vilket Fritz tolkade såsom att han är oskyldig.

Förhör SD 2018-05-15 17:50
HD vet att de har lite kontakt. Hon frågade om detta precis innan Stefan gick in till polisen idag.
Relationen med Lena:
Stefan säger att de bara är vänner. Stefan har sagt så i två år. Lena har sagt detta länge, kanske från årsskiftet 20I7/2018.
De har däremot haft en sexuell relation efter detta. Stefan tror att de inte har haft sex efter det att hans fru ville separera den 17 mars.

2018-05-29 11 :28
GÄLLANDE AVSLÖJANDET 2017
JR:Men HD vet ju redan.
MT: Ja, men vi har ju fortsatt ha kontakt Lena och jag äh.,,
JR:Mm.
MT: Och det har inte Hanna vetat om, hon vet om det nu men, hon har väl vetat om det lite grann under tiden också att vi har haft, fortsatt ha nån form av kontakt.
JR: Men vart gick Hanna reaktion då? För normalt sett då borde hon bli förbannad på dej...
MT: Ja hon borde ju bli det...
JR: Eller hur?
MT: Men hon, hon är en mycket förstående kvinna äh och hon har ju vetat om att hon har ju varit, borträknad ur mitt liv, hon har varit borträknad ur allt hon har varit ett, tomt och dött skal.

GÄLLANDE ATT LW EJ VISSTE OM USA-RESAN
PS: Du berättar för Hanna? Under USA-resan?

MT: Ja direkt på resan och så blev det sen också.

PS:Ja, men om hon nu har hotat och gå och berätta för Hanna då på måndag kväll då...
MT:Ja då (ohörbart) vi...
PS: Då har ju inte hunnit.
MT: Nej men där så valde jag och säga till Lena att nej...
PS: Eller på...
MT: Men det blir...
PS: Tisdagen?
MT: Inget och jag sa till Lena därför att det blir ingen USA-resa då, då hade jag liksom, då skulle jag prata med Hanna i lugn och ro, när vi hade tid och lyssna, tid och prata.
PS: Skulle du få prata med henne? Eller till följd att du, lura henne menar du, det var så du menade?
MT: Ja eftersom Lena inte skulle gå och prata med Hanna så fick jag möjlighet att prata med Hanna.
PS: Sa Lena att hon inte skulle prata med Hanna?
MT: Jaa eller rättare sagt, det var ju motsatsen hon sa att om, om jag åker till USA så kommer hon och prata med Hanna…..

GÄLLANDE CYKLING PÅ MORDNATTEN ! 2018-05-30
F: Jaa, och har du inte varit utanför tomten någon gång under den kvällen? efter det du kom hem?
M: (Inget svar)
F: Är du säker på att du bara har hållit dig inne?
M: Jo jag var utanför tomten också.
F: Var var du då nånstans då?
M: Jag cyklade.

F:Mhm, var cykla du då?
M: Eh, förmodligen cykla jag runt kvarteret, eh jag höll ju på och ställa in växlarna på cykeln, eh som jag prata om igår.
F: Vad var klockan ungefär då tror du?
M: Jaa den var väl också där i spannet mellan tolv och ett skulle jag säga.
F: Mhm inte före?
M: Nej förlåt spannet är nog snarare mellan tolv, elva och tolv ja precis.
F:Mm.
M: Ja just det, jag kom hem vid elva.
F: Var cykla du då nånstans?
M: (Inget svar)
F: Nu är det viktigt att du tänker till lite här Stefan.
M: Ja.
F: Mm.
M: Jag vet att jag cykla flera gånger fram och tillbaka på gatan.
F: Betesgatan?
M:Betesvägen ja.
F: Vilken annan gata cykla du på då?
M:Jag cykla förmodligen äh,ner på Betesvägen och Skördevägen (tyst en stund) jag brukar cykla vid bron alltid när jag testar växlar så det, gjorde jag säkert och över motorvägsbron enda upp på Färdemansgatan så går det en cykelbro,jag kan inte säga att jag minns det men, säkert cykla jag där. Nej jag cykla inte förbi Lena.
F: Nej det säger jag inte jag har sagt, jag fråga var...
M: Nej (skrattar till) ………
F: Du cykla.

M: Ja (skrattar till) jag bara fyllde på med ett svar.
F: Varför det?

M: Det kändes relevant

F: Varför det?
M:För att jag har inte har varit hos Lena och det...
F: Nej men jag har ju inte frågat...

M: Liksom därför därför vi sitter...
F: Jag fråga var du cykla nånstans.
M: Mm mm, förmodligen mest på Betesvägen (suckar) sen antar jag att jag följde den ner Skördevägen och sen bort över cykelbron, det vet jag att jag har gjort jag håller på med växlarna ganska många kvällar, eh.
F: Vad. vad var det så viktigt för då? Mitt i natten?

M: Nej det är inte viktigt det är i väntan på tvättmaskin...

F: Var det så viktigt och, och hålla på och pula med växlarna? Vilken cykel är det då?

Citera
2020-08-05, 22:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Lena voltade inte med bilen, hon körde i diket vilket är en avsevärd skillnad men jag förstår så väl att du inte begriper skillnaden på att volta med bilen eller att köra bilen ner i diket.

Eller hur? Både Stefan och Hanna är absolut inte farliga rena mönster medborgarna som lever ett klanderfritt liv. Att bedra sin fru i sex år och sitta häktad i åtta månader för mord måste väl belönas med nyckeln till Örebro stad och en garanterad första plats som årets Örebroare.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag undrar hur pass sannolikt det är att man voltar med bilen och ingen, varken förare eller passagerare, blir skadad.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om bilen hade voltat, hade man inte varit orolig för barnens hälsa?
Skador kan ju komma fram lite senare. T ex nackskador.

Jag har svårt att tänka mig att man hämtar barnen hem utan att de kollas av läkare efter en bilvolt.
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Precis min tanke.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Detaljerade förstahandsuppgifter från föraren? Dessutom fler mobil-bilolyckor. Menar du att hennes rattsurfande skulle ha med mordet att göra?

Ni lever i kraftig förnekelse om vem Lena var och vad hon utsatte sin omgivning för och borde verkligen skämmas för att hela tiden mygla undan vilka otäcka risker Lena utsatte sin omgivning för.

Det förstör tråden om vi ska diskutera era fantasifoster och inte om den autentiska Lena.

Varenda uppgift om Lena som via FUP visat sig vara sann har ni förvrängt och försökt ljugit bort. Nu kommer knäppnöten att ljuga om att Lena inte alls skivit dessa rader, att dom är bakdaterde, inte handlat om olyckan utan var ur en bok Lena skrev på om voltade bilar på 51:an

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
LW själv beskriver olyckan: "tackar Gud, noggrann bältning och låg hastighet för att alla ungar och jag lever och till och med verkar oskadda efter att ha voltat på 51:an. Ödmjuk och rörd och tacksam för fantastisk räddningstjänst."

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
En av LWs sociala medier, just detta kan vänner och vänners vänner se. Där har hon även lagt upp en bild på den skadade bilen, som medinsyn beskriver ligger den på sidan inne i skogen. Det är inte tal om en dikeskörning.
Tack Schazz.
Varför är det så viktigt att mygla bort hur elak, farlig och skrupellös Lena var?

Det är inte vackert att tumma på sin heder pga, skitnödighet över att ge Lena skuld till sin egen död.

Lenas RÄTTA personlighet är avgörande för att förstå anledningen att mördaren så våldsamt slog ihjäp henne.
Lena var en farlig människa.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-05 kl. 23:23.
Citera
2020-08-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ni lever i kraftig förnekelse om vem Lena var och vad hon utsatte sin omgivning för och borde verkligen skämmas för att hela tiden mygla undan vilka otäcka risker Lena utsatte sin omgivning för.

Det förstör tråden om vi ska diskutera era fantasifoster och inte om den autentiska Lena.

Varenda uppgift om Lena som via FUP visat sig vara sann har ni förvrängt och försökt ljugit bort. Nu kommer knäppnöten att ljuga om att Lena inte alls skivit dessa rader, att dom är bakdaterde, inte handlat om olyckan utan var ur en bok Lena skrev på om voltade bilar på 51:an

Varför är det så viktigt att mygla bort hur elak, farlig och skrupellös Lena var?

Det är inte vackert att tumma på sin heder pga, skitnödighet över att ge Lena skuld till sin egen död.

Lenas RÄTTA personlighet är avgörande för att förstå anledningen att mördaren så våldsamt slog ihjäp henne.

Hörru! Jag ställde en fråga till Medinsyn och undrade om hen menade att Ls rattsurfande var orsak till att hon blev mördad. Låt Medinsyn svara istället för att dra in mitt inlägg till ditt mygelpåstående!
Citera
2020-08-05, 23:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hörru! Jag ställde en fråga till Medinsyn och undrade om hen menade att Ls rattsurfande var orsak till att hon blev mördad. Låt Medinsyn svara istället för att dra in mitt inlägg till ditt mygelpåstående!
Du mfl, lever i kraftig förnekelse om vem Lena var och vilka risker hon tog inte bara med sitt eget liv utan även med sina barns liv. Ska det vara så svårt att förstå kopplingen till mordet när hon spelade rysk rolett med liv?
Citera
2020-08-05, 23:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag grunnar på hur det kommer sig att några skribenter lägger så mycket energi på just detta.

Särskilt mycket funderar jag över om det finns en koppling mellan att SD nu har fått ta del av FUP, blivit utsatt för häktning, rättegång och livet som misstänkt som gravt förändrat hans livsvillkor och detta behov av flera skribenter att ta upp detaljer runt hennes bilkörning.

Kanske SD pratar runt till vänner och sprider saker om Lena. Kanske tycker han att hon har förstört hans liv. Att hon är orsaken till allt dåligt han nu måste genomlida. Det är hennes fel.

Jag lyssnade på ett förhör med Tishko, Wilmas mördare. Han hade ju hörts skrika inne i cellen att hon hade hon fått vad hon förtjänade.

Kanske är det så SD känner, men han måste på något sätt straffa Lena än mer när han förstått att han blivit förd bakom ljuset genom att hon inte alls har berättat allt och att hon snackat till många om honom i mycket negativa ordalag.

Nu ska hon få tillbaka?
Det räcker inte med 17 slag och krossad skalle.
Citera
2020-08-06, 00:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
När kan han bli häktad? (Om) När åtalet är färdigt ?
Tja, ser man till statistiken så bör det kunna komma ett nytt gripande följt av häktning redan nu under sommaren 2020. 2018 häktades han ju någon gång i juni, och 2019 häktades han i slutet på augusti.

2018:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mgk8E0/haktad-som-misstankt-for-mordet-pa-lena-wesstrom

2019:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Opq78q/45-arig-man-haktad-for-mordet-pa-lena-wesstrom
Senast redigerad av Draifos 2020-08-06 kl. 01:06.
Citera
2020-08-06, 06:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Tack Schazz.

Tack snälla söta rara lilla Snor-Johan för att du på ett så fint och diskret sätt försöker visa på den rätta LW och varför det var nödvändigt att slå ihjäl henne.
Vilken härligt skön insats GM (vilken av alla hundratals presumtiva GM nu det än var) gjorde när hen slog ihjäl henne!
Hur skulle världen annars ha varit. Tänk om hon fått fortsätta leva! Fy bubblan. Och tänk vad glada hennes barn måste vara nu.
Eller. Kanske inte ännu. Men till slut fattar säkert till och med dom vad snäll GM var som slog ihjäl deras mamma.

Bra att du idogt fortsätter att berättar om den verkliga LW!

Har du kommit fram till vem som gjorde oss alla den stora tjänsten att utrota henne? Eller tror du liksom jag att det är ett teamwork?

Jag visste inte att jag förnekade nåt när jag frågade om något var sannolikt, men du visar mej på rätta vägen, du är verkligen duktig Snor-Johan.

Och förstås - till skillnad mot de flesta mord - så är det just i detta fall en ond människa som fått sitt rättmätiga straff av en (flera?) omtänksam och snäll GM.

Tack för dina lågmälda inlägg Snor-Johan! Du är ju också så bra på att citera saker, och förklara juridik.
Citera
2020-08-06, 06:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Du mfl, lever i kraftig förnekelse om vem Lena var och vilka risker hon tog inte bara med sitt eget liv utan även med sina barns liv. Ska det vara så svårt att förstå kopplingen till mordet när hon spelade rysk rolett med liv?

Jepp, det är ju alldeles solklart att hon förtjänade att mördas för dessa händelser med bilen.

Undrar hur många som rimligtvis borde mördas - varje dag - för att de kör som idioter...
Citera
2020-08-06, 06:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Sådärja Snor-Johan.

Nu har du efter ett par års tids vaskande kommit fram till motivet (=LW förtjänade ej att leva).

Har du lyckats komma fram till nån GM? Vem tror du mördade LW?
Hen måste ju på nåt sätt få sin belöning! Vi alla, inte minst LWs barn, måste ju få reda på vem vi ska tacka för hjälpen!
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-08-06 kl. 06:21.
Citera
2020-08-06, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag funderar över hur läsningen av FUP har påverkat SDs syn på Lena.

Jag får en känsla av att trots att hon var brutalt ärlig både mot sig själv och andra så fanns det saker som hon inte berättade öppet om för SD.

Jag får en känsla av att när allt kom till ytan, blev det som en chock för SD.

Det kan ha handlar om hennes relationer till andra män, som han kanske anade till någon nivå, men ändå inte omfattningen av det. Det lan ha handlat om hur hon pratade till andra om SD.

Kan jag ha rätt?

SD:s läsande av FUP på sin brits måste ha varit en skräckupplevelse för honom. Klart att LW inte berättade allt för honom, han tyckte tom att hon skulle berätta sina tankar. 100% var det... om det ens räckte, jösses vilken jubelidiot.

Tänk vad han måste ha vridit sig i ångest för att inte ha möjlighet att skicka några SMS till de som uttalat sig. Dessutom med vetskap om att FUP kan läsas av alla som är intresserade, geo-vänner, grannar, denna tråd mm... allt blir avslöjat.

Många sanningar fick han sig till livs, inte bara om LW utan även HD som han trodde han hade runt sitt lillfinger. Läser att JG ringt upprepade ggr till polisen upprörd på natten om att de ska leta hemma hos HD efter LW.

Många "förhör" har nog HD blivit utsatt för efter att han blev släppt... hur många gånger hade ni sex, tänkte du på mig under akten, vem var du otrogen med före, under äktenskapet (som HD sagt i förhöret med polisen).

Det blir inget enkelt liv för SD även om de inte får fram tillräckligt med bevis för inlåsning. Hur ska någon kunna lita på denna "man"? HD (SOA) verkar blunda hårt men litar hon/de på honom innerst inne? Är det något dessa två diskuterar eller tiger de även sinsemellan för att det är för obekvämt samtalsämne?
Citera
2020-08-06, 08:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vi vet att LW körde av vägen.
Vet vi att hon surfade på mobilen samtidigt som hon körde?

Är det kanske bara en trådsanning som har skapats av Malins blogg?
Den informationen kommer vad jag minns bara från den instabila och hatiska Malin som på alla sätt försöker svartmåla LW.
Finns det någon annan källa än Malin på att olyckan berodde på att LW höll på med mobilen?
Alla är väl ändå medvetna om att den instabila Malin knappast är något sanningsvittne.
Citera
2020-08-06, 08:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Menar du att du ser en koppling mellan en bilolycka 2011 och ett mord 2018?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in