2020-08-06, 17:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
/.../

Herregud vilken pinsam människa han är, Gerald Jerry Gray. Skäms å hans vägnar. Tror inte det nervösa sammanbrottet är långt borta. Han måste bli väldigt svartsjuk nu när Hanna och Stefan cachar på utan honom. Försöker nästla sig in i värmen igen genom SOA?
Din människosyn lämnar en del i övrigt att önska (det gör min också...).

Lär i stället känna JG
...vars bästa vän är:
Citera
2020-08-06, 20:13
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Din människosyn lämnar en del i övrigt att önska (det gör min också...).

Lär i stället känna JG
...vars bästa vän är:
Haha men neeeeej sluta... Detta kräver så många fler skämskuddar än jag har. Oh lord, have mercy

Denna t.ex, handlar den om Stefan måntro?

standing under a streetlight
entwined together
beautiful words

reeling in the night
confusingly close
warm thoughts

fleeing from reality
awaken anew
rare moments

existing in our emotions
mutual hope

feelings revealed

Jerry, jag säger inte att den är dålig, jag säger bara att du kanske ska fila lite, kanske något sånt här?

sitting on a toilet
facetiming together
beautiful pictures

Pooping in the night
confusingly loose
warm farts

fleeing from reality
awaken anew sexuality
rare moments

existing in our emotions
mutual hope

buttholes revealed
Citera
2020-08-06, 20:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Haha men neeeeej sluta... Detta kräver så många fler skämskuddar än jag har. Oh lord, have mercy

Denna t.ex, handlar den om Stefan måntro?

standing under a streetlight
entwined together
beautiful words

reeling in the night
confusingly close
warm thoughts

fleeing from reality
awaken anew
rare moments

existing in our emotions
mutual hope

feelings revealed

Jerry, jag säger inte att den är dålig, jag säger bara att du kanske ska fila lite, kanske något sånt här?

sitting on a toilet
facetiming together
beautiful pictures

Pooping in the night
confusingly loose
warm farts

fleeing from reality
awaken anew sexuality
rare moments

existing in our emotions
mutual hope

buttholes revealed

Nänä.
Knappsats.

Lyssna på den här:
Både rolig, finurlig och sexig

(”erotiku - v)

Händig

ett mödosamt jobb
att vara din händig man”

kan snickra också”

DET kan inte handla om något annat än en kvinna.

Många fina dikter tycker jag!

Jag är ganska övertygad om att inte bara Lena utan också både HD och JG har råkat ut för en exceptionell man.

För mig ör det solklart att SD har sett det sårbara, inte varit varsam med det hos varken Lena, HD eller JG. Han har tvärtom utnyttjat det på ett exploaterande vis utan minsta hänsyn.

Min tro är att J*erry har trott att han har fått en fin, rolig och bra vän. JG är en lojal person, men om han känner sig sviken blir han fett besviken och kan reagera hårt.

Nu använde SD denna sårbarhet hos J*erry genom att vända den mot Lena. Perfekt för SD. J*erry som tidigare blivit sviken genom otrohet kände stort för HD i denna konflikt. JG reagerar känslomässigt och Gud allena vet vas SD sagt om Lena till JG.

SD lämnar bara människospillror efter sig.

Får han någon att lyfta sig, känna sig stolt och växa?

Bara när han själv har fördelar av det.
Citera
2020-08-06, 21:00
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Nej, det verkar inte finnas några barndomsvänner alls. AM skulle vara gammal simmarkompis, men annars tomt och det vi hört är bara om barnet som skadat sig efter att SD stuckit en pinne i hans cykelhjul, resp brodern som blev slagen medsn föräldrarna tittade på.

Hahiho...SD gör sånt som jag velat göra ibland. Men man gör det inte. Haha, jag skrattar. När ungarna kör som fan på trottoarer vill jag också stoppa en pinne i hjulet.
Citera
2020-08-06, 21:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD:s läsande av FUP på sin brits måste ha varit en skräckupplevelse för honom. Klart att LW inte berättade allt för honom, han tyckte tom att hon skulle berätta sina tankar. 100% var det... om det ens räckte, jösses vilken jubelidiot.

Tänk vad han måste ha vridit sig i ångest för att inte ha möjlighet att skicka några SMS till de som uttalat sig. Dessutom med vetskap om att FUP kan läsas av alla som är intresserade, geo-vänner, grannar, denna tråd mm... allt blir avslöjat.

Många sanningar fick han sig till livs, inte bara om LW utan även HD som han trodde han hade runt sitt lillfinger. Läser att JG ringt upprepade ggr till polisen upprörd på natten om att de ska leta hemma hos HD efter LW.

Många "förhör" har nog HD blivit utsatt för efter att han blev släppt... hur många gånger hade ni sex, tänkte du på mig under akten, vem var du otrogen med före, under äktenskapet (som HD sagt i förhöret med polisen).

Det blir inget enkelt liv för SD även om de inte får fram tillräckligt med bevis för inlåsning. Hur ska någon kunna lita på denna "man"? HD (SOA) verkar blunda hårt men litar hon/de på honom innerst inne? Är det något dessa två diskuterar eller tiger de även sinsemellan för att det är för obekvämt samtalsämne?

Håller med dig om allt.
Hur kan man vilja att någon ska berätta ALLT, alla tankar, vrida ut sitt innersta?

Själv känner jag att tvärtom; hur viktigt är det inte att få ha egna tankar. Eget inre. Som ingen varken har rött till eller behöver få veta.

Jag skulle aldrig i mitt liv vilja tvinga mina barn eller min partner att vända in- och ut på sig själv. Vilken glädje skulle det vara?

Tvärtom. Det är härligt att alla har ett eget inre. Egna tankar. Som man kan värna om. Så länge det inte skadar eller sårar någon.

Att SD kräver sådant av Lena, att hon ska berätta allt, visar jans kontrollbehov.

Man ska aldrig glömma, aldrig... att man kan aldrig äga någon.

Att kontrollera någon genom att få veta iinloggningsuppgifter är inte friskt.

Särskilt som du själv (SD) är notoriskt otrogen i sex långa år.
Citera
2020-08-06, 21:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack snälla söta rara lilla Snor-Johan för att du på ett så fint och diskret sätt försöker visa på den rätta LW och varför det var nödvändigt att slå ihjäl henne.
Vilken härligt skön insats GM (vilken av alla hundratals presumtiva GM nu det än var) gjorde när hen slog ihjäl henne!
Hur skulle världen annars ha varit. Tänk om hon fått fortsätta leva! Fy bubblan. Och tänk vad glada hennes barn måste vara nu.
Eller. Kanske inte ännu. Men till slut fattar säkert till och med dom vad snäll GM var som slog ihjäl deras mamma.

Bra att du idogt fortsätter att berättar om den verkliga LW!

Har du kommit fram till vem som gjorde oss alla den stora tjänsten att utrota henne? Eller tror du liksom jag att det är ett teamwork?

Jag visste inte att jag förnekade nåt när jag frågade om något var sannolikt, men du visar mej på rätta vägen, du är verkligen duktig Snor-Johan.

Och förstås - till skillnad mot de flesta mord - så är det just i detta fall en ond människa som fått sitt rättmätiga straff av en (flera?) omtänksam och snäll GM.

Tack för dina lågmälda inlägg Snor-Johan! Du är ju också så bra på att citera saker, och förklara juridik.

Jag försöker visa på den rätta LW vilket är nödvändigt för att förstå varför MÖRDAREN tyckte det var nödvändigt att slå ihjäl henne.
Citera
2020-08-06, 22:33
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag försöker visa på den rätta LW vilket är nödvändigt för att förstå varför MÖRDAREN tyckte det var nödvändigt att slå ihjäl henne.

LW var en människa, människor har både bra och dåliga sidor. Att bara framhäva det ena visar verkligen inte den "rätta" personen.
När man pratar om en avliden person är det dock vanligt att man endast tar upp de bra sidorna och det man nu saknar, samtidigt som man utelämnar det negativa av respekt och hänsyn till de närmaste (samt för att den avlidne av uppenbar anledning inte kan försvara sig/argumentera för sin sak).

När den avlidna dessutom är ett mordoffer som det skrivs om på ett anonymt nätforum blir det ännu känsligare att tala om det negativa -om man har empati samt slutledningsförmåga vill säga.
Då tänker man på att de levande offren (i detta fall barnen) kan läsa och lida än mer av att läsa främlingars raljerande om de dåliga sidorna hos den avlidna. Alltså avstår man från att kommentera de dåliga sidorna så långt det går och i de fall man ändå tar upp dessa görs det på ett för de anhöriga hänsynsfullt sätt.
Är det verkligen så svårt att förstå och leva upp till?
Citera
2020-08-06, 22:52
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den kanske viktigaste uppgiften stämmer inte:
I sammanhanget kan följande vara värt att ta fasta på: A168, del E; s. 3526ff:
1 mars 2017:07:35 L: Du säger jag ska räkna med att du tar dig in i mina konton. Tar dig på orden
07:36 S: Tror du inte. Då hade du inte valt lögn
10:10 L: Jag frågade redan när vi åkte skidor om jag skulle berätta om SL
Du sa åt mig att prata om annat
10:11 L Sen frågade han om kvällsmat. Jag berättade. Du kräver bevis. Finns inga. Jag raderar vissa chattar, efter hur du säger åt mig
10:16 L Var som jag sa. Han åkte ÖS i måndags. Var glad och upprymd, jag hade grattat på hans sida på fb.
Han tyckte jag hjälpt honom. Ville ses. Jag med. Berättade för dig
10:18 L Du ställer orimliga krav. Jag försöker. Du kräver dump. Finns ingen. Eftersom du säger jag ska räkna med att du har tillgång till mina konton. Och plötsligt "tar kärleken slut" och vi ska höras "VARTEFTER". Ackompanjerat av okvädningsord om att jag utnyttjar och aldrig menat nåt. Och fortfarande är jag kvar
10:20 S: Om mina krav är orimliga så har vi ingen chans. Kommer aldrig acceptera något annat än 100%.
Inte ens säkert 100% räcker.

11:17 S: Som sagt så berättar man ALLT i den relation jag ville ha med dig. UTAN att vara tillfrågad. VET att den andre vill veta. DELAR livet och allting.
14:38 L: Påminner: Det var DU som inte ville höra om SL, frågade om N istället
När det fanns nåt påtagligt att säga gjorde jag det
Idag med
14:38 S: Ja. Du måste överprestera har jag sagt. Du måste berätta varje steg du tar i princip. Vad du äter till frukost, vad du tänker när du cyklar osv.
14:41 S: Du får inte misstro mig en enda sekund. Jag misstror dig till 100%
14:42 S: Du lär förneka att du gör det. Ser fram emot att höra hur du tänker att du gör med SL. För antingen ljuger du för mig som vanligt, eller så är du så in i helvete korkad att du bör städas bort ur mänskligheten, eller så är du elak med samma påföljd
17:13 S: Jag kräver 100%
20:10 S: Fortsätt gärna berätta om ALLT om du vill fä mig tro.
22:07 S: Förväntar mig 100% tillit och delning från dig.

(1 april 2017:
09:36 S: Hey, let's switch to Telegram:
https://telegram.org/dl)[/spoiler]MGM kräver total underkastelse; en av dödssynderna är att ifrågasätta hans göranden och låtanden.

För MGM är individerna i hans omgivning som Pavlovs råttor (därav såväl HD:s som JG:s oreserverade stöd - med åtföljande ångest). - Jmfr JG som omedelbart blev åthutad när han luftade en djupt sittande oro och vånda bottnande i osäkerhet om SD:s tid. förehavanden.

Den ambivalete JG går som katten kring het gröt och försöker få lugnande svar från MGM - som bara njuter av att hålla honom på sträckbänken. JG upplyser MGM om att han inte berättat allt han vet i förhören med polisen; han har lärt sig leva upp till MGM:s lojalitetskrav. - För att inte väcka MGM:s vrede smyger JG som en vandrande vålnad omkring i MGM:s nattsvarta hus; famlar sig fram med hjälp av flämtande mobilljus. T.o.m. ett toalettbesök redovisas och dokumenteras.

Alltså jisses, där har vi svart på vitt att det inte går att leva upp till SD:s krav. 100% är ju just 100% och mer går ju liksom inte att leverera. Hans kontrollbehov har bokstavligt talat inga gränser...
Citera
2020-08-06, 23:25
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Mer rätt än så blir det nog inte. Det farligaste en kvinna kan göra är att flagga för att man är på väg ifrån idioten. Då skriver man på sin dödsdom. Vi har många sådana förövare i landet. Både invandrade och svenska förorättade män.

I Lund hade vi en kvinna i ett badkar. Hon ville skiljas. Hon dränktes. En man sköt sin fru i ett parkeringshus, hon ville skiljas. Billy Fagerströms Tova hade gjort slut. Han slog ihjäl henne. Tishkos Wilma gjorde slut - hon blev dödad och styckad. Lotta hade tankar på att göra slut, det visste Martin - han var galen av svartsjuka och misshandlade henne till döds. Jag nämner inte Lena här.

Ovan nämnda är bara dom jag snabbt lyckas plocka fram minnet. Det är ALDRIG kvinnans fel. ALDRIG. Snor-Johan, Smhf och Gloria har nu i två år försökt få det att det är Lenas eget fel. Kvinnorna skall skylla sig själva. Det är ALDRIG mannens fel. Han gör uppenbarligen det han måste göra.

Det dödas i genomsnitt 13 kvinnor varje år i nära relationer.l Kvinnans fel antagligen. Blir bara så trött.

Ja, trenden talar sitt tydliga språk. En normal man tuggar i sig att kvinnan dumpar och att livet går vidare för båda på varsitt håll.
Ett psykopatexemplar däremot tycker att om deras relation ändå ska upphöra så kan lika gärna hela kvinnans liv upphöra. Så han mördar henne och livet går endast vidare för hans del (oftast innanför murarna ett kännbart antal år).
Därtill blir hela dennes liv utlagt på nätet i form av förundersökningsprotokoll, hänvisningar till sociala medier, skvaller (sant och falskt) etc. Undrar om exemplaren ifråga verkligen tycker att det är värt det hela i slutändan?
Citera
2020-08-06, 23:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
...och blodet på tvättmaskinen var sylt, va?
När Tingsrätten/Björn Lindén skriver i domen att något som polis och åklagare ansåg sig ha hittat hemma hos SD egentligen var sylt, då går man ju långt utöver det uppdrag man har som domstol:

Det finns ingenting objektivt alls (och definitivt inte i de såväl utförliga som sakliga expertutlåtandena från NFC) som talar för att något man fann i SD:s källare senare skulle ha visat sig vara sylt.
Senast redigerad av Draifos 2020-08-06 kl. 23:52.
Citera
2020-08-06, 23:57
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du mfl, lever i kraftig förnekelse om vem Lena var och vilka risker hon tog inte bara med sitt eget liv utan även med sina barns liv. Ska det vara så svårt att förstå kopplingen till mordet när hon spelade rysk rolett med liv?

Vilka risker tog hon utöver att frigöra sig från den blivande mördaren? Var kommer barnen in i mördarens ekvation?
Citera
2020-08-07, 08:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Vilka risker tog hon utöver att frigöra sig från den blivande mördaren? Var kommer barnen in i mördarens ekvation?

Hon tog risken att fortsätta en intim relation med en man som mordhotat henne och hennes son.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in