2020-08-05, 23:10
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Särskilt inte efter att hon dessutom hängt ut dem med namn i sina instastories.
Stackars, stackars Vanessa. Kan hon inte få ett uns integritet?!
Enda chansen tilldet är om Vanessa bryter sig loss och emigrerar från Sverige.
Citera
2020-08-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
På Insta har Anna hämtat upp sina fem bästisar. Förlåt Vanessas fem bästisar. Men det kom bara två? I alla fall. Eftersom redan till Märsta är lång hade Anna bestämt sig för att hämta dem redan på centralen. Det såg ut att vara fina flickor. Sedan får vi en kavalkad av bilder där Anna pimpat gästrummet så Grand Hotel ligger i lä. Nytvätttade handdukar på sängarna. Små välkomstpresenter till Annas bäs... förlåt till Vamessas bästaste bästa vänner. Jag tror till och med hon har strukit deras duntofflor. Hon har även handskrivet små välkomstlappar till sina underbara förlåt till Vanessas underbara väninnor. För säkerhets skull blev det välkomstfika. Anna är ju mån om tjejernas hälsa så hon såg till att bjuda på Vanessas chokladbollar och köpebullar så tjejerna inte blir för smala och undernärda. Som tack för all uppoffring fick Anna en present. En helt vanlig underbar dag för An... för Vanessa. Jag gissar att Anna kommer guida och vaka över flickorna som en hök för deras eget bästa. Alternativt att de har rika och framgångsrika föräldrar?

Tycker du är lite orättvis angående välkomstfikat. Det bjöds inte alls bara på sockrigt mjukfika utan Anna balanserade upp det med lite hederligt fiberrikt Falu rutknäcke med hushållsost också. Riktigt lyxigt. Matchade fint till de handskrivna välkomstlapparna.
Citera
2020-08-06, 00:07
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hon vill visa upp sin blus, en äkta sådan kostar ca 4 000:-
Det ser lite fattigt ut ta ta ut pantbrev i huset på en strunsumma och en stund senare posera i dyra kläder.

Hon hade lånat skjortan av Roberto och nämnde i förbigående att örhängena som hon hade på sig hade kostade en tjuga eller nåt.
Citera
2020-08-06, 00:09
Medlem
Magictrixs avatar
På Insta har hon lagt upp ytterligare en bild i storyn. Nu poängterar hon ännu en gång att Vanessa har inte mindre än fem väninnor där. De andra tre verkar inte värda att nämnas och har väl fått sova på golvet i Svinalängan?

PS Anna, burberryskjortan är fejk. Hoppas du fick den billig. De äkta har beiga knappar...
Citera
2020-08-06, 00:12
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
herregud så barnslig hon är, lyx lyx lyx

https://postimg.cc/gallery/GprJqtR

Den sista lappen är det 14is varning på, eller snarare 8 års varning.
Sånt som tjejer skriver i mellanstadiet och sätter upp på dörren till sitt rum, bara för att göra en statement för heeela världen.
I Annas fall.. I hennes egna Universum.
Citera
2020-08-06, 00:14
Medlem
cece123s avatar
Citat:
På Insta har hon lagt upp ytterligare en bild i storyn. Nu poängterar hon ännu en gång att Vanessa har inte mindre än fem väninnor där. De andra tre verkar inte värda att nämnas och har väl fått sova på golvet i Svinalängan?

PS Anna, burberryskjortan är fejk. Hoppas du fick den billig. De äkta har beiga knappar...

De övriga vännerna har väl hotat Anna med stämning om det kommer fram att de känner Anna Book.
Citera
2020-08-06, 00:32
Medlem
Så var det efterrätt i vanlig ordning hemma hos Anna där hon visar upp Robertos portion versus hennes egen. När ska hon fatta att alla dessa efterrätter är fulla av kalorier och något som hon bör undvika. Inte konstigt att hon ökar i omgång. Vem kan unna sig kakor och efterrätter varje dag utan att gå upp i vikt? Snart är hon uppe över 100 kg igen.
Citera
2020-08-06, 01:33
Medlem
wewereonabreaks avatar
Citat:

Läste också 5 kompisar först, men det är ett S efter Vanessa, så ska vara Vanessa’S kompisar hon menar.
Citera
2020-08-06, 02:28
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
De övriga vännerna har väl hotat Anna med stämning om det kommer fram att de känner Anna Book.
Tänk om hon kunde lära sig stava så slapp vi missförstå allt hon skriver
Citera
2020-08-06, 04:26
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Tänk om hon kunde lära sig stava så slapp vi missförstå allt hon skriver

Jo tack.Som att det inte räcker med att hon inte bara missförstås när hon pratar...
Sen kunde det lika gärna ha berott på att i Annas Universum, är saker och ting lite annorlunda som tex
Att 2 vänner är egentligen 5. (fast i detta fall beror det nog på språkförbistring)
Att Anna är både smalare och rynkfriare, för filter använder hon så sällan.
Märsta är ju Sigtuna.
Saker som skulle ha betalats, var faktiskt gratis.
Att den alldagliga lägenheten i Spanien är Annas egna inköpta våning.
Att Anna är världens ärligaste person

Kan det vara så att Anna ständigt missförstår sig själv?
Citera
2020-08-06, 07:15
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Herregud vad hon blåser upp det till en stor grej. Har barnen aldrig haft kompisar hemma tidigare? Och den där lappen "Hoppas du ska trivas hos Vanessa och oss, välkommen kram Anna", hur skruvat är inte det? Mina barn har kompisar här titt som tätt och vi föräldrar känner inget behov av att leka statsbesök när det händer. Övernattningar här är inga ceremoniella tillfällen utan en naturlig del av livet.

Stackars Anna som tror att hon visar upp sina värdinneskills när det enda som blir uppenbart är hur ensam och sysslolös hon är.

Det som är tveksamt är ju att tjejkompisarna tvingades samsas om en ganska liten säng. Var det verkligen meningen att båda skulle ligga där? Anna! Förklara på stories så att jag förstår. Fast det är klart. Huset ska ju rymma ganska många redan, inklusive den 30-åriga dottern med pojkvän.
Citera
2020-08-06, 07:15
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tragiskt, kan bara tycka synd om Vanessa. 18 år, 2 kompisar kommer på besök och har en mamma som filmar på centralen och fortsätter som om det vore det största som händer i Vanessas liv, ja förutom att få följa med mamma till solarium då.

Som förälder sa man till 18-åringen, du vet vart sängkläderna finns sen hade dom fått sköta sig själva. Gemensam middag möjligen.
Jag kan erkänna att jag gärna åkt och hämtat kompisarna, vi bor på landet...MER på landet än Books, hade gärna bäddat i ordning också men hade jag skrivit lappar, piffat och fånat hade båda mina barn (16 och 8 år) adopterat bort sig själva.

Gränslöst, fånigt och pinsamt av Book. Som om de bodde på något slott och var fint folk. Jag var med om liknande när jag var i tonåren och jobbade som barnflicka i en posh familj i Stockholms FINARE förorter. När de fick folk som sov över, alltså inte släkt utan det kom tex affärsbekanta eller långväga vänner inför en stor fest, då åkte jag och städerskan på att "ställa i ordning" gästhuset och lägga fram lakan och handdukar, ställa in färska blommor och frukt....men då talar vi om folk av en annan klass och inte barnens kompisar som kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in