2020-08-05, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
I Sverige ja, vidga vyerna lite.

Specifikt är det ju svenska aborträtten som är intressant. Hur vi än vidgar våra vyer är det den enda vi kan rösta om.

Däremot kanske vi kan hindra att flickorna aborteras bort i Sverige, vi har redan problem med en skev könsbalans.

Så vad gör vi? står och pekar finger åt de icke-upplysta folken och beklagar att de är patriarkala? Vi kan inget göra då mörkret råder i världen?
Citera
2020-08-05, 05:40
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Kvinnor med trådgalgar i underlivet som förblöder och det där. Illegala abortkliniker.... sådant.
Fast det var väl ändå du, som talade om att du ville ha en mer nyanserad diskussion i abortfrågan?
Varför kommer du då med det här inlägget, som är helt utan gråskala?
Har du hört talas om att barn adopterades inom Sverige innan 1975 och fick nya föräldrar?
Alla var inte galna och valde att göra något olagligt och livsfarligt bara för att slippa ta sitt ansvar.
Och så fick min mammas moster och min pappas kusin adoptera och bli mammor till varsitt barn,
medan de biologiska mammorna inte behövde ta till någon galge.
Senast redigerad av Furienna 2020-08-05 kl. 05:46.
Citera
2020-08-05, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Det är den fria aborträttens fel att man kan abortera barn bara för att de är flickor.
Ingen vågar ju ta itu med problemet, för ingen ska bli nekad sin "heliga" aborträtt.
Nej, vi har ingen sådan könsdiskriminering här i Europa, men vi har fri aborträtt....så? vad säger det dig? att fri abort är orsaken till könsdiskriminering?

Vänligen använd hjärnan lite.

Det är pga diskriminering av flickor/ kivnnor som man aborterar dem, vanvårdar dem, slår ihjäl demetc.
inget annat.
Citera
2020-08-05, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Inget rasistiskt där. Det är sådant som vänster kastar ur sig för att försöka skrämmas. Fungerar inte på mig. Sverige har en ökande befolkning pga invandring och att invandrarna förökar sig, men svenska folket reproducerar sig inte.

Svenska folket reproducerar sig, tom bland den högsta sådan i Europa.
Sluta gnäll.

Citat:
Vilka minns idag länderna Etrurien, Mesopotamien, Preussen eller Kurland? En nation behöver både sitt historiska territorium och sin historiska befolkning. Människor är inte moduler som kan flyttas runt efter behag. Det var sådant Stalin höll på med. Sverige är svenskarnas land.
Bara en kommentar....Mesopotamien var inget land, nationer fanns inte ens på den tiden.
Och inget av dina exempel försvann pga nån invandring eller mångkultur. De försvann oftast pga det som du och din ideologi dyrkar...krig. Och folket som bodde där försvann inte heller utan fortsatte sina liv under nån annan furste, hertig, kung, diktator you name it.

Människor flyttar inte runt "efter behag" de måste fly, pga krig, extrem resursbrist och nu det senaste pga förstört klimat.

Citat:
Den enda som kokar sopphög här är Du. En familj är allt Du säger, men också en ekonomisk och juridisk enhet som kan behöva gynnas ekonomiskt t ex genom familjeavdrag. Att hålla ihop en familj är svårt, och staten skall hellre underlätta detta än försvåra detsamma. Vet vi som har hållit på med familj ett tag.

underlätta??? via tvång?

För det du önskar och ständigt pratar om är ju just olika former av TVÅNG mot kivnnor, med barn som vapnet.
Kvinnor ska pressas in i äktenskap via att TVINGAS utveckla barn de inte vill ha, och via div ekonomiska hot ska de sen TVINGAS in i oönskade äktenskap, med en man som sen ska sitta med trumfkorten på handen.

Och vi har redan sett vad den typen av "ideal" leder till.
Våld.

Citat:
Sluta tramsa och förklara vad Du menar. Ty, om Du inte säger vad Du menar, kan Du behöva mena det Du säger. Nå, är rånöverfallsargumentet giltigt eller inte?

Det är du som tramsar Uven....läs rätt! Jag är otroligt trött på ditt ständiga larvande.
Citera
2020-08-05, 09:31
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Så om jag förstår dig rätt så med att inte acceptera "okynnesabortering" så talar du inte om förbud.

Inte ett sådant förbud som man hade på Irland och överväger (?) i Polen.

Citat:
Det är svårt att veta om andras behov och situation, vad som är slentrian, onödigt eller dåligt kynne. För egen del är det lätt att prioritera behov och följa egen moralkompass, andra är svårare att bedöma eller råda.

Problemet blir ju lite som miljöpartisten som t ex tycker att folk kör för stora bilar. De har ju inte behov av dessa bilar och all denna körning!! Så kör den egna partnern pick-up truck... men då finns det såklart behov för det... ja, du känner till MPs bekymmer och (hycklande) moralism.

Vad vet vi vad som är "slentrianaborter"?

Det är ett allmänt problem att vi vet för litet i abortfrågan och den misstänksamme kan få för sig att det beror på att om allmänheten fick ökad kunskap så skulle ett abortmotstånd mobiliseras, men vi vet som sagt inte. Intill dess är min uppfattning att alla aborter som inte sker på grund av de undantag jag redovisat bör betraktas som slentrianaborter.
Citera
2020-08-05, 09:54
Medlem
Citat:
Fast det var väl ändå du, som talade om att du ville ha en mer nyanserad diskussion i abortfrågan?
Har du hört talas om att barn adopterades inom Sverige innan 1975 och fick nya föräldrar?
Alla var inte galna och valde att göra något olagligt och livsfarligt bara för att slippa ta sitt ansvar.
Och så fick min mammas moster och min pappas kusin adoptera och bli mammor till varsitt barn,

Jo, men de negativa konsekvenser du kan räkna upp då?
Citera
2020-08-05, 10:40
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Specifikt är det ju svenska aborträtten som är intressant. Hur vi än vidgar våra vyer är det den enda vi kan rösta om.

Däremot kanske vi kan hindra att flickorna aborteras bort i Sverige, vi har redan problem med en skev könsbalans.

Så vad gör vi? står och pekar finger åt de icke-upplysta folken och beklagar att de är patriarkala? Vi kan inget göra då mörkret råder i världen?
Argumenten är desamma över hela världen.

Embryon åsätts i god nihilistisk anda ett arbiträrt värde
Citera
2020-08-05, 10:44
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Men de blev tvingade att leverera barnen, gå nio månader och genomlida graviditeten, det kan ju ses som ett straff och pennalism.
1975 kunde vi åka till Polen. Jag minns inte när abortförbudet upphävdes i Sverige.
Citera
2020-08-05, 10:47
Medlem
Citat:
Argumenten är desamma över hela världen.

Embryon åsätts i god nihilistisk anda ett arbiträrt värde

Vad är argumenten i Sverige för att acceptera att man aborterar flickor som oönskade barn?

Vad är argumenten för att acceptera att så sker?
Citera
2020-08-05, 10:49
Medlem
Citat:
Men de blev tvingade att leverera barnen, gå nio månader och genomlida graviditeten, det kan ju ses som ett straff och pennalism.
1975 kunde vi åka till Polen. Jag minns inte när abortförbudet upphävdes i Sverige.

1975 kom nuvarande lag i allt väsentligt.
Citera
2020-08-05, 10:50
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Inte ett sådant förbud som man hade på Irland och överväger (?) i Polen.

Det är ett allmänt problem att vi vet för litet i abortfrågan och den misstänksamme kan få för sig att det beror på att om allmänheten fick ökad kunskap så skulle ett abortmotstånd mobiliseras, men vi vet som sagt inte. Intill dess är min uppfattning att alla aborter som inte sker på grund av de undantag jag redovisat bör betraktas som slentrianaborter.
Vad är det för kunskap som inte allmänheten äger?
Alla undervisas i grundskolan om befruktning till barn.
Lennart Nilssons fina bilder visas.

Vad behövs mer?
Citera
2020-08-05, 10:52
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Citat:
Jo, men de negativa konsekvenser du kan räkna upp då?
Ja, furienna, finns det några negativa konsekvenser med abortförbud. Kan du se några?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in