2020-08-04, 11:15
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edeninne
Då fattar jag vad du menar. Tack! 👍
Jag håller dock inte med, utan stannar kvar på min teori. Eventuellt får vi veta förr eller senare.

Jag fattar inte att det inte finns någon som kan tala om vem hennes mamma är 🤔 igår fick jag svar från en kille på instagram att han är hennes kusin, hans efternamn är O*trowska så det är väl vad mammans namn är med, för det är ju inte pappans namn
Citera
2020-08-04, 11:19
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Så tänker jag också. Isa*bella Le*ikas skriver på FB till Adr*iana
"Älskar dig till månen och tillbaka, min stora flicka"
Jag tänker att hon kan vara mamman?

Det tror jag inte....hennes flicknamn är Le*kas och hon har en hel drös släktingar, syskon osv. med samma namn, Adr*anas mamma måste ju heta Os*rowska i efternamn/flicknamn....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Att ingen förälder skulle ha varit i lägenheten går inte ihop med detta:
Exakt då är de inte på semester i Spanien. Rykten. Frågan är om namnen är rätt här. Ung mamma i så fall, 31 år..
Sen - hur skriver dessa unga egentligen ”tagga till donken” ”e me ” osv. Slappt språk.
Men tragisk händelse. Men lite känsla av slapphet överlag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Jag fattar inte att det inte finns någon som kan tala om vem hennes mamma är 🤔 igår fick jag svar från en kille på instagram att han är hennes kusin, hans efternamn är O*trowska så det är väl vad mammans namn är med, för det är ju inte pappans namn
Otroligt vad stor familj det verkar!
Citera
2020-08-04, 11:22
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ja. Läs tråden.

Jag försökte. Kam vara så att jag är för lat men en majoritet av inläggen verkar handla om hennes etnicitet, mammans etnicitet eller hurvida flickan borde sova eller inte sova. Tänkte att det borde vara mer fokus på tilltänkt BO och kopplingar dit istället för en minderårigs sovrutiner.

Ber om ursäkt och Får skumma igenom vidare.
Citera
2020-08-04, 11:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
"Ungdomarna som stod Adriana närmast hade egen minnesstund i centrum . Grabbarna som var med när hon blev skjuten ville inte till den platsen där det hände. Vila i frid lilla fina Adriana."
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1228408364201447&id=10001 0968840955

Adriana hade alltså sällskap av minst två pojkar vid mordtillfället. Hade missat detta.

Det är även ny information. Läser man media så har man haft uppfattningen att hon var där ensam. Ute på en hundpromenad.

Men hon var där med två pojkar.
Citera
2020-08-04, 11:23
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Skulle man kunna tänka sig att man beordrar Adrianas mördare att gå till polisen och erkänna? Han måste ju inte säga ett ord till. Bara ta sitt straff för något som borde vara tabu även i nätverk - att mörda ett oskyldigt barn. Om vi antar att mördaren är under 21 år gammal vilket är väldigt troligt, så får han ju 3-4 år och kan sedan fortsätta karriären.

Inte ens de professionella miljardnätverken i Mexiko och Sydamerika bryr sig nämnvärt om de råkar döda ett barn. Det händer titt som tätt även om de inte är barn som är deras påtänkta offer. Men i kriget så är allt tillåtet, alla moraliska regler och koder är bortblåsta ur världen för länge sedan.

Man ska nog snarare utgå från att de räknar med att en och annan oskyldig får stryka med statistiskt sett.

Och småligister i förorten utan gränser som bara vill stiga i rankingen bland andra småligister och knarklangare, skiter nog också i att ett barn blivit skjutet. Det innebär inte att de är glada över det eller vill det, men det har hänt och det ser det som collateral damage. Ett misstag men inget de blir sömnlösa över, dessa människor har ingen heder eller moral. Gucciväskan runt axeln och folkets rädsla och s k "respekt" som de går igång på väger tyngre än empatin och sympatin för andra medmänniskor.

De är ohyra, helt enkelt.
Citera
2020-08-04, 11:24
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är även ny information. Läser man media så har man haft uppfattningen att hon var där ensam. Ute på en hundpromenad.

Men hon var där med två pojkar.

Frågan är hur mycket som stämmer av vad denna kvinna skriver 🤔
Citera
2020-08-04, 11:27
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Citat:
"I*abella ser inte stereotypt polsk ut, därav att jag funderat lite på hur det kommer sig att hon heter O*trowska. Familjen (?) Ada ser heller inte typiskt polsk ut, så det känns som att det kan stämma att I*abella har gift sig till O*trowska, och är född Ada."

Precis som du beskriver henne ovan 👆🏻håller jag med om och därför tror jag inte det är mamman.
Mammans flicknamn tror jag är O*trowska, tror att släktingarna till mamman heter O*trowska.

Polen har ju Europas mest blandade befolkning på grund av sitt geografiska läge. Det är inte ovanligt med polacker som saknar östeuropeiska drag.
Citera
2020-08-04, 11:28
Medlem
MadameRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Din ENDA anledning känns inte riktigt som den enda när polisen skriver att föräldrarna är underrättade och hon ANTRÄFFADES skadad på platsen. Alltså har inget larm om skadad inkommit, utan enbart om skottlossning. Hade du ringt någon om din dotter blivit skjuten när ni käkade donken? Förmodligen...

Vad nu detta har med brottet att göra. 13-åringar ränner ute på nätterna, föräldrar är dumma i huvudet nu för tiden. Räknar kallt med att hon inte heter Anna-Lena heller.

Löjlig kommentar. Inte särskilt många födda 2007 heter Anna-Lena.
Citera
2020-08-04, 11:29
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Det tror jag inte....hennes flicknamn är Le*kas och hon har en hel drös släktingar, syskon osv. med samma namn, Adr*anas mamma måste ju heta Os*rowska i efternamn/flicknamn....

Ja, så kanske det är. Hon kan ju bara stå henne nära och skriva att hon älskar henne till månen och tillbaka. Man älskar ju andra som står en nära utöver sina barn såklart.
Jag blir inte klok på hur det hänger ihop eller vem som är mamman
Citera
2020-08-04, 11:30
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Munshun
Polen har ju Europas mest blandade befolkning på grund av sitt geografiska läge. Det är inte ovanligt med polacker som saknar östeuropeiska drag.

Av de som har Facebook så kan jag bara tänka mig henne som mamma, MEN det är ju inte ens säkert att hennes mamma har sociala medier.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in