2020-08-09, 00:18
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Man får hoppas att polisen var smart nog att beslagta det mördade barnets underbyxor, i smutstvätten, om sådana fanns där, för att hitta eventuellt DNA från bröderna Skyddsväst. Djävla pack ...
Citera
2020-08-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Man får hoppas att polisen var smart nog att beslagta det mördade barnets underbyxor, i smutstvätten, om sådana fanns där, för att hitta eventuellt DNA från bröderna Skyddsväst. Djävla pack ...

Det spelar väll ingen roll, dom var ju inte gärningsmännen, utan tilltänkta bo?
Citera
2020-08-09, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ett namn har har dryftats, men är det mer än en gissning? Visst kan det stämma, men för mig är det än så länge bara en spekulation.

Jag uppfattade att det stämde, baserat på ålder, bostadsort och vilka brott som han hade varit delaktig i tidigare.
Det var ganska specifik info som hade släppts från pressen så kan inte vara någon annan.
Citera
2020-08-09, 00:23
Medlem
Man ska inte lägga sig i saker man inte har med att göra, det kan vara farligare än att rösta på Socialdemokraterna.
Och sen vad gäller den läckta övervakningsvideon så tvivlar jag på att personen som ev har den ev läckta videon skulle säga det här inne öppet bland grisar, golare & gangsters.
Citera
2020-08-09, 00:44
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Det spelar en viss roll, om man går och ballar sig i skyddsväst. Det gör man inte för att man är så söt och snäll. Större roll spelar det att man misstänks för våldtäkt av barn och utreds för det. Utredningen får gärna vara långdragen och obekväm. Det kan ju inte vara särskilt behagligt att tvångsinkallas eller plockas in till förhör gång på gång. Blir man dessutom fälld, eller tror att man kan bli det, under lång tid, tillkommer extra obehag.

Hela miljön bör vändas uppochned på. Utöver GM ska bröderna Skyddsväst och bilägaren i Nynäshamn och hans vänner bröderna Bankomat ha ett helvete.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2020-08-09 kl. 00:48.
Citera
2020-08-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det spelar en viss roll, om man går och ballar sig i skyddsväst. Det gör man inte för att man är så söt och snäll. Större roll spelar det att man misstänks för våldtäkt av barn och utreds för det. Utredningen får gärna vara långdragen och obekväm. Det kan ju inte vara särskilt behagligt att tvångsinkallas eller plockas in till förhör gång på gång. Blir man dessutom fälld, eller tror att man kan bli det, under lång tid, tillkommer extra obehag.

Nu är väll inte problemet att våra myndigheter inte vet om att dom har med yrkeskriminella som begår grova brott att göra, problemet ligger ju i att det är svårt att få till åtal och fällande dom, speciellt när det har blivit praxis från allmänheten att inte tipsa eller vittna.
Vi vet ju inte heller i vilket syfte flickan var där i, men även om det var som du säger så har jag svårt att se att det går till på det viset, fullt fokus lär väll ligga på utredningen om mordet. Känns för långsökt för min del.
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2020-08-09 kl. 00:54.
Citera
2020-08-09, 00:54
Medlem
Citat:
Det är väll lika overifierat som att vi vet att hon endast gick ut med hunden för att rasta den, eller pga ett omättligt donkensug.

Med tanke på att vi har en situation i Sverige idag där kriminella utnyttjar barn så långt ner som i 10 års åldern, så går det ju inte att utesluta att hon antingen gjorde diverse ärenden, eller hade en relation med dom.
Nu säger ju inte vännens korta smskonversation så mycket, men jag får inte känslan baserat på den korta delen som vi har sett, att det handlade om ett genuint mcdbesök eller rastande utav hund.
Småkillar, inte tjejer.
Citera
2020-08-09, 01:13
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Nu är väll inte problemet att våra myndigheter inte vet om att dom har med yrkeskriminella som begår grova brott att göra, problemet ligger ju i att det är svårt att få till åtal och fällande dom, speciellt när det har blivit praxis från allmänheten att inte tipsa eller vittna.
Vi vet ju inte heller i vilket syfte flickan var där i, men även om det var som du säger så har jag svårt att se att det går till på det viset, fullt fokus lär väll ligga på utredningen om mordet. Känns för långsökt för min del.
Ja, mordutredningen är det viktigaste när det gäller mordet. Men i ett större perspektiv är det lika viktigt att nita varenda möjliggörare om möjlighet finns att göra det. Barnamordet sker inte i ett vacuum (förstås) och ett djävla as som säljer en Audi att användas som mordvapen, "ovetande" (d.v.s. om vilken typ av brott) eller inte, ska naturligtvis få ett helvete, om rättvisa får råda, om det är vad som skett (annars inte).

Men det där har förmodligen polisen redan en välgrundad uppfattning om. Man får bara hoppas att de har möjlighet, och tåga nog, att agera.

Vilket ärende flickan var där i, vet vi inte. Men om hon utsattes för fler brott än mordet, är det bra om dessa brott utreds.

Edit: Det är en skam om de inte utreds. Hon var tolv år gammal.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2020-08-09 kl. 01:20.
Citera
2020-08-09, 01:13
Medlem
Citat:

Om man vet vilka tilltänkta BOs fiender är har man ju MGM.

Vad har hänt med det brända liket i Volvon i Fittja, finns ID? Någon gång då och då är gatan snabbare än polisen.
Citera
2020-08-09, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Vad jag förstår får man ha hund med i bussar med hundskylt, och de åker visst gratis också...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...und-tog-bussen

Man får ta hundar på alla SL-bussar men man får sitta bak i bussen med hunden.
Citera
2020-08-09, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ja precis och detta är Flashback där vi spekulerar Just nu pekar allt på att hon var där för att träffa kriminella.

Och nej precis, hon var bara ett 12-årigt barn så främsta ansvaret hamnar givetvis på vårdnadshavarna.

Sitt inte och spekulera så att det låter som vedertagna fakta. Sådant förstör trådar mycket när nästa citerar och det blir en trådsanning.
Citera
2020-08-09, 01:35
Medlem
Citat:
Det är väll bara ett av dom två namnen på 18 och 21 åringarna som har kommit ut. Med tanke på att det sägs vara en intern konflikt så borde det ju kunna luskas ut. Speciellt om det handlar om en intern konflikt.

Jag är helt övertygad om att massor hade kunnat luskas ut när namnet på 18åringen droppades.

Men alla är ju så jävla upptagna med att fokusera på BO's familj och att hon var ute på natten.

Och då tröttnar väl dom som sitter på infon. När man måste plöja genom 3000 inlägg om BO istället för GM's och tilltänka måltavlor och dess interna konflikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in