2020-08-04, 15:54
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Jag hade själv aldrig tipsat även om jag såg vilka det var som sköt. Kul att få sitt namn offentligt i förundersökningsprotokoll... och sen bli en måltavla bara för att den fete Morgan Johansson inte pallar införa anonyma vittnen.

Sä jävla fegt. Du är en av dom som vi får tacka för att det ser ut som det gör idag med kriminaliteten.
Citera
2020-08-04, 15:56
Medlem
LeBronThurmans avatar
Svarar i klump på de nedanstående inläggen.
Förstår inte hysterin kring identiteten över vem mamman till den skjutna flickan är!

När det gäller spekulationer så tog det mig en sekund att söka på namnet Is4bella Leik4s, och då få veta att personen (enl artikel i Expressen) legat på sjukhus i 14 år samt genomgått 93 operationer efter det att som 17-åring ha fastnat med väskan i en bakdörr på en åkande buss och därmed ha ramlat in under bussen.
Med halva bäckenet bortopererat före tiden för Adri4nas födelse är personen sannolikt inte mamma till den avlidna.

När det gäller polska efternamn så är strukturen den att mannen kan heta -ski på slutet, och kvinnan blir då -ska vid giftermål eller en kvinnas födelse. T.ex. Boris Petrowski och Lena Petrowska.

Trådens syfte är inte att etablera ett polskt släktträd omkring ett brottsoffer, varför jag stoppar här.

Citat:
Ursprungligen postat av Edeninne
Teori:
I*abella Ada O*trowska (=s) är född ”I*abella Ada”, och omgift till O*trowska.

Hennes nya heter Conny O*trowski. Damen som bor på St Mikaels väg heter Helena O*trowska, och är 65 år.
Jag gissar att damen är HANS mamma, och inte I*abellas.

I*abella har på sin facebooksida flera vänner (släktingar?) med efternamnet ”Ada”, som också är mer lika henne utseendemässigt än vad den 65-åriga damen är.
I*abella ser inte stereotypt polsk ut, därav att jag funderat lite på hur det kommer sig att hon heter O*trowska. Familjen (?) Ada ser heller inte typiskt polsk ut, så det känns som att det kan stämma att I*abella har gift sig till O*trowska, och är född Ada.

Flickan kan ju juridiskt heta vad som helst i efternamn, men själv identifiera sig med namnet O*trowska
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Men vem är flickans mamma då 🤔
Citat:
"I*abella ser inte stereotypt polsk ut, därav att jag funderat lite på hur det kommer sig att hon heter O*trowska. Familjen (?) Ada ser heller inte typiskt polsk ut, så det känns som att det kan stämma att I*abella har gift sig till O*trowska, och är född Ada."

Precis som du beskriver henne ovan 👆🏻håller jag med om och därför tror jag inte det är mamman.
Mammans flicknamn tror jag är O*trowska, tror att släktingarna till mamman heter O*trowska.
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Så tänker jag också. Isa*bella Le*ikas skriver på FB till Adr*iana
"Älskar dig till månen och tillbaka, min stora flicka"
Jag tänker att hon kan vara mamman?
Citat:
Men hon har syskon osv. med samma efternamn så det verkar vara hennes flicknamn 🤔 alltså inget namn hon är gift till 🤔
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
En gissning, kan vara fel, men spekulera får vi
H*elena Ostr*owska mormor
Daw*id Ostr*owska morbror
Con*ny Ostr*owska morbror
Is*abella Ostr*owska gift med morbror
Is*abella Le*ikas mamma nu omgift och nytt efternamn
Citera
2020-08-04, 15:57
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Sä jävla fegt. Du är en av dom som vi får tacka för att det ser ut som det gör idag med kriminaliteten.

Nej, det är inte hans fel. Dagens kriminalitet beror på att vi har importerat en sjuhelvetes många kriminella individer. Som inte snackar till svenskar.
Citera
2020-08-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Noa säger: Vittnen måste träda fram

Dani M i sin nya ”sommarhit” sjunger

Tystandskulturen är ett faktum. Tjejens föräldrar kommer aldrig få ett slut.

Ingen tjallar på någon. Omerta. Jag har träffat en snubbe med gigantisk OMERTA-gaddning på ryggen. Dessa idioter väljer sin väg, och snacket om utanförskap är irrelevant.

Dessa gangstakillar kör fina bilar och är inte ett dugg utanför. De är innanför...

Att en tolvåring peppras ihjäl är inte så konstigt. Det skjuts urskiljningslöst och småbarn springer smutsiga ärenden och bär kniv. Återstår att se hur snövit den här stackars tjejen var.

Hunden var livvakt, gissar jag.

Vi får se.
Citera
2020-08-04, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Ja, jag är feg. Feg för att jag inte tänker låta mig offras för något som politiker borde ha stoppat redan från första början? Inte ens anonyma vittnen orkar regeringen lyfta sitt feta arslen för att genomföra. Vad tjänar jag på att berätta när jag bara har saker att förlora?
Citera
2020-08-04, 16:08
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Fortfarande ingen som vet namnen på dessa måltavlorna "18-åringen" och "21-åringen"?? Fega små horor som springer iväg som fjollor och lät en tolvåring ta smällen!!

https://www.expressen.se/nyheter/har...r-flickan-dog/
Citera
2020-08-04, 16:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Nej, det är inte hans fel. Dagens kriminalitet beror på att vi har importerat en sjuhelvetes många kriminella individer. Som inte snackar till svenskar.

Det såklart mer komplicerat än att det är ”någons fel”. Det är mångas fel och det kan man diskutera tills klockorna stannar. Vi kommer inte framåt för det. För att få bukt med den grova kriminaliteten måste väldigt många ta i med hårdhandskarna. Tex är det jävligt viktigt att folk ställer upp och vittnar mot såna här as. Man kan inte skylla på politikerna och snuten ena veckan och sen vägra vittna andra veckan. Allt hänger ihop.

Just nu hänger detta fall på att någon visar mod och ryggrad och träder fram och vittnar.
Citera
2020-08-04, 16:09
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Ja, jag är feg. Feg för att jag inte tänker låta mig offras för något som politiker borde ha stoppat redan från första början? Inte ens anonyma vittnen orkar regeringen lyfta sitt feta arslen för att genomföra. Vad tjänar jag på att berätta när jag bara har saker att förlora?

Finns ingen anledning att offra sig för att dvärg-Mogge har bestämt att det inte ska finnas vittnesskydd.
Citera
2020-08-04, 16:10
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Som alltid i dom där invandrar täta områdena, vittnen saknas. Fast det var fullt liv på platsen...så har ingen sett något. Det är så fegt så man storknar.

Vittna ger enorma konsekvenser. Alla vill inte få en maffia efter sig. Jag förstår dem.
Citera
2020-08-04, 16:11
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Fortfarande ingen som vet namnen på dessa måltavlorna "18-åringen" och "21-åringen"?? Fega små horor som springer iväg som fjollor och lät en tolvåring ta smällen!!

https://www.expressen.se/nyheter/har...r-flickan-dog/

Varför skulle de bry sig? Tror du att dessa ghetto-kriminella är fulla av empati och medkänsla? Är det därför de beter sig som svin? De sitter säkert och skrattar just nu.
Citera
2020-08-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vittna ger enorma konsekvenser. Alla vill inte få en maffia efter sig. Jag förstår dem.

Välkommen till Orten.

Jag skulle inte bo i en problemförort om jag fick betalt.

Jag förstår också fegheten.

Det är gängen och inte polisen som styr.
Citera
2020-08-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Som alltid i dom där invandrar täta områdena, vittnen saknas. Fast det var fullt liv på platsen...så har ingen sett något. Det är så fegt så man storknar.
När man blir avrättad med automatvapen och samhället är helt maktlösa att skydda så är detta begripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in