Svarar i klump på de nedanstående inläggen.
Förstår inte
hysterin kring identiteten över vem mamman till den skjutna flickan är!
När det gäller spekulationer så tog det mig en sekund att söka på namnet Is4bella Leik4s, och då få veta att personen (enl artikel i Expressen) legat på sjukhus i 14 år samt genomgått 93 operationer efter det att som 17-åring ha fastnat med väskan i en bakdörr på en åkande buss och därmed ha ramlat in under bussen.
Med halva bäckenet bortopererat före tiden för Adri4nas födelse är personen sannolikt inte mamma till den avlidna.
När det gäller polska efternamn så är strukturen den att mannen kan heta -ski på slutet, och kvinnan blir då -ska vid giftermål eller en kvinnas födelse. T.ex. Boris Petrowski och Lena Petrowska.
Trådens syfte är inte att etablera ett polskt släktträd omkring ett brottsoffer, varför jag stoppar här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Edeninne
Teori:
I*abella Ada O*trowska (=s) är född ”I*abella Ada”, och omgift till O*trowska.
Hennes nya heter Conny O*trowski. Damen som bor på St Mikaels väg heter Helena O*trowska, och är 65 år.
Jag gissar att damen är HANS mamma, och inte I*abellas.
I*abella har på sin facebooksida flera vänner (släktingar?) med efternamnet ”Ada”, som också är mer lika henne utseendemässigt än vad den 65-åriga damen är.
I*abella ser inte stereotypt polsk ut, därav att jag funderat lite på hur det kommer sig att hon heter O*trowska. Familjen (?) Ada ser heller inte typiskt polsk ut, så det känns som att det kan stämma att I*abella har gift sig till O*trowska, och är född Ada.
Flickan kan ju juridiskt heta vad som helst i efternamn, men själv identifiera sig med namnet O*trowska
Citat:
Ursprungligen postat av
meii
Men vem är flickans mamma då 🤔
Citat:
Ursprungligen postat av
meii
"I*abella ser inte stereotypt polsk ut, därav att jag funderat lite på hur det kommer sig att hon heter O*trowska. Familjen (?) Ada ser heller inte typiskt polsk ut, så det känns som att det kan stämma att I*abella har gift sig till O*trowska, och är född Ada."
Precis som du beskriver henne ovan 👆🏻håller jag med om och därför tror jag inte det är mamman.
Mammans flicknamn tror jag är O*trowska, tror att släktingarna till mamman heter O*trowska.
Citat:
Ursprungligen postat av
QueenKorall
Så tänker jag också. Isa*bella Le*ikas skriver på FB till Adr*iana
"Älskar dig till månen och tillbaka, min stora flicka"
Jag tänker att hon kan vara mamman?
Citat:
Ursprungligen postat av
meii
Men hon har syskon osv. med samma efternamn så det verkar vara hennes flicknamn 🤔 alltså inget namn hon är gift till 🤔
Citat:
Ursprungligen postat av
QueenKorall
En gissning, kan vara fel, men spekulera får vi
H*elena Ostr*owska mormor
Daw*id Ostr*owska morbror
Con*ny Ostr*owska morbror
Is*abella Ostr*owska gift med morbror
Is*abella Le*ikas mamma nu omgift och nytt efternamn