2020-08-04, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Tack, har varit inne och kikat där och på hennes Facebook är det en äldre kvinna som har kommenterat hennes foto som har samma efternamn och bor i Norsborg på Sankt Mikaels väg som ska vara nära macken
Ca 700m gångväg, jag har tidigare gissat att det är mormor till flickan.
Jag finner det även troligt att flickan kan ha varit där om modern är bortrest.
Citera
2020-08-04, 00:36
Bannlyst
Citat:
Känner du familjen?

Men ser det på dom som är anhöriga bär kors. Skulle inte förvåna om det är Muhammedanerna som har skjutit flickan.
Citera
2020-08-04, 00:36
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Tack! Någon som vet hur det pratas i Botkyrka om Gm? Alla ungdomar borde väl veta nu?

Då kanske det hjärndöda och ouppfostrade slöddret borde ringa polisen?
Citera
2020-08-04, 00:39
Medlem
Citat:
Känner du familjen?
Flickan hade ett halssmycke på en bild med ett kors.
Det är få ställen du ser så mycket kristna bära synliga smycken med kors för att skylta med som religion som i norra Botkyrka.
Citera
2020-08-04, 00:43
Medlem
Adriana foto fra Tik Tok video

https://i1.wp.com/snaphanen.dk/uploa...t-12.20-AM.png
Citera
2020-08-04, 00:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Familjen som flickan tillhör är kristna hederliga människor och inte onda muslimer.
Citat:
Känner du familjen?
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Men ser det på dom som är anhöriga bär kors. Skulle inte förvåna om det är Muhammedanerna som har skjutit flickan.

Hon bär också kors:

https://www.facebook.com/viralking.s...type=3&theater

Huruvida gärningsmännen är muslimer eller kristna vet vi dock inte. Men framkommer väl sedan, när de grips.
Citera
2020-08-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Vem är GM?
Det finns ingen information om GM i tråden.
Inte ens vilken gruppering som GM kan tänkas tillhöra.
Några antyder att Botkyrka-nätverket ligger i fejd med Vårby-nätverket.
Det finns inte heller uppgifter om vilka de misstänkta måltavlorna med skyddsvästar är trots att expressen gått ut med pixlade bilder.
Det är troligare att du hittar information i Expressen eller Aftonbladet än i denna tråden.
Citera
2020-08-04, 01:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det finns ingen information om GM i tråden.
Inte ens vilken gruppering som GM kan tänkas tillhöra.
Några antyder att Botkyrka-nätverket ligger i fejd med Vårby-nätverket.
Det finns inte heller uppgifter om vilka de misstänkta måltavlorna med skyddsvästar är trots att expressen gått ut med pixlade bilder.
Det är troligare att du hittar information i Expressen eller Aftonbladet än i denna tråden.

Har du missat detta jag skrev nyss? Där tas upp både motiv och vilken gruppering som gärningsmännen sannolikt tillhör:

(FB) Flicka född 2007 skjuten i Norsborg, Stockholm 2020-08-02 (avliden)

- - -

Ett troligt motiv har tagits upp tidigare i tråden:

Citat:
En knarkkonflikt inom Botkyrkanätverket fick gärningsmännen att gå till attack. Den 12-åriga flickan var på fel plats vid fel tillfälle, enligt uppgifter till SVT Nyheter.

Det var ett halvår sedan som en splittring skedde inom det kriminella Botkyrkanätverket.

Under konflikten, som handlade om narkotikamarknaden, blev en i gänget beskjuten i sitt hem av personer i sitt eget nätverk, enligt uppgifter till SVT Nyheter.

Skottdådet som på söndagsmorgonen lämnade den 12-åriga flickan död på gatan var ett led i den upptrappade konflikten. Men flickan var inte måltavlan – hon var på fel plats vid fel tillfälle, enligt uppgifter till SVT Nyheter.

Skyttens mål ska i stället ha varit ett antal personer klädda i skottsäkra västar som samtidigt befann sig på parkeringen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...n-bakom-mordet
Citera
2020-08-04, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Har du missat detta jag skrev nyss? Där tas upp både motiv och vilken gruppering som gärningsmännen sannolikt tillhör:

(FB) Flicka född 2007 skjuten i Norsborg, Stockholm 2020-08-02 (avliden)

- - -

Ett troligt motiv har tagits upp tidigare i tråden:
Jag ansåg inte att SVTs uppgifter som fakta utan mer som gissningar.
Att det skulle vara det egna nätverket som väljer att beskjuta egna medlemmar på en sådan offentlig plats finner jag mindre troligt då de känner till grabbarna och deras rutiner och kan välja lämpligare plats.
Citera
2020-08-04, 01:35
Moderator
blomvattnares avatar
Från Facebook, del av ett inlägg.

Citat:
Adriana , flickan som blev skjuten är en av min dotters närmare vänner . Vi sörjer något fruktansvärt ! . Ni ska veta att Adriana smet ut på sena kvällen när Hennes förälder somnat . Adriana tog hunden med sig för att inte väcka föräldern av skall och glädje när hon tänkte komma tillbaka på natten . Min dotters senaste sms till Adriana kan jag dela med mig på denna sida om ni vill. Där uppmanar min dotter med stora bokstäver till Adriana att gå hem. Men Adriana skriver att hon bara ska ”tagga” ner till Donken och äta innan hon ska ta bussen som går 03:00.

Citat:
Mannen som blev jagad och sprang emot henne , Mannens som jagade han som sprang för att skjuta mannen som sprang . Min dotter som borde väckt mig och sagt åt mig att Adriana är ute mitt i natten. Det är så många OM , men livet går inte i repris som en film . Går inte att backa bandet , spola tillbaka och göra en bättre repris , klippa bort , göra om handlingen .

https://www.facebook.com/groups/poli...7731718267017/
Citera
2020-08-04, 01:56
Ja detta borde ju bara betyda en sak och det är att BO fallit offer för en förlupen kula. Om den tilltänkta måltavlan kommer springande mot henne eftersom han är jagad verkar det inte som att BO bestämt någon träff med just dessa kriminella personer. Verkar absolut vara en ren händelse att hon är på fel plats när skjutningen påbörjas. Så man hoppade alltså ur denna audi och sprang jagandes och sköt.
Mycket tragiskt. Nu är vi där, Vem som helst kan bli träffad i dessa gängkrig.
Senast redigerad av sherlocksnake 2020-08-04 kl. 01:59.
Citera
2020-08-04, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Från Facebook, del av ett inlägg.
https://www.facebook.com/groups/poli...7731718267017/
Som jag misstänkt så har troligtvis flickan rymt ut mitt i natten.
Anledningen till att hon tog med hunden låter rimligt.
Senast redigerad av Jahvet 2020-08-04 kl. 02:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in