2020-08-03, 00:02
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Aldrig haft några problem med Vimla. Men det beror ju så klart vart man bor.
Min ISP är Ownit och dom ägs också av Telenor och aldrig haft några problem med dom.
Hade Telia fiber innan och hade problem åtminstone en gång i kvartalet.
Ownit har även dom nöjdaste kunderna av alla isp i Sverige. Telia får vara glad om dom hittar en nöjd kund. Tror dom flesta av deras kunder är kunder som inte har något annat val.

Om inte vimla funkar bra där du bor varför testar du inte penny som kör på tele2 nät eller fello som använder Telias när? Du behöver inte byta nummer bara för att du byter operatör.

Om du absolut vill bränna ett par hundra mer i månaden än vad du behöver så kan du ju skänka dom pengarna till välgörenhet, betydligt bättre än att skänka dom till Telia.

Nu halkade nog hjärnan när du försökte tänka. Varför skulle jag bränna extra pengar bara för att Vimla är ett mycket dåligt alternativ? Det finns fler aktörer att välja mellan.
Citera
2020-08-03, 00:04
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Ingen uppsägningstid med dom, funkar det så är det ju bra annars är det väl bara byta?

Jag är glad för din skull att du kommit underfund med det. Jag byter relativt ofta operatör på mitt privata SIM-kort. Det innebär att jag kan ta del av många fler erbjudanden för nya kunder, som jag annars hade missat.
Citera
2020-08-03, 00:10
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Då är du en av de få lyckligt lottade som faktiskt har ett Vimla-SIM som fungerar korrekt, eller så ljuger du.

Det handlar ju inte alls om var folk bor, det är ju själva Vimla-systemet som är kass. Kika in på deras forum och se alla stackars lurade kunder som tror att de betalar för något som fungerar.

Samtal, sms, mms som inte kommer fram. Tutar upptaget när det inte är det. Datatrafik som plötsligt lägger av. SIM-kort som inte går att aktivera. osv osv osv

Har du hört talas om någon annan aktör med liknande problem?

Nej Telenor har helt enkelt inte lyckats få igång stabila Vimla-abonnemang.

Varför skulle jag ljuga om en sån sak? Hade jag inte varit nöjd så hade jag bytt.
Jag känner absolut ingen lojalitet mot dom. Levererar dom inte så byter jag operatör.
Jag har 5 vänner som också har Vimla och jag har inte hört att någon av dom klaga på det.

Var några år sen jag var inne på vimlas forum sist, då klagade jag på att dom införde ett max tak på 100gb surf och man fick bara spara surfen i ett år.
Ett supportforum besöker väl dom flesta när dom har något att klaga på?
Varför tror du folk ringer till Telias support? Det lär inte vara allt för många som ringer dit för att säga hur bra allting funkar.

Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Nu halkade nog hjärnan när du försökte tänka. Varför skulle jag bränna extra pengar bara för att Vimla är ett mycket dåligt alternativ? Det finns fler aktörer att välja mellan.
Jag gav dig alternativ till Vimla eftersom du tyckte dom var dålig, lär dig läsa.
Citera
2020-08-03, 00:49
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Då är du en av de få lyckligt lottade som faktiskt har ett Vimla-SIM som fungerar korrekt, eller så ljuger du.
I så fall tillhör också jag och ett par i min bekantskap de lyckligt lottade sedan några år nu.
Att en del folk inte klarar av att läsa instruktioner och aktivera sitt nya SIM (2.0) som man fick byta till för ett tag sedan samt byta ut inställningarna för data och MMS behöver ju inte betyda att det inte fungerar men vissa skall alltid klaga när det inte flyter på automatiskt som hos andra dyra operatörer.
Citera
2020-08-03, 11:34
Medlem
Citat:

Det handlar ju inte alls om var folk bor, det är ju själva Vimla-systemet som är kass. Kika in på deras forum och se alla stackars lurade kunder som tror att de betalar för något som fungerar.

Samtal, sms, mms som inte kommer fram. Tutar upptaget när det inte är det. Datatrafik som plötsligt lägger av. SIM-kort som inte går att aktivera. osv osv osv

Har du hört talas om någon annan aktör med liknande problem?

Nej Telenor har helt enkelt inte lyckats få igång stabila Vimla-abonnemang.
aldrig hört om detta lol. haft vimla i många år och aldrig haft problem
Citera
2020-08-03, 13:30
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Jag gav dig alternativ till Vimla eftersom du tyckte dom var dålig, lär dig läsa.

?????? Du förstod alltså inte vad jag skrev. Var det därför du halkade off-topic om läskunnighet.

Att Telenor misslyckats med det mesta vad det gäller deras Vimla-abonnemang är ju knappast nån hemlighet. Om du lyckats ha tur, är du bara att gratulera, men det minskar inte katastrofen särskilt märkbart.
Citera
2020-08-03, 15:35
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Varför skulle jag ljuga om en sån sak?

Ja det undrar ju jag också.

Citat:
Ett supportforum besöker väl dom flesta när dom har något att klaga på?
Varför tror du folk ringer till Telias support? Det lär inte vara allt för många som ringer dit för att säga hur bra allting funkar.

Det tror jag inte. De flesta besöker nog ett kundforum för att få hjälp och idéer från andra kunder. Vimla har inget supportforum alls. Det enda supportforum jag är medveten om är Tres.

Jag tycker nog inte dina funderingar om vad jag tror, riktigt passar in i detta sammanhang. Är du så intresserad föreslår jag PM istället.
Citera
2020-08-03, 16:24
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
I så fall tillhör också jag och ett par i min bekantskap de lyckligt lottade sedan några år nu.
Att en del folk inte klarar av att läsa instruktioner och aktivera sitt nya SIM (2.0) som man fick byta till för ett tag sedan samt byta ut inställningarna för data och MMS behöver ju inte betyda att det inte fungerar men vissa skall alltid klaga när det inte flyter på automatiskt som hos andra dyra operatörer.

Naturligtvis är det väldigt bra att allt fungerar för dig, men du verkar tillhöra en relativt liten priviligierad grupp kunder.

Det verkar inte ha så mycket med instruktioner att göra utan bristande funktionalitet. När samtal, sms inte kommer fram hjälper inga instruktioner.
Citera
2020-08-03, 18:47
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Naturligtvis är det väldigt bra att allt fungerar för dig, men du verkar tillhöra en relativt liten priviligierad grupp kunder.

Det verkar inte ha så mycket med instruktioner att göra utan bristande funktionalitet. När samtal, sms inte kommer fram hjälper inga instruktioner.
Visst kan det verka så för någon som inte har operatören men alla har knappast tur som det fungerar för, läser du kommentarerna här från forumet så verkar alla förvänta sig att Vimla skall aktivera kortet för dom t.ex en som skriver att hon inte kan ändra tid för aktivering trots att man har ett konto där man loggar in och fixar sådant.
En annan som verkar vara inneboende och skriver ingenting om att han har bekräftat sin adress som man skulle göra i sms för att få det nya kortet.

Så självklart kommer inte samtal och sms fram om man inte följer instruktioner för att aktivera kortet eller tror att det skall vara aktiverat direkt innan det datumet man valde för aktivering.
Citera
2020-08-03, 19:25
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Så självklart kommer inte samtal och sms fram om man inte följer instruktioner för att aktivera kortet eller tror att det skall vara aktiverat direkt innan det datumet man valde för aktivering.

Som du skriver, självklart! Men det är ju inte det som är problemet utan att redan aktiverade kort inte fungerar korrekt vad gäller samtal och meddelanden. Det verkar vara slumpmässigt. Några samtal och meddelande kommer fram, ibland.
Citera
2020-08-04, 21:30
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Jag är glad för din skull att du kommit underfund med det. Jag byter relativt ofta operatör på mitt privata SIM-kort. Det innebär att jag kan ta del av många fler erbjudanden för nya kunder, som jag annars hade missat.

Fast om du har tipsat ett par stycken med Vimla så kommer inte halvapriset erbjudandena ens i närheten :/
Citera
2020-08-04, 21:31
Medlem
För mig vad det täckning o obegränsad surf som bestämde som även skulle funka inom EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in