2020-08-02, 23:11
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Här är en intervju med den ev. pojkvännens mamma. Hon berättar att han var förälskad i den nu döda flickan men om de var tillsammans eller ej framkommer inte.

Något jag reagerar på är att den här mamman mot slutet av intervjun berättar att hon har bott där i hela sitt liv, i 30 år säger hon. Hon pratar såpass dålig svenska att jag trodde hon hade bott här i några enstaka år.
Hur är detta ens möjligt?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-jattedaligt

Är det så de ser ut under hucklena, så är jag för massinvandring. Men bara av ensamkommande 33-åriga kvinnor...
Citera
2020-08-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag citerar expressen:
” Enligt Expressens uppgifter kom unga män kopplade till Bokyrkanätverket i bil till McDonald's drive-in. En vit Audi körde in till den Shell-mack som ligger i närheten. Skott avlossades inifrån Audin – polisens uppfattning är att det först rörde sig om en serie skott och sedan ytterligare en.
Den andra serien avlossades från ett annat håll, efter att Audin hade körts en sträcka. Skjutningen har fångats på film, enligt Expressens uppgifter.”

Tittar man på hur beskjutningen gått till så är verkar det mer logiskt också. Först skjutna på bakifrån. Sen uppefrån vägen. Det är är svårt att snabbt åka iväg om man står i kön.

Dessutom är jag ganska säker på att det är stängt på McDonalds vid den tiden. Det är bara Driven öppen.

Det sista är en viktig iakttagelse. I en tidigare länk berättar en ur personalen att han påträffades BO iggande när han gick ut med sopor. Var flickan således utomhus då? Det tyder på att hon gått själv dit? Eller var hon där med någon/några som drog när kulorna började vina?
Citera
2020-08-02, 23:12
Medlem
Citat:
Här är en intervju med den ev. pojkvännens mamma. Hon berättar att han var förälskad i den nu döda flickan men om de var tillsammans eller ej framkommer inte.

Något jag reagerar på är att den här mamman mot slutet av intervjun berättar att hon har bott där i hela sitt liv, i 30 år säger hon. Hon pratar såpass dålig svenska att jag trodde hon hade bott här i några enstaka år.

Hon är troligen uppvuxen med invandrarföräldrar som talat hemspråket hemma alltid. Hon har också troligtvis haft sitt största umgänge med vänner från samma land, med samma förutsättningar som hon själv. Och dessutom kanske gått i en klass med få svenska barn. Då lär man sig inte korrekt svenska. Hon hade gott ordförråd dock.

Vad tösen gjorde där själv lär vi väl så småningom få reda på men fy fan vad hänsynslöst av dessa skyttar att sprida så mycket kulor bland allmänhet. Jag hoppas det finns empati bland skyttarnas vänner och att de får sitt straff internt. Detta kommer göra att polisen vänder upp och ner på den undre världen - förhoppningsvis. Men - i fallet Karim i Malmö var det ingen som skvallrade. Kanske det är så att man inte bryr sig längre om ens att oskyldiga tjejer faller offer. Samhället har blivit hårt nu.

Vila i frid lilla flicka.
Citera
2020-08-02, 23:13
Har en dotter född 2006. Jag skulle ALDRIG tillåta henne att vistas utomhus efter 23, förutom för att rasta hunden i 5 minuter. Politikerna har svikit det här barnet, soc. har svikit det här barnet, polisen har svikit det här barnet, och, ja, föräldrarna har svikit det här barnet. Vissa delar av Sverige är inte säkra för medborgare i stort, och barn i synnerhet. Hela samhället har svikit här! Jag hoppas att något gott kan komma av detta. Kanske en ny debatt om det vårat fina "gilla olika"-samhälle, med alla dess skavanker och vårtor i dagen?

Man kan hoppas!
Citera
2020-08-02, 23:13
Medlem
Citat:

Reagerade också på det! Jättekonstigt men hon kanske har svårt med språk En annan reflektion som hon sa, att hon var säkert här bara, för hon gillade att promenera på kvällen ? Hände inte detta typ kl 3 på natten ? Är det klarlagt vd hon gjorde på shellmacken vid den tiden ?
Citera
2020-08-02, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Flera dagstidningar har skrivit det.

Hur vet dom det då. Ja dom kanske har namn och personuppgifter på offret.
Hur har dom fått det då. Ja, listan på hur kan göras väldigt lång.

Ok om du säger det
Citera
2020-08-02, 23:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du insunerar på "allt tyder på" då du sitter nämner du själv känner någon du känner (vars mamma är född i Iran och pappa är född i Polen) låter som du sitter försvarar hela BO släkt och allt. Exakt "vem vet", kan vara kriminella hela bunten utom då kanske BO. Det kan ju även vara nån slags hämndauktion, inte omöjligt.

Det jag säger är att du är som alltid, för tidig går i försvarstal. Innan all fakta kommit upp på bordet. Det har jag sett så många exempel på vad det gäller dig, det är svårt att ta det vid dom andra tillfällena. Har försökt, men du har en tendens att försvinna från trådar rätt fort då det inte riktigt går den väg du vill.

Diskussionen handlade om i fall vi kommer få se en hämndaktion eller inte. Jag skrev då att om BO saknar koppling till kriminalitet så är det det osannolikt att hennes familj kommer hämnas. Poängen var att BO var okänd och att vi inte visste något om hennes familj. Nu verkar BO:s identitet vara känd, men det har (vad jag vet) fortfarande inte framkommit något om en koppling till organiserad kriminalitet. Det innebär inte att den inte finns, men i nuläget tycker jag inget framkommit som tyder på det. Förstås kan det komma att ändras.

Ditt inlägg är tyvärr lite svårt att förstå, och det är möjligt att du inte tycker att du fick svar på dina funderingar. Men jag hoppas att ovanstående gjorde bilden åtminstone lite mer klar för dig.
Citera
2020-08-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon är troligen uppvuxen med invandrarföräldrar som talat hemspråket hemma alltid. Hon har också troligtvis haft sitt största umgänge med vänner från samma land, med samma förutsättningar som hon själv. Och dessutom kanske gått i en klass med få svenska barn. Då lär man sig inte korrekt svenska. Hon hade gott ordförråd dock.

Vad tösen gjorde där själv lär vi väl så småningom få reda på men fy fan vad hänsynslöst av dessa skyttar att sprida så mycket kulor bland allmänhet. Jag hoppas det finns empati bland skyttarnas vänner och att de får sitt straff internt. Detta kommer göra att polisen vänder upp och ner på den undre världen - förhoppningsvis. Men - i fallet Karim i Malmö var det ingen som skvallrade. Kanske det är så att man inte bryr sig längre om ens att oskyldiga tjejer faller offer. Samhället har blivit hårt nu.

Vila i frid lilla flicka.

Obotliga idealist!!! Polisen kommer inte att göra mer än vid andra skjutningar, de är rädda om sina egna liv, glöm tuff polisinsats!! ( PK-info från polisen kommer kanske att säga att de går in hårt, men det är bara snack...)
Citera
2020-08-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebapelula
Håller med. Om dom lät henne vara där själv vid den tidpunkten ska dom jävlar i mig dela straffet med gärningsmannen. Mår fan illa bara jag tänker på om det var så.

Finns syskon till BO måste dom omhändertas från familjen bums!
Citera
2020-08-02, 23:20
Bannlyst
Jag läser denna tråd och förfäras över hur vissa inlägg handlar om att det är Offrets fel att hon blivit mördad.
Citera
2020-08-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jag läser denna tråd och förfäras över hur vissa inlägg handlar om att det är Offrets fel att hon blivit mördad.
Absolut inte. INGEN har lagt skuld på denna flicka! Det är i första hand mördarnas, i andra hand de som inte ser till att hon ligger i sin säng kl 03.30 på natten. Hon var 12 år! De flesta vet att inget bra händer vid den tiden på natten ute i förorten. Och det gäller även föräldrar till 12-åringar. Vilken sort de än är av.
Citera
2020-08-02, 23:23
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Har en dotter född 2006. Jag skulle ALDRIG tillåta henne att vistas utomhus efter 23, förutom för att rasta hunden i 5 minuter. Politikerna har svikit det här barnet, soc. har svikit det här barnet, polisen har svikit det här barnet, och, ja, föräldrarna har svikit det här barnet. Vissa delar av Sverige är inte säkra för medborgare i stort, och barn i synnerhet. Hela samhället har svikit här! Jag hoppas att något gott kan komma av detta. Kanske en ny debatt om det vårat fina "gilla olika"-samhälle, med alla dess skavanker och vårtor i dagen?

Man kan hoppas!

Fel, svenska väljare har svikit barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in