2020-08-03, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej, hon har aldrig blivit hittad utanför Shell.

Utanför Shell är det upplyst och det är garanterat personal inne på macken.
Det finns ingen naturlig plats att "hänga" på shell heller. Det är bara en gårdsplan med pumpar. McDonalds-parkering är tom och omgärdas av lite vallar. Garanterat att hon någonstans där.

Det finns bänkar där, bor du här eftersom du vet så mycket som du tydligen inte vet ?
Citera
2020-08-03, 00:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej, hon har aldrig blivit hittad utanför Shell.

Utanför Shell är det upplyst och det är garanterat personal inne på macken.
Det finns ingen naturlig plats att "hänga" på shell heller. Det är bara en gårdsplan med pumpar. McDonalds-parkering är tom och omgärdas av lite vallar. Garanterat att hon någonstans där.

Har inte Shell nattlucka från typ kl 10 på kvällarna överallt i Stockholm?

Så det är väl inget ställe man hänger på i första taget.
Citera
2020-08-03, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Har inte Shell nattlucka från typ kl 10 på kvällarna överallt i Stockholm?

Så det är väl inget ställe man hänger på i första taget.

Det e ganska många som hänger utanför Shell, dom står vid bilarna eller inne i bilarna. Det e en mötes punkt. Hade gärna gått ner dit och tagit lite bilder och videos så vissa här hade fattat, men pallar inte riskera min säkerhet.
Citera
2020-08-03, 00:58
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Det e ganska många som hänger utanför Shell, dom står vid bilarna eller inne i bilarna. Det e en mötes punkt. Hade gärna gått ner dit och tagit lite bilder och videos så vissa här hade fattat, men pallar inte riskera min säkerhet.
Med andra ord det är där man köper drogerna.
Citera
2020-08-03, 00:58
Medlem
Om ni scrollar ner lite och kollar på bilden så ser ni vart dom har sagt ut koner, det e på mackens sida.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ods-av-misstag
Citera
2020-08-03, 00:59
Medlem
8711s avatar
Citat:
Vad grundar du det på, att GM skulle mejat ner henne med flit? Och om du kollar lite igen på vart skotten har hamnat så kommer du fatta vad jag menar, alla skott e inte endast på driven vid kurvan, för då hade hon inte blivit träffad🤦‍♂️ Och Shell parkeringen och donken parkeringen går ihop TYP. Det e bara några stenklumpar emellan. Och jo jag vet att det sköts uppifrån vägen ner mot driven, de har jag inte missat kompis.

Om hon blivit skjuten vid Shell som du påstår, som inte stämmer. Då det ligger BAKOM där GM skjutit åt andra hållet.

Vad på bilden är det du inte förstår? Alla skott från 2 håll är mot samma plats, mcdonalds drive-in.

Det finns ingen chans från dessa vinklar att man skjuter någon på Shell, för på plats 1 är det bakåt från dit dom skjutit, från vägen är det en bra bit åt höger och inga kulor kan hamna i en vinkeln överhuvudtaget. Nej, man skjuter inte därifrån bakom donken på vägen och kan träffa Shell, det är en bra bit åt höger som Shell ligger, man sköt ner mot drive-in. Precis som man gjorde vid serie 1 som är från biltvätten och bensinpumparna en bit framför därifrån man har skjutit.

Titta på bilden så borde även du fatta.

https://c.cdn-expressen.se/images/82...nan/640@60.jpg
Citera
2020-08-03, 00:59
Medlem
Sen kan ni även scrolla ner lite och kolla på dennna bilden, så kanske ni får en bättre uppfattning. Tomhylsor flyttar sig inte själva från driven till shells area. Thank me later

https://www.expressen.se/nyheter/ung...kottlossning1/
Citera
2020-08-03, 01:01
Medlem
8711s avatar
Citat:
Om ni scrollar ner lite och kollar på bilden så ser ni vart dom har sagt ut koner, det e på mackens sida.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ods-av-misstag

Ja, där har GM skjutit ifrån, MOT mcdonalds. Skulle han skjuta mot Shell så är det ju för fan bakåt åt vänster. Helt andra hållet. Serierna, bägge två är mot hörnet av mcdonalds och deras drive-in.
Citera
2020-08-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ruba al-Bitar som uttalar sig i Aftonbladet är dock lite små intressant. På ren rutin ville jag bara kolla upp om hon som många som uttalar sig i media råkar vara lokalpolitiker eller aktiv i någon lobbygrupp. Men så var inte fallet.

Det visar sig att hon enligt uppgift bor själv i lägenheten (inga barn skrivna på adressen) o äger två bilar. Den dyraste en volkswagen 2018 värd drygt 500 000 kr. Yrke enligt FaceBook Make-up artist.

Gjorde samma sak. Hon talar om hur hennes familj brukar äta på just det stället. Var är hennes man folkbokförd? Skyddad adress? Barnen torde väl vara så unga att de inte finns med på Ratsit etc.

Inte för att jag tror att det har direkt med denna händelse att göra mer än en allmän tanke på hur det kan se ut i detta område.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Sen kan ni även scrolla ner lite och kolla på dennna bilden, så kanske ni får en bättre uppfattning. Tomhylsor flyttar sig inte själva från driven till shells area. Thank me later

https://www.expressen.se/nyheter/ung...kottlossning1/

Det är tomhylsorna som är där, då skytten skjutit därifrån. Skotthålen är i skyltar, stenar och en flicka nere i hörnet på mcdonalds drive-in. Suck.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Frågan är vad en 12 årig flicka har på ett sådant ställe att göra?

Finns det ingen socialtjänst som tar hand om de uppenbara fallen. Utan är de fullt upptagna med annat?
Eller vill/kan de inte jobba i dessa områden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Om hon blivit skjuten vid Shell som du påstår, som inte stämmer. Då det ligger BAKOM där GM skjutit åt andra hållet.

Vad på bilden är det du inte förstår? Alla skott från 2 håll är mot samma plats, mcdonalds drive-in.

Det finns ingen chans från dessa vinklar att man skjuter någon på Shell, för på plats 1 är det bakåt från dit dom skjutit, från vägen är det en bra bit åt höger och inga kulor kan hamna i en vinkeln överhuvudtaget. Nej, man skjuter inte därifrån bakom donken på vägen och kan träffa Shell, det är en bra bit åt höger som Shell ligger, man sköt ner mot drive-in. Precis som man gjorde vid serie 1 som är från biltvätten och bensinpumparna en bit framför därifrån man har skjutit.

Titta på bilden så borde även du fatta.

https://c.cdn-expressen.se/images/82...nan/640@60.jpg

Men lilla vännen, jag frågade OM HON BLEV SKJUTEN där eftersom alla antar olika hela tiden och jag antar inte som du och många andra gör.
Dom har skjutit 2 gånger, första gången nere vid Shell och andra gången ovanför driven på vägen.
Och om du vet så mycket som du påstår, så borde du också veta att hon blev träffad av en förlupen kula, alltså har den hamnat i ”fel riktning” 🤦‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in