Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Diskussionen handlade om i fall vi kommer få se en hämndaktion eller inte. Jag skrev då att om BO saknar koppling till kriminalitet så är det det osannolikt att hennes familj kommer hämnas. Poängen var då att BO var okänd och att vi inte visste något om hennes familj. Nu verkar BO:s identitet vara känd, men det har (vad jag vet) fortfarande inte framkommit något om en koppling till organiserad kriminalitet. Det innebär inte att den inte finns, men i nuläget tycker jag inget framkommit som tyder på det. Förstås kan det komma att ändras.
Ditt inlägg är tyvärr lite svårt att förstå, och det är möjligt att du inte tycker att du fick svar på dina funderingar. Men jag hoppas att ovanstående gjorde bilden åtminstone lite mer klar för dig.
Exakt där har vi det. Varför skulle det vara osannolikt, i så tidigt skede så skulle inte ens Polisen i nuläget kunna utesluta det. Du vet väl inget alls om släkten eller vänner till BO som kan finnas. Du vet inte ens om farsan kanske haft ett kriminellt förflutet tidigare.
Och man behöver inte vara medlem i nått gäng eller ha varit tidigare kriminell, för att få för sig att hämnas för ett sådant grovt brott. Så som vanligt så är du på tok förtidigt ute med dina försvarstal.
Nej, jag är inte alls nöjd med ditt svar tyvärr.