Jag fullkomligt kräks av alla som lägger skulden på det stackars offret och hennes familj.
Nej, det är inte onormalt att 12-13 åringar umgås på natten, och vad säger ens att de hängde där hela tiden? Det tar några få minuter att gå från Hallunda, de kan lika gärna ha suttit på en balkong innan. Nog om det.
Något som gör mig lite konfunderad i sammanhanget är detta "Botkyrkanätverket". Vad är det för typer? Vad har de för kriminellt CV? Och varför skulle någon vilja skjuta på dem, på en såpass öppen plats som Donken precis vid en motorvägsavfart?
Trots att jag bor i södra Stockholm, har jag faktiskt aldrig hört talas om de. De verkar inte alls lika "synliga" i media som ex. Bredäng och Östberga.
Sen apropå vad som diskuterades tidigare i tråden om brottsrubricering och straff för skytten; Givetvis skulle det bli tal om mord genom likgiltighetsuppsåt, även om den stackars flickan inte var måltavlan. Skjuter man med automatvapen på en såpass öppen plats, är man helt likgiltig inför konsekvenserna.