Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sl0b
Vem bryr sig om Fittja? Vem styr i Norsborg? Styr Fittjasnubben Norsborg också eller?

Du frågade , jag gav dig en liten del. Ta reda på vem han e själv istället. Det e ingen person som e intressant i den här diskussionen så förstår inte varför han ska diskuteras ? Gör en egen tråd om honom så kanske du får svar
Citera
2020-08-02, 23:00
Medlem
Lillarapunzels avatar
Jag fullkomligt kräks av alla som lägger skulden på det stackars offret och hennes familj.
Nej, det är inte onormalt att 12-13 åringar umgås på natten, och vad säger ens att de hängde där hela tiden? Det tar några få minuter att gå från Hallunda, de kan lika gärna ha suttit på en balkong innan. Nog om det.

Något som gör mig lite konfunderad i sammanhanget är detta "Botkyrkanätverket". Vad är det för typer? Vad har de för kriminellt CV? Och varför skulle någon vilja skjuta på dem, på en såpass öppen plats som Donken precis vid en motorvägsavfart?
Trots att jag bor i södra Stockholm, har jag faktiskt aldrig hört talas om de. De verkar inte alls lika "synliga" i media som ex. Bredäng och Östberga.

Sen apropå vad som diskuterades tidigare i tråden om brottsrubricering och straff för skytten; Givetvis skulle det bli tal om mord genom likgiltighetsuppsåt, även om den stackars flickan inte var måltavlan. Skjuter man med automatvapen på en såpass öppen plats, är man helt likgiltig inför konsekvenserna.
Citera
2020-08-02, 23:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BucNasty-
När jag va runt 13 så va vi ute hela nätter, kunde bli till 6 på morgonen. Så ser inget konstigt att va ute så sent vid 13 år åldern. Kanske dåligt val av ställe men det va väl nattöppet? vi på våran tid kunde sitta utanför affären tills dom öppnade.

Möjligtvis i Hede på 80-talet.
Inte i Botkyrka 2020.
Citera
2020-08-02, 23:02
Medlem
Citat:
Alla kriminella i Norsborg är indirekt inblandade i hennes död. Sluta skydda människor som tagit lite på 12-årig flicka. Man blir spyfärdig. Finns ingen heder bland kriminella idag.

”Tagit lite på 12-årig flicka” vad menar du nu?

Jag skyddar inte honom och jag e 90% säker på att han inte har något med det här att göra. Därför kommer jag inte spilla info om honom. Och det e inte att skydda, de e bara OT af.
Citera
2020-08-02, 23:03
Medlem
BucNasty-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Möjligtvis i Hede på 80-talet.
Inte i Botkyrka 2020.

Mitten av 90-talet
Citera
2020-08-02, 23:04
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Här är en intervju med den ev. pojkvännens mamma. Hon berättar att han var förälskad i den nu döda flickan men om de var tillsammans eller ej framkommer inte.

Något jag reagerar på är att den här mamman mot slutet av intervjun berättar att hon har bott där i hela sitt liv, i 30 år säger hon. Hon pratar såpass dålig svenska att jag trodde hon hade bott här i några enstaka år.
Hur är detta ens möjligt?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qod2pA/12-ariga-flickans-van-i-chock-efter-mordet-mar-jattedaligt
Citera
2020-08-02, 23:05
Medlem
Danneliuss avatar
Fritogs inte en av dödspatrullens apor nyligen? Dp har ju hyrts in för mord i hela EU verkar det som.. Bara en tokhög apa med 65 i IQ skjuter med en ak 47 från rullande bil..Men det finns nog gott om ungar som vill göra sig ett namn i Stockholm..
Citera
2020-08-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Jag fullkomligt kräks av alla som lägger skulden på det stackars offret och hennes familj.
Nej, det är inte onormalt att 12-13 åringar umgås på natten, och vad säger ens att de hängde där hela tiden? Det tar några få minuter att gå från Hallunda, de kan lika gärna ha suttit på en balkong innan. Nog om det.

Något som gör mig lite konfunderad i sammanhanget är detta "Botkyrkanätverket". Vad är det för typer? Vad har de för kriminellt CV? Och varför skulle någon vilja skjuta på dem, på en såpass öppen plats som Donken precis vid en motorvägsavfart?
Trots att jag bor i södra Stockholm, har jag faktiskt aldrig hört talas om de. De verkar inte alls lika "synliga" i media som ex. Bredäng och Östberga.

Sen apropå vad som diskuterades tidigare i tråden om brottsrubricering och straff för skytten; Givetvis skulle det bli tal om mord genom likgiltighetsuppsåt, även om den stackars flickan inte var måltavlan. Skjuter man med automatvapen på en såpass öppen plats, är man helt likgiltig inför konsekvenserna.

Dom flesta orterna har ett ”nätverk” nuförtiden. Och det media som döper deras kriminella grupperingar till ”bredängs nätverket, Vårby nätverket” osv osv
Citera
2020-08-02, 23:06
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Vem bryr sig om Fittja? Vem styr i Norsborg? Styr Fittjasnubben Norsborg också eller?

Fittja ligger geografiskt sammanknutet med Norsborg. Det är gångavstånd. Skottlossningen skedde ju i Eriksbergs handelsområde som ligger på samma sida av E4 som Fittja och Alby. GM kan mycket väl vara någon som bor i Fittja.
Citera
2020-08-02, 23:07
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Hur länge?

Fram till BLM nu i år typ. Det behövs nån som Giuliani som ger polisen fria händer att skjuta i ett par år. Sätta joggarna på plats med fysisk repression och hårdare straff, samtidigt som man stärker sociala strukturer och gynnar goda krafter i lokalsamhället (OBS, inte källarmoseér och IS-rekryterare). Allra helst skulle alla utomnordiska invandrare från typ 1990 och deras avkomma utvisas.
Citera
2020-08-02, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Nu snurrar helikoptern över norsborg och hallunda
Det är en ambulanshelikopter.
Citera
2020-08-02, 23:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag förstår varför såklart men undrar ändå hur man kan leva med sig själv. Vet inte hur hennes skador såg ut men kanske hade hon kunnat räddas om någon hade hjälpt henne

Ett barn ligger ensam på marken, skottskadad och döende. Sverige har aldrig varit tryggare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in