2020-08-01, 18:58
  #3649
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Så är det ju så långt det är möjligt. ytterligare åtgärder förutsätter ju att vi tar den gamla konservativa seden "shot-gun weddings" i bruk igen.

Fädrer sticker, kvinnor gör abort.

Kvinnorna har makten, saknar du makt, ja då får du fly. Vad annat är att göra? Tvingas ta ansvar? Är det liberalt eller konservativt?

Män kan tvingas till föräldraskap, det kan inte kvinnor.

Trots allt är det så.
I och med abortförbud blir det så att både kvinnor och män döms till föräldraskap.

Lite klurigt med dig som tycker att våra lagar är bra men borde impregneras med litegrann antiabort.
Citera
2020-08-01, 19:01
  #3650
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jag vet inte...
Vadå saknades precis hela hjärnan?
Nu har jag inte läst journalen men det ansågs utsiktslöst.
Och vem vill gå tre månader med ett foster som man vet dör?
Citera
2020-08-01, 19:02
  #3651
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Männen kan ju ta på sig kondom eller till och med sterilisera sig om de inte vill ha barn.
Visst och det felar ibland
Sterilisera sig i 20årsåldern??
Gör du aldrig misstag?
Citera
2020-08-01, 19:04
  #3652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
I och med abortförbud blir det så att både kvinnor och män döms till föräldraskap.

Lite klurigt med dig som tycker att våra lagar är bra men borde impregneras med litegrann antiabort.

Jaså? Jag ser sällan frågor i svart eller vitt.

Varför måste det vara hej vilt abort, ju fler desto bättre, det kvittar liksom... det är bara parasiterande cellklumpar ändå om de inte är önskade... mot en bild som liknar Francos Spanien som du och Merapi målar upp som den enda motkraften.

Finns det då inget mellan dessa båda dikeskörningar?
Citera
2020-08-01, 19:07
  #3653
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo, men det ansvarstagandet gäller ju då även kvinnor.

Eftersom du är abortmotståndare köper jag ditt resonemang om ansvar.

Men abortförespråkarna ansvarsbefriar kvinnan i hennes val, men skuldbelägger mannen som saknar makt och val.

Man skuld- och skambelägger den som flyr sin kos, men befriar abortören från ansvar.

Det är en märklig syn på jämlikhet.
Just abortförespråkare skuldbelägger män. Hur hänger det ihop?
Citera
2020-08-01, 19:12
  #3654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Edit:

Men alla är inte som du. Vissa är känsliga.

Min moster hade två missfall. De begravde hon och gick till deras gravar hela livet.

Människor är olika.

Skillnad på om du vill ha barnet. Att sörja missfall gör kvinnor hela livet.
Citera
2020-08-01, 19:14
  #3655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Just abortförespråkare skuldbelägger män. Hur hänger det ihop?

Du gör det, de skall följa kvinnans beslut annars jävlar... inte smita.
Citera
2020-08-01, 19:14
  #3656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Skillnad på om du vill ha barnet. Att sörja missfall gör kvinnor hela livet.

Pollernpers "spontanaborter" var ju just när de försökte skaffa barn.
Citera
2020-08-01, 19:20
  #3657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Nu har jag inte läst journalen men det ansågs utsiktslöst.
Och vem vill gå tre månader med ett foster som man vet dör?
Det kanske inte är roligt... Såklart.
Men ändock blir det ju så att man då aktivt dödar barnet som ännu Lever.....
Finns föräldrar som gått tiden ut och som anser att det faktiskt hjälpte dem att bearbeta alltihop och sen tog farväl av barnet när det fötts.
__________________
Senast redigerad av anayla 2020-08-01 kl. 19:33.
Citera
2020-08-01, 19:33
  #3658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Man gör abort gör att det sparar en jäkla massa besvär och komplikationer.
Minimera lidande är inte din grej, eller hur?
Ideologin verkar viktigare.

Men varför inte döma män till att ta hand om sitt barn, om kvinnan inte vill?
En ändring som mycket väl går att fixa.

Det var ett missfall men lagen tyckte inte det kunde bevisas, då de kallade det för mord.
Du vill också kalla abort för mord, det ger dyra konsekvenser.
Det är verkligen inte säkert att man "spar"
en "j-massa besvär" och komplikationer...
Det naturligaste är givetvis att gå graviditeten ut om det inte är farligt för kvinnan, föda som vanligt (såklart med mer smärtlindring om man vill) och sen ta hand om barnet därifrån.
Minimera lidande?
Tja då dödar man inte människor som ingenting gjort för att förtjäna att dödas!
Jag har ingen "ideologi".
Vill bara att oskyldiga ska slippa dödas.

Man kan inte tvinga nån att ta hand om sitt barn tydligen.
Om personen inte vill så får andra göra det.

Det är naturligtvis hemskt att döma kvinnor i svåra situationer till långa fängelsestraff pga att man tror att de medvetet dödat sitt foster/ofödda barn.....
Det är inte så jag vill ha det.

Jag anser att det är mord faktiskt.
Samtidigt vet jag att det är mycket komplicerat och att det inte får missbrukas.
Här måste vi handla rättfärdigt.
Citera
2020-08-01, 19:37
  #3659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Skillnad på om du vill ha barnet. Att sörja missfall gör kvinnor hela livet.
Många många kvinnor mår mycket dåligt för aborter de gjort.
Hela livet ibland.
Skulle tro att det faktiskt är betydligt vanligare att må dåligt över och sörja ett barn man tog "bort" än ett spontant dött foster.
Citera
2020-08-01, 19:57
  #3660
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Varför inte låta det ha sin naturliga gång istället?
Mycket enklare att abortera vid sex månader i stället för komplikationer om det för i 8e månaden.
Födsel är en risk.
Har du fött.
Skulle du vilja föda ett dödfött stort barn bara för att du inte vill påverka processen.
Det kostar att föda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in