Citat:
Ursprungligen postat av
pollenper
Man gör abort gör att det sparar en jäkla massa besvär och komplikationer.
Minimera lidande är inte din grej, eller hur?
Ideologin verkar viktigare.
Men varför inte döma män till att ta hand om sitt barn, om kvinnan inte vill?
En ändring som mycket väl går att fixa.
Det var ett missfall men lagen tyckte inte det kunde bevisas, då de kallade det för mord.
Du vill också kalla abort för mord, det ger dyra konsekvenser.
Det är verkligen
inte säkert att man "spar"
en "j-massa besvär" och komplikationer...
Det naturligaste är givetvis att gå graviditeten ut om det inte är farligt för kvinnan, föda som vanligt (såklart med mer smärtlindring om man vill) och sen ta hand om barnet därifrån.
Minimera lidande?
Tja då dödar man inte människor som ingenting gjort för att förtjäna att dödas!
Jag har ingen "ideologi".
Vill bara att oskyldiga ska slippa dödas.
Man kan inte tvinga nån att ta hand om sitt barn tydligen.
Om personen inte vill så får andra göra det.
Det är naturligtvis hemskt att döma kvinnor i svåra situationer till långa fängelsestraff pga att man tror att de medvetet dödat sitt foster/ofödda barn.....
Det är inte så jag vill ha det.
Jag anser att det är mord faktiskt.
Samtidigt vet jag att det är mycket komplicerat och att det inte får missbrukas.
Här måste vi handla rättfärdigt.