2020-07-21, 14:30
Medlem
Vem var det senaste blogginlägget skrivet av? Var det den med eller utan medicinering? Elakt? Ja kanske, men helt ärligt börjar jag undra!?

Eller är det så att någon ringde och bad honom "städa upp" så inte "Svärjisar" och "Swexitvänner" fick vatten på sin kvarn?
Citera
2020-07-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Vem var det senaste blogginlägget skrivet av? Var det den med eller utan medicinering? Elakt? Ja kanske, men helt ärligt börjar jag undra!?

Eller är det så att någon ringde och bad honom "städa upp" så inte "Svärjisar" och "Swexitvänner" fick vatten på sin kvarn?

Fel av mig att tro att han är negativ mot EU. Tvärtom, enligt senaste inlägget ska man tacksamt vara med, annars är man Moskvatrogen Svärjis och allt vad det nu var. Hur fick han in Moskva och svärjisar i coronapaketet?

På Twitter går han full Wilderäng. Mycket underhållande.

https://mobile.twitter.com/Cornubot/status/1285538599715438592
Citera
2020-07-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trid3nt
Fel av mig att tro att han är negativ mot EU. Tvärtom, enligt senaste inlägget ska man tacksamt vara med, annars är man Moskvatrogen Svärjis och allt vad det nu var. Hur fick han in Moskva och svärjisar i coronapaketet?

Var faktiskt inne på Lasses twitterkonto och tittade...
Jösses !! Gör han inte något annat än twittrar.. ?

"..Lasses goes full Wilderäng on twitter !.."

Och har han inte gått och blivit lite grå i den lintottblonda kalufsen allt eller är det min skärm som spelar mig ett spratt ?
Senast redigerad av Satilamannen 2020-07-21 kl. 15:30.
Citera
2020-07-21, 19:12
Medlem
Jösses vilket misstag att twittra innan pillerna kickat in!
Den som polariserar i kubik är ju fåntratten själv!
Citera
2020-07-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Jösses vilket misstag att twittra innan pillerna kickat in!
Den som polariserar i kubik är ju fåntratten själv!

Det fick ett visst genomslag och inte av det smickrande slaget. Han gjorde bort sig och försöker nu tona ned. Inte bra för varumärket.
Citera
2020-07-21, 22:21
Medlem
Jag hoppas någon tagit en skärdump för nu har han raderat sitt twitterinlägg och helt plötsligt vänt på steken och anklagar andra för sin egen idioti.

Citat:
Lars Wilderäng
@Cornubot
Svarar
@BergWaara
Du vet att A->B inte innebär B->A. Att alla svärjisar vill ha sväxit betyder inte att alla som är kritiska mot EU är svärjisar.

https://mobile.twitter.com/Cornubot/status/1285650423244886028

Jag tror han knaprat lite för många lyckopiller och svalt dom med för stora mängden hemgjort vin.
Senast redigerad av L.D. 2020-07-21 kl. 22:24.
Citera
2020-07-22, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Jag hoppas någon tagit en skärdump för nu har han raderat sitt twitterinlägg och helt plötsligt vänt på steken och anklagar andra för sin egen idioti.

https://mobile.twitter.com/Cornubot/status/1285650423244886028

Jag tror han knaprat lite för många lyckopiller och svalt dom med för stora mängden hemgjort vin.
Finner vi Södertörns lekskola här? Eller, vad är det för diagnoser som duggar tätt? Nyfiken.
Citera
2020-07-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas86
Finner vi Södertörns lekskola här? Eller, vad är det för diagnoser som duggar tätt? Nyfiken.

Välkommen tillbaka! Ser fram emot dina svar i tråden, se till att inte vara så genomskinlig bara så kanske diskussionerna får ligga kvar i tråden den här gången.
Citera
2020-07-22, 17:57
Medlem
Lasse har nu skrivit en närmast oförblommerad reklam(?)post om olika elektroniska betalningssystem i allmänhet och SWISH i synnerhet.

Han hyllar okritiskt dessa system och i lätt nedsättande raljant ton skriver om de förrättningar och människor som fortfarande kör med omoderna plastkort eller använder sig av kontanter.

Förr brukade ju Lasse skriva om beredskap och kris , vikten av att vara förberedd när apokalypsen kommer, skiten träffar fläkten och alla moderna system falerar och störtar samman. Alltså vara en prepper...! Något som han ju själv ser sig som en "riks-diito" och överste expert på.

Har Lasse nu totalt fått hjärnsläpp och glömt bort detta ?

Ergo: Lasse är helt inte trovärdig !

https://cornucopia.cornubot.se/2020/07/aven-plastkorten-kommer-forsvinna-en-dag.html
Citera
2020-07-22, 18:47
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Lasse har nu skrivit en närmast oförblommerad reklam(?)post om olika elektroniska betalningssystem i allmänhet och SWISH i synnerhet.

Han hyllar okritiskt dessa system och i lätt nedsättande raljant ton skriver om de förrättningar och människor som fortfarande kör med omoderna plastkort eller använder sig av kontanter.

Förr brukade ju Lasse skriva om beredskap och kris , vikten av att vara förberedd när apokalypsen kommer, skiten träffar fläkten och alla moderna system falerar och störtar samman. Alltså vara en prepper...! Något som han ju själv ser sig som en "riks-diito" och överste expert på.

Har Lasse nu totalt fått hjärnsläpp och glömt bort detta ?

Ergo: Lasse är helt inte trovärdig !

https://cornucopia.cornubot.se/2020/07/aven-plastkorten-kommer-forsvinna-en-dag.html

Bedrövlig text. När allt havererar och t.o.m. kontanter eller guld inte har ett värde så kan du som är man bara betala på två sätt, med ditt rövhål eller med patroner.

Jag vet vad jag väljer...
Citera
2020-07-22, 19:46
Medlem
Det var ju samma kappvändning igår när han skrev om att svenskarna blivit fattigaste västlandet i Europa. Då helt plötsligt hyllade han bostadsrätterna som gjort folk rikare genom att bo.

Han som i alla år klankat ner på bolånetorskarna.
Citera
2020-07-22, 21:07
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trid3nt

Så här börjar det lilla dramat. Lars, ej tilltalad, bara rakt ut i rymden:

"Största argumentet för ett medlemskap i EU är att alla svärjisar är emot det. Så jag förblir EU-positiv. Felet är våra usla politiker, inte EU. Så ta din Swexit-tourettes och åk hem till Moskva."

Varpå någon Carmen svarar:

Jag är idag kritisk mot EU som det utvecklar sig nu, för Nato o tycker att Norge o Storbritannien kanske är bra modeller. Behöver inte vara svärjis el ryssvän för att vara väldigt kritisk mot EU dessa dagar. UK har ju tex blivit hårdare mot Ryssl med Magnitskylag sen de lämnade.

Sen följer Lars redan citerade:

"Du vet att A->B inte innebär B->A. Att alla svärjisar vill ha sväxit betyder inte att alla som är kritiska mot EU är svärjisar."

På vilket Carmen replikerar (underförstått att logiklektionen är tämligen överflödig):

"Det jag försökte säga. Är Svärjisar alla som röstar på SD?"

Lars utvecklar sina tankar i ämnet, d.v.s. det starkaste argumentet för EU-medlemskap, genom att yttra följande visdomsord:

"Nä, svärjisar är en viss typ av högerextremister, sådana som gärna kallar sig Svärjevänner för att i nästa andetag exempelvis hylla Ryssland med sina 8x så höga frekvens mord per capita eller Ungern med 2.5 så många mord. De är generellt obildade, knappt läskunniga och otrevliga.
"

Och:

"De använder också särskilda ord, som vänsterbliven, kulturmarxism (ett ord de delar med terroristen och massmördaren Breivik), sjuklövern osv."

Det var det mesta. Han började tråden och verkar inte ha tagit bort något. Jag tycker inte att det var så sensationellt, även om det är ett konstigt "starkaste argument", att göra tvärtom mot någon man ogillar och lämna sakfrågan obeaktad.

Senast redigerad av Sven-Gustaf 2020-07-22 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in