Lars ondgör sig nu över att skatter behöver höjas eftersom vi i Sverige - "svenskarna" som Lars skriver - föder så många barn och att de gamla vägrar att dör...
Lars verkar inte riktigt ha (vågat) dragit slutsatserna korrekt dock eftersom han inte någonstans nämner att det minsann kostar på att vara hela världens "humanitära och moraliska stormakt" och att den "röd-grön-rosa elefanten" i rummet kostar pengar, stora mängder pengar som någonstans måste komma ...
Ej heller verkar Lars ha förstått att även om man går över gränsen till Sverige och kanske t.o.m åker tunnelbana så kan man INTE kalla sig för svensk..
https://cornucopia.cornubot.se/2020/08/presstopflashbreaking.html
Bland kommentarerna är det endast en ny "förmåga" - #47 - som vågar ta ut svängarna och lite i ytterkant vågar beröra lite allvarliga saker..
"...
#472020-08-17 11:31
S Har ingen förståelse för Lafferkurvan och för behovet att skära i utgifter. Om jag skulle hantera min privatekonomi på samma sätt som staten så hade jag gått på bidrag - kanske en bättre ide iofs, för att få igen lite av den stora del jag betalar. Just nu får jag följande för skattepengarna:
Skjutningar
Gängkriminalitet
låg Försvarsförmåga
Ingen samhällsberedskap för händelser större än husbrand
Tjänstemannaktivisim - FHM i februari, Cvoid 19 komme rinte till Sverige...
Statsmedia - (vill inte ge dem benämningen PS då de alltid redogör för egna åsikter mer än att faktamässigt återge vad som hänt och att de håller enskilda ansvariga men låter politiker komma undan-inte så mycket PS...)
Osv....Listan blir för lång......"
Jag undrar hur länge #47 får vara kvar på vitlistan och inte snart blir bannad lav Lars...