2020-08-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGT
Majoritetens av BRF:er har regler och stadgar om att man skall stadigvarande bo i lgh, att den är upplåten för bostadsändamål / bostadssyfte - och inte får ha den som övernattningslägenhet, till uthyrning etc.enbart...

https://www.riksbyggen.se/bostad/bostadsratter/lagar-och-regler/

7:e kap; §6 BRL (SFS 1991:614)

https://lagen.nu/1991:614

Lars kan alltså INTE köra Air-B'nB på den för att dra in de kulor han så väl behöver... Likaså kan han heller inte hyra ut den i 2:a hand år efter år..

För man ÄGER INTE en lgh i en bostadsrätt! Man "äger" en andel i en ekonomisk förening som ger dig rättighet att för bostadsändamål nyttja en lgh som ägs av föreningen !

Det är just detta som skiljer de svenska BRF:erna från ägarlägenheter utomlands..

Suck, jag skrev ju så länge han inte låter någon annan bo där. Så det du länkade är totalt irrelevant. Finns inget hinder mot övernattningsbostad, för hyresrätter är det dock en annan femma då man kan anses ha ett bristande behov av bostaden ifall man har en annan permanentbostad.
Citera
2020-08-17, 15:00
Medlem
Nu har Lasse varit ute och provåkt (provkört?) en (Kina)-Volvo-Polestar..

Och naturligvis så slår den ju INTE en Tesla på någon punkt..
Hur enögd får Lasse vara egentligen ?

Och hur vore det om Lasse tog och sänkte sig ner från sin förmätet upphöjda position och tog och provkörde några lite mer vanliga elbilar...?

Eller är Nissan Leaf eller Hyundai Ioniq inte tillräckligt "fina och förnäma" för den varumärkestorsk som Lasse är ?

https://cornucopia.cornubot.se/2020/08/testakning-polestar-2-snygg-kompetent.html
Citera
2020-08-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Nu har Lasse varit ute och provåkt (provkört?) en (Kina)-Volvo-Polestar..

Och naturligvis så slår den ju INTE en Tesla på någon punkt..
Hur enögd får Lasse vara egentligen ?

Och hur vore det om Lasse tog och sänkte sig ner från sin förmätet upphöjda position och tog och provkörde några lite mer vanliga elbilar...?

Eller är Nissan Leaf eller Hyundai Ioniq inte tillräckligt "fina och förnäma" för den varumärkestorsk som Lasse är ?

https://cornucopia.cornubot.se/2020/08/testakning-polestar-2-snygg-kompetent.html

Han gör sig så jävla löjlig. Alla som provkört öser lovord över bilen. Nu senast var det Business Insider som kallade Polestar 2 för en "färdig Tesla model 3". Men han är som en barnunge vara grejer alltid är bättre än alla andras. Nu har han Tesla och då bara måste det vara världens bästa bil.
Citera
2020-08-17, 21:21
Medlem
Lars ondgör sig nu över att skatter behöver höjas eftersom vi i Sverige - "svenskarna" som Lars skriver - föder så många barn och att de gamla vägrar att dör...

Lars verkar inte riktigt ha (vågat) dragit slutsatserna korrekt dock eftersom han inte någonstans nämner att det minsann kostar på att vara hela världens "humanitära och moraliska stormakt" och att den "röd-grön-rosa elefanten" i rummet kostar pengar, stora mängder pengar som någonstans måste komma ...

Ej heller verkar Lars ha förstått att även om man går över gränsen till Sverige och kanske t.o.m åker tunnelbana så kan man INTE kalla sig för svensk..

https://cornucopia.cornubot.se/2020/08/presstopflashbreaking.html

Bland kommentarerna är det endast en ny "förmåga" - #47 - som vågar ta ut svängarna och lite i ytterkant vågar beröra lite allvarliga saker..

"...
#472020-08-17 11:31

S Har ingen förståelse för Lafferkurvan och för behovet att skära i utgifter. Om jag skulle hantera min privatekonomi på samma sätt som staten så hade jag gått på bidrag - kanske en bättre ide iofs, för att få igen lite av den stora del jag betalar. Just nu får jag följande för skattepengarna:

Skjutningar
Gängkriminalitet
låg Försvarsförmåga
Ingen samhällsberedskap för händelser större än husbrand
Tjänstemannaktivisim - FHM i februari, Cvoid 19 komme rinte till Sverige...
Statsmedia - (vill inte ge dem benämningen PS då de alltid redogör för egna åsikter mer än att faktamässigt återge vad som hänt och att de håller enskilda ansvariga men låter politiker komma undan-inte så mycket PS...)
Osv....Listan blir för lång......"

Jag undrar hur länge #47 får vara kvar på vitlistan och inte snart blir bannad lav Lars...
Senast redigerad av BengtGT 2020-08-17 kl. 21:35.
Citera
2020-08-18, 17:56
Medlem
Nu länkbombas visst Lasse till den milda grad att han behöver gå ut på sin blogg och tala om hur drygt förmäten han är och att han definitivt inte lyssnar / ser på videosarna han får..
Och alla videosar kommer ju från och handlar om "nassar".. För det VET Lasse !

För Lasse vet ju redan bäst i sin egen lilla bubbla där uppe på Corps de Logiet utanför Sätila..
Lasse hr redan sin världsbild klar och kommer inte att förändra sig..

Och nej, jag har inte skickat en enda "DumTub" video till Lasse. Jag ödar inte tid på att ens försöka få honom på bättre och andra tankar så halsstarrigt inskränkt som han är..

https://cornucopia.cornubot.se/2020/08/skicka-mig-inte-lankar-till-podcasts.html

Men farao vad kul det hade blivit om Lasse hade gjort en video i samma stil och klass som ... en annan Bijanka eller Bimbobella.. *ASG*
Citera
2020-08-18, 18:16
Medlem
Citat:
Nu länkbombas visst Lasse till den milda grad att han behöver gå ut på sin blogg och tala om hur drygt förmäten han är och att han definitivt inte lyssnar / ser på videosarna han får..
Och alla videosar kommer ju från och handlar om "nassar".. För det VET Lasse !

För Lasse vet ju redan bäst i sin egen lilla bubbla där uppe på Corps de Logiet utanför Sätila..

Och nej, jag har inte skickat en enda "DumTub" video till Lasse. Jag ödar inte tid på att ens försöka få honom på bättre och andra tankar så halsstarrigt inskränkt som han är..

https://cornucopia.cornubot.se/2020/08/skicka-mig-inte-lankar-till-podcasts.html

Men farao vad kul det hade blivit om Lasse hade gjort en video i samma stil och klass som ... en annan Bijanka eller Bimbobella.. *ASG*

Han spyr verkligen ut sitt förakt över pöbelns media och hur han minsann inte har tid med att börja lägga ut klipp på tuben för han är ju så enormt viktig.

I en annan del av hans bisarra värld har han haft på sig munskydd oavbrutet i 24 timmar för att bevisa nåt, mycket oklart vad det är, men går man full Wilderäng så ska man naturligtvis göra sig löjlig samtidigt.

https://mobile.twitter.com/Cornubot/status/1295713098964377600
Citera
2020-08-18, 23:08
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:

Vet Sätila-borna om vilken gigant som bor där uppe i det solcellklädda torpet? Blir det "Gissa vem jag såg på Coop idag?"-stämning när författarjäveln handlat lättmjölk och rysk yoghurt?
Citera
2020-08-18, 23:30
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trid3nt
I en annan del av hans bisarra värld har han haft på sig munskydd oavbrutet i 24 timmar för att bevisa nåt, mycket oklart vad det är, men går man full Wilderäng så ska man naturligtvis göra sig löjlig samtidigt.

https://mobile.twitter.com/Cornubot/status/1295713098964377600
"Eller är det bara alla andra som ska ha munskydd", frågar han nedlåtande.

Lars som är krigsgalen, borde öva på att sprinterlöpa i lätt uppförslut, mot inspelat ljud av kulsprutor, genom kolsyrerök, med heltäckande gasmask och med en tung gevärsatrapp i famnen. Hans fru får gärna filma och lägga upp på Youtube.
Citera
2020-08-19, 12:23
Medlem
Efter att Lars som vanligt drygt och besserwissrigt hånar dem som vill att Sverige skall vara som alla andra länder när det gäller bärandet av munskydd mm - underförstått att vi i Sverige har så mycket bättre experter - inkl. Lars själv - så får Lars ordentligt svar på tal av signaturen "Dandyn" på nedan blogginlägg av Lars

Lars skriver:
"..Men var medveten om du bara kommer hitta något annat att klaga på. I själva verket kan man gissa att om Sverige stängt ner 100% och sluppit Covid-19 så hade du antagligen klagat på det också på grund av isoleringen, rörelseförbuden och den totalkraschade ekonomin, då problemet inte verkar vara vad som görs eller inte görs, utan att du är emot svenska myndigheter och regering. Oavsett vad dessa gör eller säger. Förslagsvis flyttar du till ett annat land, då du ändå aldrig kommer bli nöjd med något i Sverige.
Övriga rekommenderas att läsa inlägget om att inte jämföra sig med andra. Gäller även på nationellt plan, för när det finns 150+ andra länder att jämföra Sverige mot, så kommer det alltid finnas någon som är bättre någonstans och du kommer förbli missnöjd och bitter..."

Dandyn svarar...
"...
Dandyn2020-08-19 09:51

Finns mycket bättre blogginlägg någon annanstans. Sådeså...
..."

https://cornucopia.cornubot.se/2020/08/prova-att-ga-med-mask-en-hel-dag.html
Citera
2020-08-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGT
Efter att Lars som vanligt drygt och besserwissrigt hånar dem som vill att Sverige skall vara som alla andra länder när det gäller bärandet av munskydd mm - underförstått att vi i Sverige har så mycket bättre experter - inkl. Lars själv - så får Lars ordentligt svar på tal av signaturen "Dandyn" på nedan blogginlägg av Lars

Lars skriver:
"..Men var medveten om du bara kommer hitta något annat att klaga på. I själva verket kan man gissa att om Sverige stängt ner 100% och sluppit Covid-19 så hade du antagligen klagat på det också på grund av isoleringen, rörelseförbuden och den totalkraschade ekonomin, då problemet inte verkar vara vad som görs eller inte görs, utan att du är emot svenska myndigheter och regering. Oavsett vad dessa gör eller säger. Förslagsvis flyttar du till ett annat land, då du ändå aldrig kommer bli nöjd med något i Sverige.
Övriga rekommenderas att läsa inlägget om att inte jämföra sig med andra. Gäller även på nationellt plan, för när det finns 150+ andra länder att jämföra Sverige mot, så kommer det alltid finnas någon som är bättre någonstans och du kommer förbli missnöjd och bitter..."

Dandyn svarar...
"...
Dandyn2020-08-19 09:51

Finns mycket bättre blogginlägg någon annanstans. Sådeså...
..."

https://cornucopia.cornubot.se/2020/08/prova-att-ga-med-mask-en-hel-dag.html

Det blir som vanligt komiskt när han i ena andetaget lillgammalt förklarar hur allt fungerar för att i nästa andetag anklaga de som invänder för att de inte är experter och saknar kunskap.

Ungefär som att han vet vad alla kommentatorer arbetar med.

Nu kommer så lämpligt nye Bob in i diskussionen och påstår sig vara läkare och stödjer Lasse.
Inte för att jag tror filtrering, och luftflöden ingår i läkares spetskompetens men ytterligare en Mollgan kanske börjar behövas i takt med att vitlistan krymper.
Citera
2020-08-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas86
Finner vi Södertörns lekskola här? Eller, vad är det för diagnoser som duggar tätt? Nyfiken.

Alla har vi våra talanger.
Du måste ha något slags rekord på Flashback i antal raderade inlägg och bara ett endaste inlägg som inte raderats.
Citera
2020-08-20, 18:55
Medlem
Det komiska är att Södertörns Lekskola är full av vänsterblivna PK-knarkare, dvs. långt ifrån Flashback. Kanske inte så konstigt de förvirrade inläggen bli raderade då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in