Citat:
Ursprungligen postat av
jagpostartreposter
"BÖCKER BORTSKÄNKES TILL SJUKVÅRDS-, BLÅLJUS- och OCH OMSORGSPERSONAL SOM JOBBAT MED CORONAPANDEMIN
Jag, Lars Wilderäng, bortskänker nu inbundna böcker ur mina egna förråd till sjukvårds, blåljus- och omsorgspersonal som jobbat med coronapandemin. Min författarkollega Dag Öhrlund (post om böcker till coronahjältar inom sjukvården på Facebook) tog detta initiativ och uppmanar i en intervju hos Boktugg andra författare att hänga på. Då jag inte bor centralt så kommer jag dock skicka böcker per post (eller lämna av större beställningar i Göteborgsområdet), även om det blir en kostnad för min del. Detaljer och villkor nedan.
Således följer jag nu Dag Öhrlunds uppmaning och skänker bort äldre inbundna böcker jag har, till dig som jobbar inom sjukvård, blåljus och omsorg och jobbat med coronapandemin. Även militär personal som jobbar med corona kvalificerar.
Är du intresserad maila till cornucopia@cornubot.se. Du behöver bifoga bevis på din anställning, t ex tjänstekort, lönebesked, passerkort, selfie på dig i tjänstekläder med namnbrickan tydligt synlig eller liknande. Du bör förstås maska ditt personnummer eller lönesiffror om du väljer den vägen.
Enda villkoret i övrigt är att du tar emot ett exemplar av Stjärnfall (2015) och Stjärndamm (2016). Detta trots att jag inte kan ge dig den första boken i den sammanhängande trilogin, min bäst säljande Stjärnklart (2014), då den är slut i mina förråd, men finns att köpa på pocket.
Övriga titlar är de två sammanhängande böckerna Höstsol (2017) och Höstregn (2018), samt helt fristående allmänthrillern Fallet (2019), som strax kommer ut på pocket och därmed inte kommer bli svårt att bli av med på inbunden framöver.
Jag ser gärna att du med kollegor går ihop för större beställningar, vilket håller nere mina portokostnader, som annars kan sticka iväg. Kanske är du någon form av chef som vill ge bort böcker till dina medarbetare? Större beställningar i Göteborgsområdet kan eventuellt levereras till dörren.
Möjligheten att beställa gratis böcker gäller så länge de finns kvar."
Hann ni få nån innan de tog slut?
Ha ha ha...
"...Enda villkoret i övrigt är att du tar emot ett exemplar av Stjärnfall (2015) och Stjärndamm (2016)..
Sålde dessa två kalkoner så j-vl- dåligt så nu måste alltså Lasse skänka bort dem ?
Och vill man ha någon annan bok så _måste_ dessa båda kalkoner ingå... Ungefär som att man måste ha med någon skitkanal för att kunna få intressanta sportkanaler i ett streamingpaket..
Luktar TV-shop lång väg !