Citat:
Ursprungligen postat av
trid3nt
Fel av mig att tro att han är negativ mot EU. Tvärtom, enligt senaste inlägget ska man tacksamt vara med, annars är man Moskvatrogen Svärjis och allt vad det nu var. Hur fick han in Moskva och svärjisar i coronapaketet?
På Twitter går han full Wilderäng. Mycket underhållande.
https://mobile.twitter.com/Cornubot/status/1285538599715438592
Så här börjar det lilla dramat. Lars, ej tilltalad, bara rakt ut i rymden:
"
Största argumentet för ett medlemskap i EU är att alla svärjisar är emot det. Så jag förblir EU-positiv. Felet är våra usla politiker, inte EU. Så ta din Swexit-tourettes och åk hem till Moskva."
Varpå någon Carmen svarar:
Jag är idag kritisk mot EU som det utvecklar sig nu, för Nato o tycker att Norge o Storbritannien kanske är bra modeller. Behöver inte vara svärjis el ryssvän för att vara väldigt kritisk mot EU dessa dagar. UK har ju tex blivit hårdare mot Ryssl med Magnitskylag sen de lämnade.
Sen följer Lars redan citerade:
"
Du vet att A->B inte innebär B->A. Att alla svärjisar vill ha sväxit betyder inte att alla som är kritiska mot EU är svärjisar."
På vilket Carmen replikerar (underförstått att logiklektionen är tämligen överflödig):
"
Det jag försökte säga. Är Svärjisar alla som röstar på SD?"
Lars utvecklar sina tankar i ämnet, d.v.s. det starkaste argumentet för EU-medlemskap, genom att yttra följande visdomsord:
"
Nä, svärjisar är en viss typ av högerextremister, sådana som gärna kallar sig Svärjevänner för att i nästa andetag exempelvis hylla Ryssland med sina 8x så höga frekvens mord per capita eller Ungern med 2.5 så många mord. De är generellt obildade, knappt läskunniga och otrevliga.
"
Och:
"
De använder också särskilda ord, som vänsterbliven, kulturmarxism (ett ord de delar med terroristen och massmördaren Breivik), sjuklövern osv."
Det var det mesta. Han började tråden och verkar inte ha tagit bort något. Jag tycker inte att det var så sensationellt, även om det är ett konstigt "starkaste argument", att göra tvärtom mot någon man ogillar och lämna sakfrågan obeaktad.
https://mobile.twitter.com/Cornubot/status/1285538599715438592