Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Ja, älskar inte ALLA fans denna uppställning där motståndarna i princip knäböjer för de nya mästarna genom att ställa upp i en "parad" som Liverpoolspelarna nu kommer få vandra genom (äntligen) och som är så förnedrande för många och hatad av desto fler spelare som nu får bita i gräset för LFCs storhet och överlägsenhet...
Nedan följer en kavalkad av vad jag ovan benämner där tyvärr även vårt kära Liverpool fått spyan i halsen medan man hyllat de nya mästarna! Vad anser ni om denna "hyllning"? Bra, dåligt eller helt underbart? Pep har dessutom ödmjukt uttalat att även Man C. (fattas bara) skall annerkänna Liverpools storhet på samma sätt som de gjort för andra lag genom historien... Stort? Nja, bara välförtjänt för tönten! Sweet revenge!
Betänk att lag såsom Man C., Arsenal och Chelsea kommer underkastas denna förnedring och jag mår så bra - hur mår ni andra?!
https://www.givemesport.com/1577314-premier-league-the-five-most-humiliating-guards-of-honour-ahead-of-liverpool-win
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/xPK5kQ/guardiola-lovar-liverpool-guard-of-honour
Man ska vara stor i framgång, inte ett olidligt as. Dels för att det är rätt sak att göra - man sover bättre om natten - dels för att du får det igen tusenfalt när du är nere på botten och någon annan är störst.
Jag tycker det är en sportslig tradition att visa klara mästarna respekt för deras prestation. Det är dock inte utan ett visst inslag av förnedring när egna laget behöver göra det för en rival. Den känslan förstoras inte sällan av när rivalens fans beter sig som olidliga as. Så ju färre gånger Liverpool behöver göra det för United etc, desto bättre.
Och jag ska tillstå: det blir inte helt utan ett visst mått av skadeglädje om Sterling behöver stå där och hylla Liverpool. Sen kan Cityfansen argumentera att Sterling inte har något att skämmas för, att det var helt rätt karriärval att bråka sig bort - men ändå. Jag försöker vara stor, men större än så är jag inte. Sterling, Coutinho, Torres - önskar dem ingen större lycka i livet.
Kommer alla lag som Liverpool möter resten av säsongen behöva göra Guard of honor?