Citat:
Ursprungligen postat av
crippe86
Som jag förstår det så måste inte ett enda lag göra guard of honour. Inte ens City som Liverpool möter första matchen som ligamästare. Det är en överenskommelse mellan lagen. Liverpool och City gör alltså upp om det ska ske innan (om det sker). Det är inget officiellt och bestämt och inget lag tvingas till det.
Ok, tack! Det spelar ju eg ingen större roll, men i brist på magiska scener från en parad i Liverpool är det något att glädjas åt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Tycker du är lite väl hård men visst, eftersöker man fantastiska avslut så ok. Själv kan jag utan problem uppskatta både ett väl avvägt inlägg som resulterar i mål och bollar som rullas in beroende på förarbetet.
Hur som, en personlig favorit är utan tvekan Salahs mål mot City.
Jag vet inte, när jag såg dem alla på rad var det inte många screamers. Mycket samma. Inlägg, hörnor, straffar, rulla in på nära håll. Men förstå mig rätt, jag gnäller inte - fotboll handlar om att vinna och att dessutom göra det snyggt är bara bonus. In med bollen i mål bara, det är prio.
Klippet sa också något om Liverpools flexibilitet - man kan anfalla på mängder av sätt och det är många som kan vara sist på bollen före den går i nåt.
Menar du Salahs nick på uppstuds? den är fin, men inte ”clean” - kunde varit ännu bättre placerad för att vara fotbollsporr. Men nu är jag snobbig.