2020-06-29, 21:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Nu är givetvis Klopp avgudad av Liverpoolfansen och de flesta har stått bakom honom hela tiden han varit manager för klubben. Men det har ju inte varit utan sina dalar så för skojs skull kan man se "11 times Klopp would have been sacked at other clubs. https://youtu.be/LKfQ78Zq5oU Även om det mest syftas på Chelsea eller Real Madrid. Innehåller mycket man som Liverpoolfan vill förtränga.
En intressant grej är att både Benitez och Rodgers hade bättre stats som Liverpool manager efter 100 matcher än vad Klopp hade. Men det är ingen tvekan om att Klopp är bland de 3-4 bästa tränarna i världen.
Citera
2020-06-29, 21:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Som jag förstår det så måste inte ett enda lag göra guard of honour. Inte ens City som Liverpool möter första matchen som ligamästare. Det är en överenskommelse mellan lagen. Liverpool och City gör alltså upp om det ska ske innan (om det sker). Det är inget officiellt och bestämt och inget lag tvingas till det.

Ok, tack! Det spelar ju eg ingen större roll, men i brist på magiska scener från en parad i Liverpool är det något att glädjas åt.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Tycker du är lite väl hård men visst, eftersöker man fantastiska avslut så ok. Själv kan jag utan problem uppskatta både ett väl avvägt inlägg som resulterar i mål och bollar som rullas in beroende på förarbetet.

Hur som, en personlig favorit är utan tvekan Salahs mål mot City.

Jag vet inte, när jag såg dem alla på rad var det inte många screamers. Mycket samma. Inlägg, hörnor, straffar, rulla in på nära håll. Men förstå mig rätt, jag gnäller inte - fotboll handlar om att vinna och att dessutom göra det snyggt är bara bonus. In med bollen i mål bara, det är prio.

Klippet sa också något om Liverpools flexibilitet - man kan anfalla på mängder av sätt och det är många som kan vara sist på bollen före den går i nåt.

Menar du Salahs nick på uppstuds? den är fin, men inte ”clean” - kunde varit ännu bättre placerad för att vara fotbollsporr. Men nu är jag snobbig.
Citera
2020-06-29, 21:38
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Menar du Salahs nick på uppstuds? den är fin, men inte ”clean” - kunde varit ännu bättre placerad för att vara fotbollsporr. Men nu är jag snobbig.
Det är det som är så bra med personliga favoriter. De behöver inte vara perfekta eller bäst.
Citera
2020-06-29, 21:45
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men det är ingen tvekan om att Klopp är bland de 3-4 bästa tränarna i världen.
Vilka skulle du sätta i en topp 5?
Citera
2020-06-30, 00:46
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
En intressant grej är att både Benitez och Rodgers hade bättre stats som Liverpool manager efter 100 matcher än vad Klopp hade. Men det är ingen tvekan om att Klopp är bland de 3-4 bästa tränarna i världen.

Nämn gärna de 2-3 tränarna som är bättre.
Citera
2020-06-30, 01:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nämn gärna de 2-3 tränarna som är bättre.
Bättre och bättre, allt är relativt. Men jag anser iaf Pep som en mer fleksibel tränare när det gäller taktik än vad Klopp - eller vad ngn annan tränare i världen är. Ngt som vi fick se när de båda var i Bundesligan eller förra säsongen när Man City inte var ett skadedrabbat gäng. Dock så är Klopp den enda tränaren som har bra stats mot Guardiola, hans filofosi är anti-Pep. Men jag hade helt klart valt Pep över Klopp alla dagar i veckan.

De fem bästa tränarna i världen

1. Pep
2. Zidane
3. Klopp
4. Simeone
5. Allegri/Tuchel (klarar inte att välja)

Den mest överskattade tränaren i världen

1. Jose Mourinho
Senast redigerad av Generalandersson 2020-06-30 kl. 01:23.
Citera
2020-06-30, 01:24
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Bättre och bättre, allt är relativt. Men jag anser iaf Pep som en mer fleksibel tränare när det gäller taktik än vad Klopp - eller vad ngn annan tränare i världen är. Ngt som vi fick se när de båda var i Bundesligan eller förra säsongen när Man City inte var ett skadedrabbat gäng. Men Klopp är den enda tränaren som har bra stats mot Guardiola, hans filofosi är anti-Pep. Jag hade valt Pep över Klopp alla dagar i veckan.

De fem bästa tränarna i världen

1. Pep
2. Zidane
3. Klopp
4. Simeone
5. Allegri/Tuchel (klarar inte att välja)

Den mest överskattade tränaren i världen

1. Jose Mourinho

Nu har ju både Pep och Zidane hamnat i klubbar som redan på löpande band vunnit titlar, de har en fungerande förening där de inte behövt ändra något i. Klopp har ändrat hela föreningen liverpool, klev in i en klubb som låg runt 7e plats i england och har gjort dem till världens bästa lag, inte bara på planen utan också utanför, han har valt alla anställda själv och tom hur träningsanläggningen skall byggas. Pep klev rakt in i ett befintligt kontor och fortsatte karusellen i rullning.

enligt mig verkar du inte vara så speciellt insatt i hur mkt Klopp gjort i LFC, jämfört med de andra.

Tycker Klopp och Simone är 1,2 tränare i världen pga deras förutsättningar, Pep och Zidane hade aldrig fått samma resultat i respektive klubbar.
Citera
2020-06-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nu har ju både Pep och Zidane hamnat i klubbar som redan på löpande band vunnit titlar, de har en fungerande förening där de inte behövt ändra något i.

Pep och Zidane hade aldrig fått samma resultat i respektive klubbar.
Lite lustigt ändå att det omdömet suttit i hos Pep ända sedan hans tid i Barca. Man sa samma innan han kom till Tyskland och ännu mer innan han kom till PL. Och lik förbannat har han både föryngrat trupper och samtidigt vunnit..
Har han haft ekonomiska förutsättningar, absolut. Det har Klopp med haft (genom försäljning av Coutinho och Suarez som inneburit transferrekord av både VvD och Alisson).

Tycker det istället är mer på sin rätt att berömma både Klopp och Pep, de har tagit fotbollen till en ny nivå helt enkelt (även om det är tufft att se som United-supporter)
Citera
2020-06-30, 09:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Man ska vara stor i framgång, inte ett olidligt as. Dels för att det är rätt sak att göra - man sover bättre om natten - dels för att du får det igen tusenfalt när du är nere på botten och någon annan är störst.

Jag tycker det är en sportslig tradition att visa klara mästarna respekt för deras prestation. Det är dock inte utan ett visst inslag av förnedring när egna laget behöver göra det för en rival. Den känslan förstoras inte sällan av när rivalens fans beter sig som olidliga as. Så ju färre gånger Liverpool behöver göra det för United etc, desto bättre.

Och jag ska tillstå: det blir inte helt utan ett visst mått av skadeglädje om Sterling behöver stå där och hylla Liverpool. Sen kan Cityfansen argumentera att Sterling inte har något att skämmas för, att det var helt rätt karriärval att bråka sig bort - men ändå. Jag försöker vara stor, men större än så är jag inte. Sterling, Coutinho, Torres - önskar dem ingen större lycka i livet.

Kommer alla lag som Liverpool möter resten av säsongen behöva göra Guard of honor?

Japp, alla lag - jag plockade bara ut godbitarna, hehe!

YNWA
Citera
2020-06-30, 09:32
Medlem
Citat:
Tar upp den här frågan igen....

Zlatan överlägset bäste skandinav som spelat där, såklart - men, förstår att det är det resultatsmässiga, i PL, du är ute efter och då blir det värre. Ljungberg är självklar och faktiskt även Schmeichel. Detta då de hade bra säsonger efter varandra. Först kommer nog dansken ändå - var ju en stjärna i mången år...

YNWA
Citera
2020-06-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Lite lustigt ändå att det omdömet suttit i hos Pep ända sedan hans tid i Barca. Man sa samma innan han kom till Tyskland och ännu mer innan han kom till PL. Och lik förbannat har han både föryngrat trupper och samtidigt vunnit..
Har han haft ekonomiska förutsättningar, absolut. Det har Klopp med haft (genom försäljning av Coutinho och Suarez som inneburit transferrekord av både VvD och Alisson).

Tycker det istället är mer på sin rätt att berömma både Klopp och Pep, de har tagit fotbollen till en ny nivå helt enkelt (även om det är tufft att se som United-supporter)

Tack, för att du sett detta och väldigt ödmjukt av dig att hylla särskilt LFC då, hehe! Kudos till dig - vi får se om det kan skrapa av sig lite på mig...

YNWA
Citera
2020-06-30, 09:50
Medlem
preben12s avatar
Bottenstriden ser rätt intressant ut nu.

Blir nog tufft för Norwich att kämpa sig kvar. Efter morgondagens match mot Arsenal möter de

Brighton (H)
Watford (B)
West Ham (H)

Det krävs nog 9 poäng där för att de ska ha en chans, om ens det räcker då de sen har Chelsea, Burnley och City i sista tre matcherna.

Sen har vi Aston Villa, Bournemouth, West Ham och Watford som verkar tävla om vilka som kan vara sämst just nu. Tror Bournemouth kommer åka då de ser sämst ut och har svårast schema. Sen står sista platsen mellan Watford/Villa då West Ham har enklare schema och möter även Villa och Watford på hemmaplan i omgång 36 respektive 38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in