2020-06-28, 00:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilken skandinav menar ni är den bästa som har har spelat i England/PL?

Schmeichel? Ljungberg? Solksjaer? Limpar? Hysen? Mellberg? Agger? Johnsen? Zlatan? Gravesen? Grönskjaer? VNL eller The one and only Lord Bendtner?

För mig så står d mellan Freddie och Peter Schmeichel.
Tar upp den här frågan igen....
Citera
2020-06-28, 00:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Larsson kanske?

Jag tror inte någon kan ge ett definitivt svar på frågan, men Ljungberg var under några år väldigt lyckad.

Minns hurusom svenska tjejer skrev på Arsenalforum om hur han var en ny Pelé...

Hans avslut var väldigt välavvägda. Fick han en fot på bollen i straffområdet fanns alla chanser att han kunde klura ut som var rätt att göra. Ibland tåade han in dem, och ibland lyfte han dem.

Arsenalfans lär minnas honom med glädje.
Citera
2020-06-28, 06:40
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Många av Skandinaviens bästa spelare de senaste 30 åren har spelat i England. Långt ifrån alla har dock haft sin topp där. Till exempel B. Laudrup, Litmanen, Brolin, Schwarz och "Bjärred". Som Liverpoolfan vill man nämna Hyypiä och Jan Mölby. Skulle även vilja ge ett hedersomnämnande till Roland Nilsson och en personlig favorit i Tore André Flo.

Ska man se till delaktig + framgång i just England är det svårt att se någon slå Schmeichel.
Citera
2020-06-28, 09:08
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Finland tillhör visserligen inte Skandinavien så tycker vi kör på Norden istället . 😉 Då kan vi inkludera isländska spelare också.
Citera
2020-06-28, 09:12
Avstängd
ms18s avatar
Någon som vet varför man bara visar EN match av FA cupen på tv?

Dplay måste väl vara tidernas sämsta streaming tjänst.
Citera
2020-06-28, 09:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Larsson kanske?

Jag tror inte någon kan ge ett definitivt svar på frågan, men Ljungberg var under några år väldigt lyckad.

Minns hurusom svenska tjejer skrev på Arsenalforum om hur han var en ny Pelé...

Hans avslut var väldigt välavvägda. Fick han en fot på bollen i straffområdet fanns alla chanser att han kunde klura ut som var rätt att göra. Ibland tåade han in dem, och ibland lyfte han dem.

Arsenalfans lär minnas honom med glädje.
Henke Larsson som spelade typ 2mnd i England?? Ville inte ens ha rankat Larsson inom topp 10.

Freddie Ljungberg var en nyckelspelare för Arsenal i åren mellan 2000-06 (mellan 98-00 så var han mest reserv för Overmaars, och i hans sista säsong i AFC så var han skadedrabbad). Ljungberg är utan tvekan den största svenska spelaren i PL/engelsk fotboll, han var en ikon i norra-London och tusentals Gooners hade samma frissa som Freddie hade tidigare. Ljungberg var bland de mest omtyckta spelarna av fansen, även i dag så har Ljungberg en otrolig hög status i Arsenal och bland alla fans över hela världen.

Känns rätt jämnt mellan Ljungberg och Schmeichel..

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Många av Skandinaviens bästa spelare de senaste 30 åren har spelat i England. Långt ifrån alla har dock haft sin topp där. Till exempel B. Laudrup, Litmanen, Brolin, Schwarz och "Bjärred". Som Liverpoolfan vill man nämna Hyypiä och Jan Mölby. Skulle även vilja ge ett hedersomnämnande till Roland Nilsson och en personlig favorit i Tore André Flo.

Ska man se till delaktig + framgång i just England är det svårt att se någon slå Schmeichel.
De svenska och nordiska spelarna som hade succe och gjorde avtryck i England under lång tid var: Jan Mölby, Glenn Hysen, Jesper Olsen, Anders Limpar, Ronny Johnsen, Ole-Gunnar Solksjaer, Freddie Ljungberg, Henning Berg, Eivind Leonhardsen, John Arne Riise, Claus Lundekvam, Jesper Grönkjaer, Thomas Gravesen, John Carew, Sami Hypiää, Martin Laursen, Morten Gamst Pedersen, Peter och Kasper Schmeichel etc, etc.
Citera
2020-06-28, 19:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kollat igenom målen från Liverpools PL-säsong för att friska upp minnet. Inte många vackra! Mycket inlägg, mycket rulla in den i fria lägen, osv. Men jag gnäller verkligen inte.

Detta kanske riktar sig främst mot LFC-supporters - vilket mål är bäst? Snyggast? Kanske betydde mest för er personligen därav bäst?

https://youtu.be/-6InyKV5HZY

1. Firmino mot Leicester i 4-0-segern. Så underbar mottagning och överjävlig avslutning i krysset.
2. Salah mot Newcastle efter Firminos tvåfotsklack. Enbart på framspelningen och samspelet. Sjukt fint.
3. Mane mot Newcastle i samma match. Krysset, perfekt skott.

Sen bubblar nog Fabinhos stänkare och Trents frispark mot palace nu senast in också.
Citera
2020-06-28, 19:42
Medlem
LFCYNWAs avatar
Roligt att Coventry är tillbaka i näst högsta serien igen efter att ha varit nere och vänt i League two så sent som säsongen 17/18. Desto tråkigare att Roterham följer med upp som under ett antal år nu har åkt jojo mellan League one och Championship. Ett ganska litet och tråkigt lag ifrån södra Yorkshire som inte direkt väcker några känslor när det redan finns så många hatmöten i regionen. Vi kan även konstatera att Sunderland återigen varit en besvikelse.

Snart dags för playoff till Championship. Hoppas Pompey tar sig hela vägen. Förra året var det betydligt intressantare lag som tog sig till playoff.
Citera
2020-06-28, 22:15
Avstängd
ms18s avatar
Chelsea - Manchester United
Arsenal - Manchester City

Arsenal får testa lyckan denna gång.

Vilka blir det i finalen?
Citera
2020-06-28, 23:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Schmeichel och Ljungberg säger jag. Med Christian Eriksen som bubblare.
Citera
2020-06-29, 02:57
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
"Guard of honour"

Ja, älskar inte ALLA fans denna uppställning där motståndarna i princip knäböjer för de nya mästarna genom att ställa upp i en "parad" som Liverpoolspelarna nu kommer få vandra genom (äntligen) och som är så förnedrande för många och hatad av desto fler spelare som nu får bita i gräset för LFCs storhet och överlägsenhet...

Nedan följer en kavalkad av vad jag ovan benämner där tyvärr även vårt kära Liverpool fått spyan i halsen medan man hyllat de nya mästarna! Vad anser ni om denna "hyllning"? Bra, dåligt eller helt underbart? Pep har dessutom ödmjukt uttalat att även Man C. (fattas bara) skall annerkänna Liverpools storhet på samma sätt som de gjort för andra lag genom historien... Stort? Nja, bara välförtjänt för tönten! Sweet revenge!

Betänk att lag såsom Man C., Arsenal och Chelsea kommer underkastas denna förnedring och jag mår så bra - hur mår ni andra?!

https://www.givemesport.com/1577314-premier-league-the-five-most-humiliating-guards-of-honour-ahead-of-liverpool-win

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/xPK5kQ/guardiola-lovar-liverpool-guard-of-honour
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2020-06-29 kl. 03:07.
Citera
2020-06-29, 03:10
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, älskar inte ALLA fans denna uppställning där motståndarna i princip knäböjer för de nya mästarna genom att ställa upp i en "parad" som Liverpoolspelarna nu kommer få vandra genom (äntligen) och som är så förnedrande för många och hatad av desto fler spelare som nu får bita i gräset för LFCs storhet och överlägsenhet...

Nedan följer en kavalkad av vad jag ovan benämner där tyvärr även vårt kära Liverpool fått spyan i halsen medan man hyllat de nya mästarna! Vad anser ni om denna "hyllning"? Bra, dåligt eller helt underbart? Pep har dessutom ödmjukt uttalat att även Man C. (fattas bara) skall annerkänna Liverpools storhet på samma sätt som de gjort för andra lag genom historien... Stort? Nja, bara välförtjänt för tönten! Sweet revenge!

Betänk att lag såsom Man C., Arsenal och Chelsea kommer underkastas denna förnedring och jag mår så bra - hur mår ni andra?!

https://www.givemesport.com/1577314-premier-league-the-five-most-humiliating-guards-of-honour-ahead-of-liverpool-win

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/xPK5kQ/guardiola-lovar-liverpool-guard-of-honour

Risken är stor att jag i min oerhörda glädje lade tråden/ämnet i fel "forum" - admin får gärna flytta denna till ett bättre ställe, men inte papperskorgen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in