2020-06-29, 11:43
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Hon blev rånad på bilen och inte skadad vid den händelsen, då finns det ingen anledning att gå bärsärk över en bil som man säkert fått ersatt via försäkringen iaf, han borde stannat hemma och tagit hand om sin hustru istället, jag har såklart en större förståelse om detta hade vart ett inbrott i deras hem och man agerat för att skydda liv

Inte skadad fysiskt nej, men väl psykiskt. Du måste väl förstå att en sådan händelse sätter djupa spår?

Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vad har vi för etnicitet på GM?

Om du tar dig tid att läsa den andra tråden så finner du svaren, pursvenska pundare.
Citera
2020-06-29, 11:48
Medlem
Det är ju olagligt. Kan inte låta det vara ok bara för att.

Samtidigt så bör det ju tas som en extremt förmildrande omständighet och ges absoluta minimumstraffet, medans rånarna ska få max.
Citera
2020-06-29, 11:48
Medlem
LenaPauls avatar
Så alla inblandade är kriminella?
Citera
2020-06-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul

Nej inte brottsoffren - deras kriminalitet skapades av polisen/staten som inte hade
pundarna inlåsta eller under bevakning
Citera
2020-06-29, 11:58
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul

Vad skulle gravida kvinnan vara misstänkt för menar du?
Citera
2020-06-29, 12:00
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Nej inte brottsoffren - deras kriminalitet skapades av polisen/staten som inte hade
pundarna inlåsta eller under bevakning
Så gm är ingen knarkare?
Citera
2020-06-29, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Läste du artikeln? Rs7an körde lugnt ut från en parkering, och där så drämde han in i dom. Det va inte en höghastighetsjakt på motorvägen med massa oskyldiga bilister omkring.

Den enda kritiken jag har är nog att man bör ha någon slags GPS i såna dyra fina bilar. Köper jag en RS7 så kommer jag ha nån slags ”hitta min Audi” funktion på den. Då kan man ringa polisen, och om dom ”lägger ner utredningen” vilket dom ofta gör, så kan man ju själv lugnt o fint spåra bilen. I en normal värld ska man ju inte behöva det, men nu lever vi i ett korrupt skitland så att det finns inte så mkt val.

Ja. Han smällde in i bilen flera gånger.

Ja. Han hittade bilen genom att spåra den. Antagligen med en extra mobil gömd i bilens baggage utrymme och Google maps . Så gör en vän till mig som har en porsche gt3.
Citera
2020-06-29, 12:54
Medlem
Så killen smällen sin Q7:a in i sin stulna RS7:a så illa att han åtalas för vårdslöshet i trafik.

Vad tycker hans försäkringsbolag om det här kan man ju undra?

Vad är det för stjärna vi pratar om?

Han verkar ju inte ha alla hästar i hagen riktigt. Betänk att hans fru blivit hotad med pistol stunden innan. Ingen normal människa försöker lösa problemet på ett så aggressivt sätt i den situationen. Skulle inte förvåna mig om han har några domar sedan tidigare.
Senast redigerad av XrayCharles 2020-06-29 kl. 13:00.
Citera
2020-06-29, 13:00
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Så killen smällen sin Q7:a in i sin stulna RS7:a så illa att han åtalas för vårdslöshet i trafik.

Vad tycker hans försäkringsbolag om det här kan man ju undra?

Vad är det för stjärna vi pratar om?

Han verkar ju inte ha alla hästar i hagen riktigt.

Att överhuvudtaget orsaka en olycka med flit kan nog klassas som vårdslöshet i trafik. Nu är detta lite grövre och han är misstänkt för grov vårdslöshet.

Försäkringsbolaget avvaktar dom. Det man kan säga är dock att om det varit proffs som stulit bilen för att forsla den ur landet hade den antagligen aldrig återträffats och försäkringsbolaget hade tvingats betala ut hela bilens värde till ägaren. Nu är det endast plåtskador att betala ut som jag gissar vida understiger en RS7s värde. Alltså gjorde bilägaren försäkringsbolaget en tjänst. Detta betyder dock inte att dom tänker ersätta honom eftersom försäkringsbolag är smuts.

Vad du tycker får stå för dig, jag håller inte med.
Citera
2020-06-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Att överhuvudtaget orsaka en olycka med flit kan nog klassas som vårdslöshet i trafik. Nu är detta lite grövre och han är misstänkt för grov vårdslöshet.

Försäkringsbolaget avvaktar dom. Det man kan säga är dock att om det varit proffs som stulit bilen för att forsla den ur landet hade den antagligen aldrig återträffats och försäkringsbolaget hade tvingats betala ut hela bilens värde till ägaren. Nu är det endast plåtskador att betala ut som jag gissar vida understiger en RS7s värde. Alltså gjorde bilägaren försäkringsbolaget en tjänst. Detta betyder dock inte att dom tänker ersätta honom eftersom försäkringsbolag är smuts.

Vad du tycker får stå för dig, jag håller inte med.

Vad tror du det kostar att fixa en krockad Q7:a och en RS7:a tror du? Du verkar ha noll kontakt med verkligheten. Vi snackar lätt några hundratusen i kostnader för försäkringsbolaget. Antagligen inte långt ifrån kostnaden att plocka ut en ny RS7. Hade han kontaktat polisen och bara följt efter rånarna så hade det kunnat lösas betydligt smidigare.

Dessutom verkar folk ha missat en viktig sak. Rånarna var beväpnade för helvete! Helt vansinnigt agerande. Han får inte många sympatier av mig iaf.
Citera
2020-06-29, 13:08
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Vad tror du det kostar att fixa en krockad Q7:a och en RS7:a tror du? Du verkar ha noll kontakt med verkligheten. Vi snackar lätt några hundratusen i kostnader för försäkringsbolaget. Antagligen inte långt ifrån kostnaden att plocka ut en ny RS7.

Billigaste RS7 på blocket är en 2014 för 499 000kr. En ny RS7 kostar ca 1,2 MSEK. Undrar vem det är som inte har kontakt med verkligheten jag.
Citera
2020-06-29, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Billigaste RS7 på blocket är en 2014 för 499 000kr. En ny RS7 kostar ca 1,2 MSEK. Undrar vem det är som inte har kontakt med verkligheten jag.

Men förbannade idiot. Vad tror du det kostar att fixa en duktigt smälld RS7 frågar jag dig? Det är sviiiindyrt. Säg att det är en 2014 han smällt och den kostar 700k att fixa. Då löser försäkringsbolaget in den och betalar ut för en "likvärdig", dvs 400k. Men nu spekulerar vi ju bara.

Hursomhelst onödigt jävla agerande hos honom som bara driver upp försäkringspremierna för oss andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in