2020-07-05, 13:03
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Fy fan vad så många svenska så kallade män är fega kärringar egentligen. Det är ju pinsamt. Ni som klagar på honom är precis likadana menlösa offer som småpojkarna som blir filmade, misshandlade och förnedrande av arabiska invandrare.
Säkerligen hänger många av er på FB och klagar på polisen, säger att dom inte gör någonting när man ringer till dom. Nu har ni mage att klaga på en man som väljer att inte lägga sig i fosterställning och suga på tummen som uppenbarligen dom flesta svenskar gör när ens familj och ägodelar blir attackerade. Era menlösa fega as.
Skäller du inte på fel träd nu ?
Citera
2020-07-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Skäller du inte på fel träd nu ?
Var det dig jag citerade? Jag menade att jag höll med dig, och bara utvecklade med vad jag själv tänkte. Borde ha varit tydligare. Ber om ursäkt.
Citera
2020-07-05, 21:44
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Motivet till händelsen är klarlagd.
Telningarna skulle byta bilen mot narkotika.
Det var inte riktat speciellt mot familjen utan kvinnan hade helt enkelt otur att det var hon som råkade ut för telningarna.

Det vet jag men jag pratar om varför han jagade ikapp bilen och gärningsmännen själv. Det trodde jag också var det som övriga pratade om när det nämndes heder och kränkthet.

Hade han vetat direkt att dom bara var ute efter snabba cash hade han nog inte agerat som han gjorde. Men det är sällan brottslingar uppger sitt syfte under själva brotthandlingen. "Upp med händerna det är ett rån för jag måste ha snabba cash till cola!"
Citera
2020-07-06, 00:50
Medlem
[quote=karlgunnar|72101561]Inte skadad fysiskt nej, men väl psykiskt. Du måste väl förstå att en sådan händelse sätter djupa spår?

Nåja det är klart jag kan förstå men han hade nog gjort mera nytta hemma hos sin fru, jag är mycket för att man skall få skydda sin egendom, men som lagarna ser ut i detta skitlandet så får man vara lite smartare än sådär
Citera
2021-02-28, 10:13
Medlem
vilka jävla mesar det finns i den här tråden.. tycker väldigt synd om era pojkvänner flickvänner sambo fruar osv.. när dom har en boll lös jävla mes till ja..vete fan man ska kalla det..

på riktigt hur kan ni ens fundera på att Jonas gjort något fel?

hade han kört över alla 4killar och dom dött har han fortfarande inte gjort något fel.

jävla mesar och påstå att man ska låta polisen göra sitt jobb.. utan jonas hade aldrig det här klarats upp.

jag hoppas verkligen att det inte slutar med något års fängelse för dessa killar bara utan den dagen dom kommer ut så står någon och väntar på dom och kör ut dom i skogen och ger dom rejält med stryk. det förtjänar pundaräklena ..

om alla agerade som Jonas så skulle sverige vara en tryggare plats. utan tvekan.

men så länge alla jävlar är sånna jävla mesar kommer det fortsättas med rån skottlossningar osv.. polisen kan inte stoppa det men vi invånare kan.

Sen tror jag faktist Jonas skiter totalt i om han skulle bli friad eller dömd.
Han gjorde sin plikt som den MAN han är.
Ingen jävla mes.. och nu vet alla andra det!
Jag tror ingen ger sig på han och hans familj någon gång igen och det är just pga hans agerande..

jag hoppas han är stolt över det han gjorde och att den där jävla åklagaren tar en fundering på hen verkligen ska hålla på med att agera åklagare när man ger sig på oskyldiga medborgare.. att ens åtal honom i samma mål som killarna är ju helt jävla otrolig. så jävla dåligt så det stinker skit.

och poliserna på platsen som tar upp ficklampan som ett brottsverktyg när han är offret visar ju vilka jävla piss snutar det var.. jag hade som polis vägrat deltagit i något form av bevisamling mot Jonas.. för han har agerat som man ska göra.
Citera
2021-12-17, 18:34
Medlem
Fup?
Citera
2021-12-17, 20:03
Medlem
K.K.Ks avatar
Djävla Gnäll för 2 krockade Audi! Hade han ägt 2 BMW hade det aldrig smällt bilarna. Utan plockat dom efter bilturen. Även Merca kan du krocka utan dåligt samvete.
Citera
2021-12-18, 04:18
Medlem
PeterNosters avatar
Förslag till titeländring tycker jag. Ett tillägg om frikännande kanske?
Annars kan ju folk börja tro att man inte ska ingripa själv.
Citera
2023-11-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Tingsrättens dom https://docdro.id/vSY7Bpb

Länken fungerar inte längre. Har du möjlighet att dela den på nytt?
Citera
2023-11-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SharkRabbit
Carl VICTOR Ekström, 19960629-7258
Fängelse 3 år

Elov Bob HAMPUS Gustafsson Granegärd, 20001029-1813
Fängelse 2 år 1 månad

Erik Robin ALEXANDER Gustafsson, 19970926-4494
Fängelse 3 år

OSCAR Gustaf Ekström, 19990617-1310
Fängelse 2 år 3 månader

Victor Ekström ska solidariskt med Oscar Ekström, Hampus Gustafsson Granegärd och Alexander Gustafsson betala skadestånd till Isabelle Söderström med 37 000 kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 27 mars 2020 till dess betalning sker.

Anders JONAS Friberg, 19800317-7196

Åtal som den tilltalade frikänns från
1.Grov vårdslöshet i trafik, 1 § 2 st trafikbrottslagen (1951:649)2020-03-20
2.Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål, 1 § 1 st och 4 §1 st lagen (1988:254) om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål 2020-03-20

Oscar är numera död. Gick bort i våras. Oklart hur men möjligen överdos
Citera
2023-11-19, 20:28
Medlem
HAHA! Jonas är en jävla soldat! Prejar sin RS7 C8 värt 1mil+ med sin andra jävla Audi (inget mindre än en Q8!) i jakt efter beväpnade pundare? Sedan sätter han PRIS på pundarnas skalle på facebook!
Citera
2024-01-20, 00:43
Medlem
Ingen superljus framtid till mötes för de här grabbarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här