2020-06-28, 17:26
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Någon som vet mer om denna händelse?

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/kronikor/20200628/peder-karlsson-ett-lagt-pris-att-betala-for-sinnesro/?puk=4bf09ed9c95d539e97470681fa2faa732918a847

Hans gravida fru blev rånad med pistol av fyra pundare. Efter att ha själv tagit upp jakten och prejat sin egen bil för att få stopp på rånarna är han nu åtalad för vårdslöshet i trafik.

Sverige är galet ibland.
Citera
2020-06-28, 17:29
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Delade massor med gånger på facebook med bilder från när dom fått stopp på dom, namn på gm, hot vad som skulle hända med gm osv. Borde finnas tråd. Dalarna, Q8 körde han kapp dom med.
Citera
2020-06-28, 17:47
Medlem
Apansiktets avatar
Det är min kompis, fimns stor tråd här på FB. Frun blev rånad med pistolatrapp på en fin bil och bilen skulle användas för att lösa en knarkskuld. Maken tog en annan av sina bilar, jagade efter rånarna och prejade bilen.
Citera
2020-06-28, 17:50
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet
Det är min kompis, fimns stor tråd här på FB. Frun blev rånad med pistolatrapp på en fin bil och bilen skulle användas för att lösa en knarkskuld. Maken tog en annan av sina bilar, jagade efter rånarna och prejade bilen.

Det är fan det enda språk de kriminella pundarna begriper. Men i messverige så ska så klart den som drabbades från första början straffas. Hoppas pundarsvinen får dö en plågsam tidig död!
Citera
2020-06-28, 17:51
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apansiktet

Länk?
Citera
2020-06-28, 17:52
Medlem
yz44s avatar
Om man prejar en bil av vägen så är det minsta man kan räkna med vårdslöshet i trafik.
Och varför skulle försäkringsbolaget betala när det är han själv som orsakat skadorna.

Vill även säga att jag har full förståelse för hans agerande även om det inte är lagligt.
Citera
2020-06-28, 17:52
Medlem
Gött att det gick så bra med jakten!

Men vi har lagen av en anledning — tro det eller ej! Hans agerande riskerade oskyldiga människors liv.

Fjanterier att gnälla över att vi har lagar mot vårdslöshet i trafik.

Alla länder har det. Så spara på era:
"Ack och ve, Sveriges undergång är nära! Lika bra att ge upp! Vi förtjänar att dö!" till någon annan händelse.

Vem vet — det utländska Disney kanske har ändrat en scen i Kalle Ankas jul igen?! Kom igen allihopa! Ni vet hur den går! På tre! Ett... Två... Tre!

"Arma, arma jävla Sverige! Lita inte på någon! Din granne är din fiende! Sverige är helvetet på jorden! Hoppas vi blir invaderade! Det finns inget att bevara eller försvara! Samhället är ute efter mig! Jag är värdelös! Vi fjollsvenskar förtjänar att brinna! Alla är onda! Heil Putin!"
Senast redigerad av Stunni 2020-06-28 kl. 18:18.
Citera
2020-06-28, 17:54
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stunni
Gött att det gick så bra med jakten.

Men vi har lagen av en anledning. Hans agerande riskerade oskyldiga människors liv.

Fjanterier att gnälla över att vi har lagar mot vårdslöshet i trafik.
Anser du att bilkaparna är oskyldiga människor?
Citera
2020-06-28, 17:55
Medlem
sfrges avatar
Han måste ju frias. Inget hände. Ingen dog. Ingen skadad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Funderar riktigt, riktigt hårt och länge nu — tror du på allvar att det var det jag menade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Fundera riktigt, riktigt hårt och länge nu — tror du på allvar att det var det jag menade?

Hur i hela friden lyckas du dra den slutsatsen?

Om jag inte visste bättre så hade jag nästan trott att du försöker missuppfatta vad jag skrev?
Senast redigerad av Stunni 2020-06-28 kl. 17:57.
Citera
2020-06-28, 18:09
Medlem
Polisens sak att återta bilen egentligen inte hans, han kunde bara följt efter och tipsat polisen hade vart det rätta. Att han prejade och stökade är oansvarigt och utsätter alla i trafiken för fara samt risk för honom själv om de hade haft riktigt vapen. Idiotiskt och oacceptabelt.
Senast redigerad av Vilgo 2020-06-28 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in