2020-06-28, 23:18
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilgo
Polisens sak att återta bilen egentligen inte hans, han kunde bara följt efter och tipsat polisen hade vart det rätta. Att han prejade och stökade är oansvarigt och utsätter alla i trafiken för fara samt risk för honom själv om de hade haft riktigt vapen. Idiotiskt och oacceptabelt.
”Vi har tyvärr ingen ledig patrull just nu, men vill du göra en anmälan så kan jag ta den på en gång så vi kan lägga ner utredningen så fort som möjligt”
Citera
2020-06-29, 00:04
Medlem
Vilken hjälte. Får han betala böter eller skadestånd borde vi starta insamling för att täcka upp.
Citera
2020-06-29, 01:24
Bannlyst
Ni ser inget problematiskt med att Jonas prejar en bil flera gånger ?

OK internetsoldater.
Citera
2020-06-29, 01:30
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frode.Dalsland

OK internetsoldater.

Polisen gör det och Polisen är inga übermenschen. Riskbedömning av omgivning bara så. Risken är väl att adrenalinpåslag kan påverka sådant men det problemet har även poliser.
Citera
2020-06-29, 01:30
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:

OK internetsoldater.
En bil? Det var hans egna bil, stulen av ett gäng pundare.

Bra att någon står upp för sig själv för polisen rättsstaten i detta land fungerar ej.
Citera
2020-06-29, 01:44
Medlem
Citat:

OK internetsoldater.

Läste du artikeln? Rs7an körde lugnt ut från en parkering, och där så drämde han in i dom. Det va inte en höghastighetsjakt på motorvägen med massa oskyldiga bilister omkring.

Den enda kritiken jag har är nog att man bör ha någon slags GPS i såna dyra fina bilar. Köper jag en RS7 så kommer jag ha nån slags ”hitta min Audi” funktion på den. Då kan man ringa polisen, och om dom ”lägger ner utredningen” vilket dom ofta gör, så kan man ju själv lugnt o fint spåra bilen. I en normal värld ska man ju inte behöva det, men nu lever vi i ett korrupt skitland så att det finns inte så mkt val.
Senast redigerad av fr0g 2020-06-29 kl. 01:47.
Citera
2020-06-29, 01:53
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Läste du artikeln? Rs7an körde lugnt ut från en parkering, och där så drämde han in i dom. Det va inte en höghastighetsjakt på motorvägen med massa oskyldiga bilister omkring.

Den enda kritiken jag har är nog att man bör ha någon slags GPS i såna dyra fina bilar. Köper jag en RS7 så kommer jag ha nån slags ”hitta min Audi” funktion på den. Då kan man ringa polisen, och om dom ”lägger ner utredningen” vilket dom ofta gör, så kan man ju själv lugnt o fint spåra bilen. I en normal värld ska man ju inte behöva det, men nu lever vi i ett korrupt skitland så att det finns inte så mkt val.

Proffs som _normalt_ stjäl dylika bilar har inget problem med ev spårningsutrustning.
Citera
2020-06-29, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Vilken hjälte. Får han betala böter eller skadestånd borde vi starta insamling för att täcka upp.

Han verkar va ganska tät så att ja tror inte pengar är ett problem för honom. Se hans Facebookinlägg, han har lagt ut en hittelön 100.000kr till den som kan hitta dom 2 andra som flydde i Volvon.
Citera
2020-06-29, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Delade massor med gånger på facebook med bilder från när dom fått stopp på dom, namn på gm, hot vad som skulle hända med gm osv. Borde finnas tråd. Dalarna, Q8 körde han kapp dom med.
Tråd fanns: (FB) Kvinna rånad på sin bil, två män gripna för grovt rån/vapenbrott, Borlänge 2020-03-20
Citera
2020-06-29, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Någon som vet mer om denna händelse?

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/kronikor/20200628/peder-karlsson-ett-lagt-pris-att-betala-for-sinnesro/?puk=4bf09ed9c95d539e97470681fa2faa732918a847

Hans gravida fru blev rånad med pistol av fyra pundare. Efter att ha själv tagit upp jakten och prejat sin egen bil för att få stopp på rånarna är han nu åtalad för vårdslöshet i trafik.

Sverige är galet ibland.

Hon blev rånad på bilen och inte skadad vid den händelsen, då finns det ingen anledning att gå bärsärk över en bil som man säkert fått ersatt via försäkringen iaf, han borde stannat hemma och tagit hand om sin hustru istället, jag har såklart en större förståelse om detta hade vart ett inbrott i deras hem och man agerat för att skydda liv
Citera
2020-06-29, 06:03
Medlem
scoremaxs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Doubt
Problemet är ju att han inte har en aning om vem som sitter i den stulna bilen. För allt han visste har rånaren kört och hämtat upp sina barn eller någon annan oskyldig person. Och då kommer Jonas och rammar bilen.

Du blir rånad, tja, för allt du vet så kanske rånaren ville ha pengarna till att köpa julklappar till barnen för. eller skänka till barncancerfonden.
Och så försöker du förhindra det osolidariskt nog.

Du blir misshandlad, tja,för allt du vet så kanske GM har en psykos och blödarsjuka.
Och så slår du tillbaka!

Citat:
Jag är kluven, hade Jonas inte gjort som han gjort hade rånarna förmodligen kommit undan vilket hade varit förjävligt.
Samtidigt risker han oskyldiga liv när han rammar bilen, det kan vara någon som är ute och går som hamnar i kläm. Eller någon som rånaren hämtat upp. Jonas vet inte ens om det fortfarande är rånaren som kör bilen.
Det är väl klart som fan dom kommit undan.
det fetade är helt riktigt, det är därför det blir vårdslöshet i trafik.
Det andra resonemanget är helt verklighetsfrämmande.
Citera
2020-06-29, 06:14
Medlem
Summa.
Två förstörda bilar..böter..indraget körkort.
Vinnare är försäkringsbolaget som slipper betala en ny bil och polisen som nån annan gjorde jobbet för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in