2020-06-24, 08:06
Medlem
strutensloks avatar
Någon som har koll på när Protrain öppnar upp till nästa utbildning, exempelvis Borlänge?
Blir de kursstart där i vår?
Citera
2020-06-25, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroul
Jaha så protrain sthlm startar inte nu i september ? ...

Var planerat så först, men de väljer att flytta starten till mars 2021 istället.
Citera
2020-06-25, 05:29
Medlem
strutensloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveferrari
Var planerat så först, men de väljer att flytta starten till mars 2021 istället.

Jag antar de flyttar pga corona eller?
Citera
2020-06-25, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strutenslok

Precis! Hur kommer sig att du blev intresserad av lokföraryrket?
Citera
2020-06-25, 10:36
Medlem
Citat:

Misstänker att det kan ha med det att göra, de som går befintliga kurser har nog fått väldigt lite LIA, så kanske förlängs dessa kurser för att få till en godtagbar mängd körtimmar. Vet några som började i vintras/våras och som knappt kört något alls ännu.
Citera
2020-06-25, 21:05
Medlem
strutensloks avatar
Citat:
Precis! Hur kommer sig att du blev intresserad av lokföraryrket?

Har en släkting som är lokförare!
Verkar va ett väldigt intressant jobb, gillar när det är mycket egenansvar samtidigt med en sån säkerhet som behövs. Sen såklart vill man inte jobba för noll och ingenting så, lönen funkar ju 👍🏻☺️

Jag är såklart nervös inför proven... Men får se hur de går ☺️

Citat:
Ursprungligen postat av JoyyeBoy
Misstänker att det kan ha med det att göra, de som går befintliga kurser har nog fått väldigt lite LIA, så kanske förlängs dessa kurser för att få till en godtagbar mängd körtimmar. Vet några som började i vintras/våras och som knappt kört något alls ännu.

Oerhörda tråkigheter denna corona drar med sig..
Citera
2020-06-26, 15:00
Medlem
Citat:
Har en släkting som är lokförare!
Verkar va ett väldigt intressant jobb, gillar när det är mycket egenansvar samtidigt med en sån säkerhet som behövs. Sen såklart vill man inte jobba för noll och ingenting så, lönen funkar ju 👍🏻☺️

Jag är såklart nervös inför proven... Men får se hur de går ☺️

Låter som en bra profil för det här yrket iallafall Själva svårhetsgraden på uppgifterna är inte svåra, hade du haft all tid i världen hade du fått alla rätt, utan det är förmågan att lösa flera uppgifter utan för många fel under tidspress som är det svåraste, och det är där folk åker på. Är du stresstålig och lugn så är det inga problem! Jag tror på dig!
Citera
2020-06-27, 19:47
Medlem
Nån som har hyfsat koll på hur många reserver som brukar komma in? Hur många före i kön tackar nej så att säga?
Citera
2020-06-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coma80
Nån som har hyfsat koll på hur många reserver som brukar komma in? Hur många före i kön tackar nej så att säga?

Det varierar. Hösten 2019 fanns totalt 90 platser i Stockholm och nästan alla reserver kom in. I våras hade bara MTR YH intag och då kom betydligt färre reserver in. Det fanns då cirka 60 behöriga till 30 platser av drygt 600 sökande från början.
När jag sökte MTR 2017 var jag ungefär tionde reserv och kom inte in. 2019 kom jag in på både MTR och TCC.
Citera
2020-06-28, 05:28
Medlem
strutensloks avatar
Citat:
Låter som en bra profil för det här yrket iallafall Själva svårhetsgraden på uppgifterna är inte svåra, hade du haft all tid i världen hade du fått alla rätt, utan det är förmågan att lösa flera uppgifter utan för många fel under tidspress som är det svåraste, och det är där folk åker på. Är du stresstålig och lugn så är det inga problem! Jag tror på dig!

Härligt! Okej, vi får vänta in öppningen av ansökan ☺️

Tack för förtroendet 🤗👍🏻
Citera
2020-06-29, 15:46
Medlem
Hur går det med läkarundersökning för er? Hittar ni någon vidare mottagning för rimligt pris?
Citera
2020-06-29, 18:12
Medlem
Citat:
Hur går det med läkarundersökning för er? Hittar ni någon vidare mottagning för rimligt pris?
I Stockholm tipsar jag om Norviakliniken i Solna. Klart billigast när jag letade runt. Många av de andra på listan tar dessutom bara emot de som redan är anställda, speciellt nu under semestertider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in