Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
Samtidigt som du har helt rätt i hur en cpl ska betraktas, har du helt fel angående VB, logiskt tänkande och sunt förnuft.
Sunt förnuft säger åtminstone mig att VB bör användas i de situationer där det kan ge en upplysning till andra trafikanter, som de kan ha nytta av. Så jag ger VB i sådana situationer och det tänker jag fortsätta med. Och framförallt - jag anser att det är logiskt tänkande.
Jag kör med VB för att det finns idioter som inte förstår att man faktiskt får åka vidare runt utan att blinka vänster. Och då kör rakt ut framför en.
Om bilister nån gång lär sig att en bil som blinkar vänster och en bil som inte blinkar alls, ska tolkas på samma sätt. Den ämnar fortsätta runt.
Och slutar man blanda in att man inte ser högerblink eller att folk skiter att blinka höger när dom lämnar, så är det ännu bättre.
Man kan inte ersätta ett osynligt eller glömt högerblink med ett vänsterblink.
För flera gånger får man läsa:
”Hatar när man ser en bil som inte blinkar vänster och man måste bromsa in eller stanna. För att sen se fanskapet lämna c-platsen där man står, utan att blinka höger eller att vinklingen är sådan att man inte ser dennes högerblinkers. Blinka vänster för i helvete så att man vet var du ska!!!!!!!”.
Men vänta nu. Bilen skulle ju lämna c-platsen. Skulle denne blinka vänster då?!?!