Citat:
Ursprungligen postat av
Nynyny
Mycket förkortningar blir det. Att HH skulle känna till en flyktbil måste ju va ett skämt.
Ja stackars HM och KP! Jag led med dom under PK. 😥😥
Det är tyvärr inget skämt. Det nämns av HH i en presskonferens och "taxichauffören/vittnet" som HH rimligen åsyftar får mycket publicitet den 5 mars i kvällspressen.
HH kopplar ihop detta vittne med poliser som följt efter mördaren till fots och "vittnet" pekar ut en blå Volkswagenbil kanske en passat som det fordon som mördaren klev in i. Detta är innan HH grottar ned sig i det planterade spåret PKK. När GMP ska sammanställas så "glöms" detta vittne bort. Ordern var ju att peka ut CP som ensam galning. De amerikanska experterna varnar hela tiden för att det kan ha varit en mindre konspiration, men till och med de i mitt tycke objektiva "experterna från RRV" sopar undan denna invändning i sitt hemligstämplade PM 1996. (DR)
De amerikanska experterna påpekar också att "ensamma galningar" är förhärskande i USA, medan majoriteten av politiska mord i Europa utförs av aktörer i konspirationer. Det skrivs i "DR".
Om man tittar noga på kartan ligger Stockholm närmare Europa än USA och det får vissa implikationer på hur vi "statistiskt" ska kunna lösa mordet även i Sverige i Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Död o återfödd
Det torde vara ganska accepterat att AH satt i en bil söder om mordplatsen när skotten föll och inte hade någon fri sikt in mot Tunnelgatan. Att AH beskriver Tunnelgatan som "en sidogata" till Sveavägen skulle till och med jag göra utan att ta på mig min foliehatt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jagharenbil
Varför var pk så enkelt utförd? Bara en massa ppt. T.ex när dom visade en handtecknad bild på Tunnelgatan med "gula linjen". Kunde dom inte ha gjort en datoranimation från olika vinklar som förklarar hur SE skulle ha sett LJ. Förutom fysiska bevis hade jag förväntat mig en presentation från 2020 och inte en konferansresa från 86!
Något har hänt före presskonferensen med de självsäkra herrarna i fokus. Valet av gult har tre förklaringar enligt mig:
1. Gult är överlägset den färg som syns minst i en PP-presentation och passar om man försöker dölja eller signalera osäkerhet i bärigheten i de "vuxensagor" som skulle kablas ut.
2. Gult är en signalfärg som ska associeras till filmen "Trollkarlen från OZ" där "Yellow brick road" är en analogi för något som bara händer i fantasin eller "Technicolor" och förklarar kroppsspråket i presskonferensen.
3. Gult är av tradition en färg som används inom svensk sjukvård för att signalera att något är "besmittat eller orent". Se avsnittet om kroppsspråk i förra punkten.
Jag tror att något har hänt som helt enkelt fick KP att ändra färgen på "det mentalt tunna strecket" till just gult.
Citat:
Ursprungligen postat av
henryskumberg
Palme ringer Sven Asplund och Bo Toresson på kvällen innan bion men han ringer inte Alf Karlsson, som hade jouren den kvällen för Palmes livvaktsskydd. Säger allt att relationen mellan Palme och SÄPO inte var den bästa.
Var ringer han Sven Aspling, som slutat med politiken 1985 som ordförande i socialutskottet, 73 år gammal??
Aspling var med och bilda Stay Behind i början av 50-talet tillsammans med CIA:s Sverigechef William Cody.
Varför var han angelägen att ringa Aspling??
Jag har alltid irriterat mig på att det finns en fjärde person som också kunde berätta för vänner och bekanta att hon skulle gå på bio med LOP. Jag tror inte på något sätt att MPs flickvän ska misstänkas på något sätt, men logiken att lämna henne utanför dessa resonemang om vem som kände till biobesöket har aldrig imponerat på mig under åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
henryskumberg
Olof Palme säger till Sven Aspling 20.30, strax innan han skall gå. ” Vi skall gå på bio”. Otroligt att polisen inte kollat upp vilka Sven Aspling sedan pratade med i telefon, eller någon annanstans mellan 20.30-23.21.