Citat:
Ursprungligen postat av
DrSilverdufva
Ja, varför skulle man göra ett sådant dubbelfel? Det är en bra fråga. Den kan också formuleras: ”Varför gör man ett sådant dubbelfel”.
Om sanningen skulle komma fram skulle det skaka landet i dess grundvalar. Hellre försöka hänga ut Christer Pettersson och Stig Engström.
Med Engström har man försökt att aktivt plantera honom hos svenska folket som en accepterad gärningsman genom att läcka uppgifter till journalister under ett par års tid.
Jag är tyvärr inte begåvad med någon större foliehatt. Jag är övertygad om att man var övertygad om CPs skuld när det begav sig, dels pga den han var, men också eftersom LP pekade ut honom. Givetvis var man även mån om att visa resultat.
Men visst, om jag ska rota fram en foliehatt av fulaste sort, så går det väl att tänka sig att författaren Thomas Pettersson fick i uppdrag av polisväsendet att skriva sin artikel/bok om SE, så att "skiten" kunde läggas ner? Eller att de i samklang arbetade fram boken.
Och visst, även jag har många tankar och funderingar kring TPs bok och de många olika samtalen han haft med anhöriga, bekanta och grannar. Jag funderar ju på vad TP vet mer om SE än vad han (fått?) publicera (och varför det eventuellt inte publicerats), det borde vara en hel del, med tanke på hur länge han knåpade med boken. Det känns ju lite egendomligt, att exempelvis exfrun inte gick all-in och la allt om SE på bordet, om hon nu ville bevisa hans oskuld? Varför valde hon att medverka i en bok/artikel om syftet var att framställa exmaken som en tänkbar statsministermördare?