Citat:
Ursprungligen postat av
SuperTeflon
Om Occam med den förargliga rakkniven har viskat i mitt öra att SE är oskyldig om vi även ska kunna tro på andra vittnen och SEs fabulerande på samma gång så är SE inte GM enligt mig. Men då kräver Occam att SE ville stå i centrum och var mytoman.
Var det SE som designat Skandias paraply? Eller andas Occam ut då han hör sånt och lägger ifrån sig rakkniven?
Ändrade SE sin historia som vilken mytoman som helst med självbevarelsedrift plägar göra?
Jag som umgås med en mytoman från och till tror inte på SE som GM. Men alla blir saliga på sin tro.
Kan du rada upp ens ETT EXEMPEL på en mördare som mördat "en kändis" i världshistorien och agerat som SE så ändrar jag mig direkt.
ETT EXEMPEL!
Vi är på samma sida i frågan SEs skuld i MOP, lustigt hur mytomaner, oberoende av varandra, uppvisar beteendemönster som om de vore släkt hela bunten.
SE luktar mytoman och sensationssökande, bekräftelsenarkoman och sorglig prick, även när en har vinden i ryggen.
Felbedömningar slänger man ur sig i parti och minut emellanåt, men om SE var den som nöp Palme, då skall mitt arsle tugga hö.
Som tämligen nyfödd privatspanare med därtill hörande ivrigt driv och en ännu inte kalibrerad korrekturläsningstrategi, har jag nu bromsat opp, och avser successivt läsa in de kunskapsbrister jag upptäcker efter vägen. Hittat bl a itdemokrati och håller som bäst på att onanera runt bland infon som finns där. Hur pass legitimt är det som lagts upp där? Hur källkritisk bör en vara? Tar gärna emot länk- och grävtips, ffa från er som betecknar sig vara lite seniora Palmesnokare.
Läser protokoll för fullt och söker parallellt, så långt det är möjligt, att få ordning på tiderna, vittnesuppgifterna, namnen på nyckelpersoner mm och försöker mest samla på mig grundstabila- och väldokumenterade uppgifter så här i början.
Utan att dra alltför stora växlar ännu, så känns det som att alla vittnen jag hittills nosat på beskriver GMs fysik som någonting diametralt motsatt SEs dito. Om SE skulle beskrivas vara som en King Edward-potatis i kroppen, så känns den samlade vittnesbilden av GM snarare luta det atletiska hållet.
Hur tänker ni språkrör som förordar SE till GM-titeln rörande hur uppgifterna om hans militära bakgrund (vet någon om han skalade potatisar i marinen, var infanterist eller tårtordonnans? så dela gärna med er), plus det att han pådyvlats vara en van och god pistolskytt, inte korrelerar nämnvärt med att skottet mot LP missades på det mycket pinsamma avståndet på 70-100cm? Det borde snarare vara svårt, t o m för en gravt Sue Ellen-berusad klubb/grovskytt, att missa på det avståndet.
Inte i ett enda förhörsprotokoll finns omnämnt det som LL nyligen påstår i en intervju, att SE kom runt hörnet från Sveavägen och fortsatte springande efter Tunnelgatan efter mordet. När förhörsledaren 1986 rotar i huruvida SE befunnit sig på MP och visar LL bilder av SE, så känner han inte igen honom alls. Inte då, men nu gör han det. Varför?