Citat:
Ursprungligen postat av
Nynyny
Vem är HH? DR?
HH är lite otippat Hans Holmér.
DR är den hemliga promemoria som blev delvis offentlig 1996 där två minst sagt skarpa personer från RRV analyserade mordet från vad de hade fått ta del av.
När man korsar det de skriver om med vad vi vet idag så klev GM lite snyggt in i en (blå?) Flyktbil på BirgerJarlsGatan.
Det stod både i kvällspressen vid tiden och presenteras också av Hans Holmer inom en vecka efter mordet.
De stackare som gjorde "gärningsmannaprofilen" eller GMP som vi akronymiserar det här i tråden "vet bara" att GM gömde ansiktet och "försvann" i korsningen Snickarbacken och BirgerJarlsGatan.
Vi som lyssnat på Hans Holmér veckan efter mordet och läst kvällspressen samma vecka och nu hittat "DR" som skämtsamma personer i tråden har kallat "Palmemordets DödahavsRullar" eller "DR" här i tråden.
DR är ett delvis hemligstämplat dokument från 1996 som låg till grund för granskningskommisionens rapport 1999. "GRK" här i tråden.
Det är anmärkningsvärt att den av HH presenterade uppgiften om flyktbil och den i kvällspressen publicerade uppgiften om en flyktbil mindre än en vecka efter mordet faktiskt avfärdas eller är okänt av rikstomtarna som utarbetade Gärningsmannaprofilen. Den kallas GMP i tråden.
Då skulle man utan vett, sans eller bevis peka på Christer Pettersson som ensam GM. GMP var ett bestäklningsjobb för "att peka ut en ensam galning"
Nu mörkar de väktarens vittnesmål på Skandia som såg SE innan han klev ut på Sveavägen.
Det kan eventuellt finnas en "agenda" bakom den "lösning" KP tvingades presentera utan självförtroende, darrhänt och med en anmärkningsvärt dåligt knuten slips.
För mig är "signalvärdet" på de dåligt åtdragna slipsarna efter en "uppfräschning" i sminket en fingervisning att KP och kollegan tvingades presentera denna halvbakade lösning med SE som gärningsman.
De ville visa för världen att "de kände sig hängda".
Var tog annars KPs självförtroende vägen?
Denna lösning är och förblir snömos.
Nu vill jag läsa den sista väktarens vittnesmål som helt bekräftat träffade SE sekunderna före mordet.
Då kanske jag kan börja tro att SE inte var en mytoman och inblandad i något annat.
Annars avfärdar jag SE som snömos.