Citat:
Det här visar väldigt tydligt hur man försökt drömma ihop bevis.Det finns inget som kopplar ihop brevet språkhantering eller handstil med SE. Ändå biter man sig fast vid det. Detta är exempel på samma sorgliga polisarbete som under de bortkastade åren med PKK och CP spåret.https://www.expressen.se/nyheter/bekannelsebrevet-jag-mordade-palme/
Citat.
Här är ”bekännelsebreven” som Palmeåklagaren hoppades skulle lösa mordgåtan.
Någon som skriver:
”Det är jag som har mördat Palme men mej får ni inte tag på.”
Men som också handlar om ”kålrötter”, ”morötter” och Palmes jordbrukspolitik.
Breven ledde fram till en omfattande utredning där bland annat fem av Skandiamannens släktingar DNA-testades i jakten på brevskrivarens identitet.
Det aktuella breven hade enligt Palmeåklagaren Petersson ”grund” för att kopplas till Engström och ledde under våren 2020 fram till DNA-tester av fem av Engströms släktingar i syfte att försöka binda hans DNA till breven.
I brevet till en vän i Småland beskrev sig Engström endast som ett viktigt vittne till mordet:
”Om ni vill så gör jag gärna en resumé runt alla tossigheter vid och runt Palme-mordet. En inside-information med många komiska detaljer - mitt i allvaret. Jag är ett av polisens kronvittnen och befann mig 20 meter ifrån mordplatsen när skotten föll.”
Slut citat.
Detta visar att det nu är möjligt att få ut material efter att förundersökningen är nedlagd.
Citat.
Här är ”bekännelsebreven” som Palmeåklagaren hoppades skulle lösa mordgåtan.
Någon som skriver:
”Det är jag som har mördat Palme men mej får ni inte tag på.”
Men som också handlar om ”kålrötter”, ”morötter” och Palmes jordbrukspolitik.
Breven ledde fram till en omfattande utredning där bland annat fem av Skandiamannens släktingar DNA-testades i jakten på brevskrivarens identitet.
Det aktuella breven hade enligt Palmeåklagaren Petersson ”grund” för att kopplas till Engström och ledde under våren 2020 fram till DNA-tester av fem av Engströms släktingar i syfte att försöka binda hans DNA till breven.
I brevet till en vän i Småland beskrev sig Engström endast som ett viktigt vittne till mordet:
”Om ni vill så gör jag gärna en resumé runt alla tossigheter vid och runt Palme-mordet. En inside-information med många komiska detaljer - mitt i allvaret. Jag är ett av polisens kronvittnen och befann mig 20 meter ifrån mordplatsen när skotten föll.”
Slut citat.
Detta visar att det nu är möjligt att få ut material efter att förundersökningen är nedlagd.
Detta är absolut motsatsen till hur utredare skall jobba och värdera bevis och vittnen.
Efter 34 år finns ingen annat rimlig tolkning än att hela utredningen måste vara en mörkläggning där lösningen finns att hämta i skuggorna av ett antal påstådda aktiviteter involverade çivila polis och säpospanare som övervakat OP och som närde uppfattningar att denne stöd i begrepp att förråda landet vid Moskvaresan.
Namnen finns men skrivs aldrig ut. Skulle vi se namnen skulle 90% av svenskarna lägga pusslet även utan teknisk bevisning.
PU hade uppdraget att genomlysa det spåret men sätt och försökte fabricera ett case mot SE på tips från dem som skulle utredas.
Evig skam skall drabba dem och uppdragsgivaren.
Det är som om Danska polisen skulle trott på Raketmadsens lögner och flyttat fokus bort från dennes ubåt.