2020-06-10, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkylarGrey
Du missförstår. Jordgubbsflickan skrev att gärningsmannen inte var i unga 20-årsåldern utan över 30 när brotten begicks. Alltså försökte Jordgubbsflickan förkasta hypotesen om en kille i 20-årsåldern, men visade sig ha fel i slutändan.

Hen kanske ville vilseleda oss därav svaret
Citera
2020-06-10, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Hen kanske ville vilseleda oss därav svaret

Så jgf som ger ledtrådar ser till att alla är sanna förutom GMs ålder? Låter långsökt.
Citera
2020-06-10, 01:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Är det inte ändå rätt svårt att få sånt från försäkringskassan nu för tiden om man inte är helt psykotisk eller saknar både armar och ben? Jag vet inte riktigt hur det fungerar längre men man skärpte väl de bitarna ganska rejält för ett antal år sedan.

Visas för övrigt inte exempelvis vanligt försörjningsstöd som inkomst?

Vet inte om någon redan svarat, men nej, försörjningsstöd syns inte som inkomst.
Citera
2020-06-10, 01:29
Medlem
Hur fan kan snuten ha missat honom i hela 16 år?
Citera
2020-06-10, 01:31
Medlem
Kan någon sammanfatta lite.
Hur blev han aktuell?
Vem är han?
Något motiv?
Bilder på honom?
Citera
2020-06-10, 01:32
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Jag har redan sagt det men säger det igen.

Personen var äldre än vad de tipsat om. Personen ser yngre ut än vad han är.

Mössan är handlad på en statoilmack på 90 talet.

Kniven är handlad på en marknad sent 80 tal. Personen köpte den för att "leka" med kniven som man gör med butterflykniv, vilket var populärt på den tiden.Personen är normalt inte våldsam.

Person mådde vid tillfället dåligt och hade psykos och han hörde röster. Han är inte alls våldsam i vanliga fall.

Personen hade inte sökt hjälp hos psyk.

"Personen är äldre än vad de tipsat om". De tipsade om tjugoårsåldern. Ska han även ha köpt en butterflykniv vid MAX 6 års ålder?

Citat:
Jag!

Ovan svar på om någon tror personen är äldre än de som topsades. De topsade åldrarna 15-30.

[quote=jordgubbsflickan|69105142]
Citat:
Ursprungligen postat av Clemenziato1
Jordgubben!
Efter ett par vändor ner i dina inlägg m.m tror jag mig veta vem DU (inte jag) anser är GM. Dubbelkoll bara - jag tror att den du avser:

- är gift nej

- ej är att betrakta som speciellt lång och atletisk jo

- var över 30 år 2004 ja

Stämmer så länge va

[/QUOTE

Gift nej

Lång atletisk ja

Över 30 2004 ja

Nej dessvärre inte

Hon svarar "nej dessvärre inte" på "stämmer så länge va?". Skriver tydligt ja på "över 30 2004".

Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Jgf (jordgubbsflickan) Svarar inte att han var 30år 2004!
Kolla inlägget noga!
(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna
Clemenziato1 skriver - var över 30 år 2004 ja
Jgf citerar Clemenziato1 (men tar bort "- var")

över 30 år 2004 ja

Nej dessvärre inte

Jfg svarar alltså "Nej dessvärre inte" på Clemenziato1 "över 30 år 2004" ja ("- var över 30 år 2004 ja")

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -

Gissa varför vi inte kommer att höra något från jordgubbsflickan på många år...

Lägg ner det med Jordgubbstrollet nu. Hen hade fel. Detta måste vara den mest irriterande tråden jag försökt följa på FB när typ varannat inlägg handlat om Jordgubben, var GM bodde under tiden för morden (Sturefors, sagts 34,896ggr), om han var 20 eller 21 när det skedde och om hur lagen är då + massa andra frågor som varit officiell info i åratal om detta fall.
Citera
2020-06-10, 01:37
Medlem
[quote=RoyalTrash|71897309]"Personen är äldre än vad de tipsat om". De tipsade om tjugoårsåldern. Ska han även ha köpt en butterflykniv vid MAX 6 års ålder?

Ovan svar på om någon tror personen är äldre än de som topsades. De topsade åldrarna 15-30.

Citat:

Hon svarar "nej dessvärre inte" på "stämmer så länge va?". Skriver tydligt ja på "över 30 2004".

Lägg ner det med Jordgubbstrollet nu. Hen hade fel. Detta måste vara den mest irriterande tråden jag försökt följa på FB när typ varannat inlägg handlat om Jordgubben, var GM bodde under tiden för morden (Sturefors, sagts 34,896ggr), om han var 20 eller 21 när det skedde och om hur lagen är då + massa andra frågor som varit officiell info i åratal om detta fall.

Håller med. Senaste 50 sidorna diskuteras ett efterblivet troll som inte hade rätt i någonting. Sådana finns i alla trådar. Idioter som låtsas veta något men inte säger ett skit som inte alla vet.
Citera
2020-06-10, 01:39
Medlem
TriggerXs avatar
Förundras lite över att polisen aldrig tänkte på att kolla på alla i misstänkt åldersspann som pluggat data på gymnasiet.
1. En av de vanligaste antaganden var att Mohammed var målet pga sin pappa som jobbade i en databutik
2. Ett vittnesmål säger att han ser ut som en datanörd.
Dom hade aning hur gammal han var (20-25).
Kan inte funnits allt för många som stämde in på hans profil 2004
Citera
2020-06-10, 01:40
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkylarGrey
Du missförstår. Jordgubbsflickan skrev att gärningsmannen inte var i unga 20-årsåldern utan över 30 när brotten begicks. Alltså försökte Jordgubbsflickan förkasta hypotesen om en kille i 20-årsåldern, men visade sig ha fel i slutändan.

Nej det stämmer inte. JGF svarade på en användares frågor som var ställda på ett konstigt sätt och därav blev svaren lite röriga. Det finns andra inlägg av användaren där åldern på gm stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
ponerar vi att Jf är GM är han väldigt "på " när någon annan är inne på samma spår, dvs. att man topsat i fel åldersspann .

Vilken man gjorde. Eftersom man först trodde gm var yngre.
Citera
2020-06-10, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
"Personen är äldre än vad de tipsat om". De tipsade om tjugoårsåldern. Ska han även ha köpt en butterflykniv vid MAX 6 års ålder?.

Tack för bra iakttagelser! Att jgf menar att GM köpt kniven på sent 80-tal, när D*niel var max 6 år gammal, förstärker bara bevisen om att hon aldrig vetat vem han är. Hon kanske har trott att det varit en person i hennes närhet, vilket det när var.
Citera
2020-06-10, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerX
Förundras lite över att polisen aldrig tänkte på att kolla på alla i misstänkt åldersspann som pluggat data på gymnasiet.
1. En av de vanligaste antaganden var att Mohammed var målet pga sin pappa som jobbade i en databutik
2. Ett vittnesmål säger att han ser ut som en datanörd.
Dom hade aning hur gammal han var (20-25).
Kan inte funnits allt för många som stämde in på hans profil 2004

Jag har fortfarande inte hittat någon information om han finns med i utredningen sedan tidigare. Viktigt att komma ihåg att polisen misslyckats i denna utredning. Dom räddas av nya metoder och släktforskare.
Citera
2020-06-10, 01:47
Medlem
Citat:
Hmm svår fråga...Jag skulle inte säga sanningen om de bara vill " prata" med mig om vad jag vet.

Jag kan helt ärligt inte säga hur jag skulle göra faktiskt.

Beror på...
Han blånekade inte direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in