2019-10-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Google18
Första gången jag kommenterar och jag har följt detta länge!!
för ca 10 år sedan så satt jag och några vänner i ett område i Linköping på kvällen. Då kom det fram en okänd kille till oss och frågade om någon fortfarande pratade om dubbelmordet. Han nämnde att det låg en papperslapp på gräsmattan vid mordplatsen, och att det hade stått på den ” vi ska ta dom allihopa” han sa även att om ni hör något så hör av er till mig. Vi bad om nummer, han gav inget utan sa istället att han kan dyka upp närsomhelst . Han sa exakt såhär: Om en vecka , ett år, 3 år. Han stod och hade händerna i fickorna hela samtalet, och sa att han var ifrån Sundsvall. Och att han var en privatspanare. Vi bad han visa brickan men han visade ingen. Han hade en skåpbil som var vit med svarta soppsäckar på fönstret. Han sa att polisen hade hittat ett papper med utklippta bokstäver där det stod jag ska ta er allihopa klistrade på en lapp som låg på gräsmattan vid mordplatsen, och att polisen inte har kommit ut med något sådant så vet ej om det stämmer :/
Håller med luffarjeppe, direkt taget från Noréns skyltbudskap.
Citera
2019-10-24, 22:28
Medlem
Denna killen va 30-35 vid den tiden, ljusbrunt hår, 1,75-1,80 så det kan va GM Och han har jag inte sett sen den gången för cirka 9-10 År sen 👎🏽
Citera
2019-10-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Låter mer som en av skyltarna, däremot låg det någon lustig teckning vid mordplatsen.
teckning på barn? Där det står med utklippta bokstäver jag ska ta er alla där liva du upp mitt minne lite 👍
Citera
2019-10-25, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Nej

Jordgubben!
Efter ett par vändor ner i dina inlägg m.m tror jag mig veta vem DU (inte jag) anser är GM. Dubbelkoll bara - jag tror att den du avser:

- är gift

- ej är att betrakta som speciellt lång och atletisk

- var över 30 år 2004

Stämmer så långt va?
Citera
2019-10-25, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraKomUt
Märkligt författade texter om den plötsliga döden för att vara läkare.
Bisarra beskrivningar om hur poesi kan attackera oprovocerat och tar stryptag kring en, en vanlig tisdag.
Han har även skrivit att kristna ej ska bära vapen och att han tycker mycket om att vandra på kyrkogården där i området.
Är det ingen som träffat mannen och vet något om eventuella ärr samt gångstil/längd?

Jag tror du blandar ihop hans dikter med vad en bloggare har skrivit om dem. "Stryptag" och "en vanlig tisdag" är alltså inte hans egna ord. Med det sagt har jag inte läst diktsamlingen så jag vet inte vad som står i den i övrigt.
Citera
2019-10-25, 09:39
Medlem
[quote=Clemenziato1|69104088]Jordgubben!
Efter ett par vändor ner i dina inlägg m.m tror jag mig veta vem DU (inte jag) anser är GM. Dubbelkoll bara - jag tror att den du avser:

- är gift nej

- ej är att betrakta som speciellt lång och atletisk jo

- var över 30 år 2004 ja

Stämmer så länge va

[/QUOTE

Gift nej

Lång atletisk ja

Över 30 2004 ja

Nej dessvärre inte
Citera
2019-10-25, 09:54
Medlem
[quote=jordgubbsflickan|69105142]
Citat:
Ursprungligen postat av Clemenziato1
Jordgubben!

- är gift nej

- ej är att betrakta som speciellt lång och atletisk jo

- var över 30 år 2004 ja

Stämmer så länge va

[/QUOTE

Gift nej

Lång atletisk ja

Över 30 2004 ja

Nej dessvärre inte

Jodå
Citera
2019-10-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saengstolpe
Psykosers längd
Enligt Vårdguiden ser en typisk psykos ut som följer: "En psykos kan komma plötsligt eller utvecklas under en längre tid. Den kan pågå under några få veckor, eller flera år. En psykos kan komma en enstaka gång eller komma tillbaka upprepade gånger. När du är inne i en psykos är du oftast mycket upptagen av dina egna tankar och upplevelser, som kan vara mycket intensiva.

Du kan ha fått en psykos om du har följande symtom:

Vanföreställningar
Hallucinationer
Tankestörningar"

https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/psykos-och-vanforestallningar/psykos/

Sorg som utlösande faktor
Gällande sorg så är, enligt psykologiguiden.se, omvälvande livshändelser, som sorg, en tänkbar utlösande faktor vid psykoser.

https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/symtom-och-besvar/psykisk-ohalsa/psykoser

Tack för ett informativt inlägg. En anledning till att detta brott förblivit ouppklarat skulle kunna vara just att brottet är utfört av en människa i psykos utan någon koppling till offer.

Då finns det helt enkelt inget bra sätt för utredarna att sondera sig fram till gärningsmannen.

En stor förhoppning har ju hela tiden varit att DNA-spåret ska ge träff och att gärningsmannen kartlägga därigenom.

Vad händer nästa gång gärningsmannen går igenom ett trauma eller en livskris. Tröskeln får att då utveckla en ny psykos borde ändå vara lägre än hos normalbefolkningen.

Det är av stor vikt att denna människa kartläggs innan han orsakar någon annan skada.
Citera
2019-10-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Google18
Första gången jag kommenterar och jag har följt detta länge!!
för ca 10 år sedan så satt jag och några vänner i ett område i Linköping på kvällen. Då kom det fram en okänd kille till oss och frågade om någon fortfarande pratade om dubbelmordet. Han nämnde att det låg en papperslapp på gräsmattan vid mordplatsen, och att det hade stått på den ” vi ska ta dom allihopa” han sa även att om ni hör något så hör av er till mig. Vi bad om nummer, han gav inget utan sa istället att han kan dyka upp närsomhelst . Han sa exakt såhär: Om en vecka , ett år, 3 år. Han stod och hade händerna i fickorna hela samtalet, och sa att han var ifrån Sundsvall. Och att han var en privatspanare. Vi bad han visa brickan men han visade ingen. Han hade en skåpbil som var vit med svarta soppsäckar på fönstret. Han sa att polisen hade hittat ett papper med utklippta bokstäver där det stod jag ska ta er allihopa klistrade på en lapp som låg på gräsmattan vid mordplatsen, och att polisen inte har kommit ut med något sådant så vet ej om det stämmer :/

Privatdeckare från Sundsvall med skåpbil. Låter som en intressant snubbe.
Citera
2019-10-25, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04

måste det vara.... :-) sen åker mina mungipor ganska högt upp när jag läser det om att visa brickan....
Citera
2019-10-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Han va skum alltså, men när JF säger att han va över 30 2004, så är jag nästan 99% på att de va han som är gärningsmannen
Citera
2019-10-25, 16:48
Medlem
En fråga till JF är GM:s koppling till Linköping hans f.d. frus studier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in