2019-05-04, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relateve
Det finns en anledning till att de inte hittat g.m och jag tror att de är helt ute o cyklar åldersmässigt. Har tipsat både polis och G.W om den här mannen men han är äldre än de personer de valt att topsa. Har kännedom om både mössa och buttterfly men vill höra först om någon har tänk på äldre g.m , följt era diskussioner länge och känner att jag måste få prata om något som funnits med i mina tankar alla år.

Vill inte verka vara anklagande eller nått sånt, men varför har du inte tipsat polisen/GW tidigare? Hoppas verkligen du gjort det nu.
Förresten hur kan du känna igen vilken mössa någon hade för över 15år sedan?

Någor som talar emot en GM i 40års åldern är att BO2 var duktig på att uppskatta åldrar på människor. Hon uppskattade GM att vara ca 20år innan hon avled. Men självklart kan åldersgränsen vara en betydande faktor i att kunna slinka undan från polisens radar.
Citera
2019-05-04, 11:35
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperFrazze
Vill inte verka vara anklagande eller nått sånt, men varför har du inte tipsat polisen/GW tidigare? Hoppas verkligen du gjort det nu.
Förresten hur kan du känna igen vilken mössa någon hade för över 15år sedan?

Någor som talar emot en GM i 40års åldern är att BO2 var duktig på att uppskatta åldrar på människor. Hon uppskattade GM att vara ca 20år innan hon avled. Men självklart kan åldersgränsen vara en betydande faktor i att kunna slinka undan från polisens radar.

Rent teoretiskt kan någon ha fotografi på en person iklädd dylik mössa. Ett exempel bara.

Hur duktig någon än är på att uppskatta åldrar kan det alltid bli fel när människor ser mycket yngre/mycket äldre än vad de verkligen är. Speciellt i en sådan akut situation skulle jag säga att det är extra svårt.
Citera
2019-05-04, 11:39
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Rent teoretiskt kan någon ha fotografi på en person iklädd dylik mössa. Ett exempel bara.

Hur duktig någon än är på att uppskatta åldrar kan det alltid bli fel när människor ser mycket yngre/mycket äldre än vad de verkligen är. Speciellt i en sådan akut situation skulle jag säga att det är extra svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Finns två saker som gör att man blir misstänksam:
1. Du vill ha en insatt person, de kallas polisen, som jobbat med ärendet i 15 år. Ett samtal/besök, klart, inte svårt.
2. En 40-åring är näst intill utesluten på grund av detta. När man sagt ålder 15-30 har man tagit i ganska rejält just för att inte missa någon.

Men tänker såhär, släng iväg ett mail till Staaf så har de namnet och kan kolla en släkting. Det är rätt sätt att göra det.

2. Helt uteslutet är inte sant, med tanke på att den enda som varit anhållen för detta var nästan 40 år gammal.
Citera
2019-05-04, 11:41
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
När jag läser vårens Re och tidigare läst sommarens jf tror jag samma person känner sig uppmuntrad av att få uppmärksamhet. Vi får se upp, eller söker tråden bara underhållning?

Synd att vi alltid ska skjuta ner alla som kommer in i tråden med intressanta idéer.
Citera
2019-05-04, 11:48
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Inser hur jävla dumt det var att skriva i det här forumet när jag inte törs vara öppen med vissa saker ,men önskar jag hade någon insatt person att prata med. Mannen var runt 40 vid morden , narcissistisk ensamvarg, med data intresse. Finns även en koppling till A-L om jag minns rätt jobbade hon på ett företag som heter/hette competence i Östergötland AB och på den tiden hade de också kurser för arbetslösa vet inte om hon bara undervisade i SFI eller även detta.Kniven kommer från Bosnien med tagen hem från ett FN uppdrag.

När såg du kniven och hur var dess status då?
Citera
2019-05-04, 11:51
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Synd att vi alltid ska skjuta ner alla som kommer in i tråden med intressanta idéer.

Exakt, låt han vara ifred.

Tycker del låter intressant, lås er inte någonstans. Det där DNA-t kan vara åt helvete fel.
Jag har varit inne på det spåret också.
Citera
2019-05-04, 12:18
Medlem
Citat:
Om du har det långtråkigt kan du väl fortsätta att läsa jf så mycker du vill om nu Relateve inte vill skriva mer. Jag respekterar personens beslut!

Gå till polisen om du är rädd för att bli nedskjuten av andra skribenter.

Jag kommer ihåg mitt pojkgäng där det sas om och om igen.
- Jag vet vem som tog din...
- Snälla berätta för mej.
- Nej det gör jag inte för jag fick inte vara med och spela fotboll igår.

Känner du dej utanför så gäller det att hitta på något intresant för de som vill läsa om sånt medan tråden stånkar på och gjort så under 15 år.

Mina inlägg handlar om att provocera, röra om i soppan och inget annat.
Citera
2019-05-04, 12:25
Medlem
Citat:
Tror och tänker att jag sitter på information om G.M , är det någon som har tankar på äldre g.m än det åldersspann som de topsat ???

Jag!
Citera
2019-05-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Jag!

Hur gammal är din gärningsman JF? Är det 40-årsåldern vid tiden för morden?
Citera
2019-05-04, 13:24
Medlem
När man idag pratar med någon från lokalbefolkningen om morden 2004 så går förklaringarna oftast i följande riktningar:
1. Invandrarrelaterat. Familjen A:s trassliga affärsverksamhet orsaken.
2. En galnings verk. Samma år hade Knutbymordet skakat om och den s k barnflickan befann sig på Rättspsyk i Vadstena "och det gick direktbuss från Vadstena till US tidigt på morgonen. Säkert en frigångare som fått hispan!"
3. Skyltarna. Än idag pratar folk om skyltarna till Norén-pjäsen. "Och det behövs ju inte så mycket ladd för att någon ska triggas av det!"
Invandrarspåret har nog stötts och blötts in absurdum, efter allt vad vi kan läsa i tråden. Galning från Vadstena låter väl litet tveksamt, skyltarna???
Citera
2019-05-04, 19:38
Medlem
Citat:
2. Helt uteslutet är inte sant, med tanke på att den enda som varit anhållen för detta var nästan 40 år gammal.
Fast blir inte det en lite märklig bevisföring: "En snubbe som var oskyldig var 35 år, alltså kan gärningsmannen ha varit det"
Citera
2019-05-04, 19:52
Medlem
Kan mördaren ha varit 40 år vid dådet? Ja. Är det troligt? Nej. Polisen har bedömt 15-25 vara en trolig ålder. Huvudsakligen baserat på vittnesmål, får man anta. Det är nog inte otänkbart med en gubbe norr om detta spann men att han skulle varit 40 tror jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in