2020-06-09, 18:17
Medlem
lindblomsgröns avatar
Vilken tur att föräldrarna inte lever, fadern dog 2019.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Ja jag har skärmdumpar, så jag var tydligen snabbare än dig, kompis.

Lägger strax upp. Men sluta då blanda in HNW.

Jag pratar om AN Gift med GMs bror Fredrik. Men nu skiter vi i detta! Det blir bara trams... kanske har jag inte rätt ... många namn har snurrat i tråden. Jag är inte mån om att ha rätt. Haft en underhållande em i denna tråd ! I morgon knäpper vi Palme mordet !
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Kannibalen i Gävle bodde hemma hos sina föräldrar och de märkte aldrig något.

Beror ju helt på hur GM var till vardags. Var han "konstig" jämt så kanske det inte syntes någon skillnad ens för de närmaste. Eller så reagerade han inte nämnvärt på morden.
Kan ju naturligtvis vara så att familjen inget anat men jag tror inte det. Det var ett så stort pådrag med detsamma. Bilden på mössan t.e.x borde de väl märkt var försvunnen. Han borde haft blodiga kläder och skada på handen. Det gick ju polisen ut med tidigt, borde de inte funderat, borde de inte frågat?

Detta med träffar i släktregister började väl komma på tal runt 2018? Tycker det är märkligt att båda föräldrarna dött så unga och nära i tid med varandra. Lätt att man blir allvarligt sjuk av att bära mycket stress och sorg. Skulle man veta att ens barn besinningslöst mördat två personer, varav ett litet barn med 40 hugg, kanske man skulle frukta för sitt eget liv också.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hovsjöhooligans
Var är bilden då? Vill gärna se GM i vuxen ålder, du kan ju blurra resterande på bilden. Tack

GM har aldrig haft sin Facebook uppe.

Jag har bilder på bror med fru men det kanske inte intresserar er då.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TriHox
Det har florerat många namn idag men DÖN var med nästan från början.
Så bra jobbat på den fronten.
Jag var den förste som hittade och publicerade DÖN namn
Citera
2020-06-09, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Är du dum eller? Mord preskiberas inte i Sverige. Hade GM varit under 21 hade han inte kunnat dömas till livstids fängelse. Hade han varit under 15 hade åtal inte väckts för att han inte varit straffmyndig. Det har ingenting att göra med preskriptionstid för mord.
Ännu en gång.Hade gärningsmannen varit under 21 år när mordet begicks hade han gått fri.Är gärningsmannen under 21 år preskriberas mord efter 15 år.Sök på nätet får du svar
Citera
Medlem
Det finns ingen Fr*drik Örj*n N*qvist i Linköping enligt Ratsit. Finns en med mellannamnet G*nnar som är 30 år och bor på Ågatan. Ang*lica är ogift och bor med någon Ricc*rdo. Så där får ni nog luska vidare.
Citera
Medlem
fredrochas avatar
Om det är någon som önskar info/span -av/någon/något/plats etc i Linköping så skriv en förfrågan. Har ändå lite ärenden att göra.

Mvh
Citera
Medlem
Citat:

Upp med allt du har. Allt är intressant.
Citera
Medlem
Citat:

Jo tack hemskt gärna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Kan ju naturligtvis vara så att familjen inget anat men jag tror inte det. Det var ett så stort pådrag med detsamma. Bilden på mössan t.e.x borde de väl märkt var försvunnen. Han borde haft blodiga kläder och skada på handen. Det gick ju polisen ut med tidigt, borde de inte funderat, borde de inte frågat?

Detta med träffar i släktregister började väl komma på tal runt 2018? Tycker det är märkligt att båda föräldrarna dött så unga och nära i tid med varandra. Lätt att man blir allvarligt sjuk av att bära mycket stress och sorg. Skulle man veta att ens barn besinningslöst mördat två personer, varav ett litet barn med 40 hugg, kanske man skulle frukta för sitt eget liv också.
Eller man kanske skulle delge ngn annan sina misstankar?
Citera
2020-06-09, 18:19
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGalliano
tänkte väl att det finns ej preskriptionstid för mord i Sverige.

Nej precis.

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jo, det hade varit preskriberat redan om han hade varit under 21 vid mordtilfället. Detta har ältats.

Nej, det hade inte varit preskriberat. Gärningsmannens ålder har ingenting med preskriptionstiden att göra. Läs på lite istället för att okritiskt tro på vad folk på Flashback skriver.

Citat:
När rätten att åtala har gått förlorad därför att en viss tid har förflutit är brottet preskriberat. Preskriptionstiderna är för närvarande 2, 5, 10, 15 eller 25 år, ju allvarligare brott desto längre preskriptionstid. De allra allvarligaste brotten, såsom mord, preskriberas aldrig.

https://www.aklagare.se/ordlista/p/preskription/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in