2020-06-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malgomaj
Man ser på däckspåren i diket att den inte träffade i 90 grader....
Hur tror du den träffade?
Citera
2020-06-05, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malgomaj
Man ser på däckspåren i diket att den inte träffade i 90 grader....

Hur ser du det? Jag håller med om att det troligtvis är under 90, men över 60.....
Citera
2020-06-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Ja. Men skulle vilja se bilen och platsen för att veta mer säkert.

Vi får lita på att polisen har dokumenterat och kan göra en rekonstruktion, den kommer att visa ungefär det vi resonerat om.....
Citera
2020-06-05, 10:59
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ja otroligt mycket tur. Och bilen skyddade bra.

Inte tillräckligt i dom där hastigheterna. Kräver ett visst ansvar att framföra ett fordon. Vi kan aldrig bygga bilar så säkra att alla alltid kommer att överleva när man kör utan förnuft tyvärr
Citera
2020-06-05, 11:03
Bannlyst
Citat:
Borde sånna här trådar ens existera om man ska tänka på anhöriga?

Självklart skulle och ska dom existera.

Diskussionen är fri MEN man bör inte vräka ur sig felaktiga och personliga påhopp på en minderårig vilket var den primära orsaken till det inlägg personen tackade för.

Dom inläggen med påhopp och felaktigheterna är nu raderade.

Det ENDA jag önskade var att man LÄSER tråden och inte blandar ihop folk, sunt förnuft och man visar att man är mogen nog att diskutera.

Sen är det bra om man läser och REFLEKTERAR över situationen, det bidrar till en bättre diskussion än att berätta att den är det eller det utan någon som helst fakta.

Den subjektiva uppfattning betyder också mycket i debatt och diskussion men förtal och felaktigheter gör det inte, särskilt inte mot en som är minderårig.

Vidare åsikter kan tas via PM
Senast redigerad av zypox 2020-06-05 kl. 11:27. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-05, 11:07
Medlem
Nu är det väl dags att sluta spekulera om dittan och dattan. Vi vet vid det här laget att en omdömeslös 19-årig tjej har vållat 4 16-åringars död genom att köra bil långt över den hastighet som hon behärskade på aktuell vägsträcka. Straffet (om hon överlever) kan bara bli maxstraff för vållande till annans död.
Citera
2020-06-05, 11:32
Medlem
[quote=kaReri182|71837329]Nu är det väl dags att sluta spekulera om dittan och dattan. Vi vet vid det här laget att en omdömeslös 19-årig tjej har vållat 4 16-åringars död genom att köra bil långt över den hastighet som hon behärskade på aktuell vägsträcka. Straffet (om hon överlever) kan bara bli maxstraff för vållande till annans död.[/QUOTE

Ja lagtexten stämmer verkligen bra. Citat:
"när en nykter bilförare gjort sig skyldig till ett så utpräglat risktagande att han eller hon kan anses ha varit i det närmaste helt likgiltig för konsekvenserna"
Citera
2020-06-05, 11:54
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Hur kom det sig att just de två i framsätet överlevde olyckan?
Medan alla i baksätet dog?
Åtminstone en i baksätet var obältad, men de andra?
Några teorier?
Hm … den seriösaste rekonstruktionen vi hittar i tråden är en bil som kanar över terrängen i typ 120 km/h och dessutom roterar moturs, med centrum kring motorhuven. Jag får det till att rotationshastigheten vid baksätet då kan bli i storleksordningen 30 km/h. (Jag ÄR civilingenjör.)

Så … om första smällen är av sådan art att den sätter tvärstopp för rotationen (tex råkar ta kring höger bakhjul) så blir det en krock på 120 + 30 km/h för baksätesgänget. Plus att de fyra personerna i baksätet tjongar in i varandra (på ett helt annat sätt än i framsätet).
Citera
2020-06-05, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Nu är det väl dags att sluta spekulera om dittan och dattan. Vi vet vid det här laget att en omdömeslös 19-årig tjej har vållat 4 16-åringars död genom att köra bil långt över den hastighet som hon behärskade på aktuell vägsträcka. Straffet (om hon överlever) kan bara bli maxstraff för vållande till annans död.

Det är som många säger ett diskussionsforum.
Likväl som man drar förutfattade meningar så bör väl även om så osannolika scenarion diskuteras och ej uteslutas?

Flera saker kan ha påverkat den fruktansvärda utgången och olyckan som sådan. Föraren bär i regel ansvaret om så inte annat bevisats. Hastigheten är ett faktum.

Igen, skuldfrågan är en helt annan sak, står även i mitt inlägg om hastigheten och allt däromkring.
Domstolen dömer om tillbörligt.
Senast redigerad av zypox 2020-06-05 kl. 11:59. Anledning: Edit
Citera
2020-06-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Hm … den seriösaste rekonstruktionen vi hittar i tråden är en bil som kanar över terrängen i typ 120 km/h och dessutom roterar moturs, med centrum kring motorhuven. Jag får det till att rotationshastigheten vid baksätet då kan bli i storleksordningen 30 km/h. (Jag ÄR civilingenjör.)

Så … om första smällen är av sådan art att den sätter tvärstopp för rotationen (tex råkar ta kring höger bakhjul) så blir det en krock på 120 + 30 km/h för baksätesgänget. Plus att de fyra personerna i baksätet tjongar in i varandra (på ett helt annat sätt än i framsätet).

Kan du göra en animerad film hur bilen har åkt och slått i?
Då kanske de som är sugna på att köra så där lättare fattar hur det kan gå.
Citera
2020-06-05, 12:45
Medlem
ComedyBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Hur? Sitter du obältad i en bil som smäller i hög fart flyger du lätt ut genom rutan och 20 - 30 meter.

Det tvivlar jag inte på men hur flög han då till andra sidan vägen? Han borde ju isåfall flugit rakt fram och inte mot vänstersidan.
Citera
2020-06-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall
Det tvivlar jag inte på men hur flög han då till andra sidan vägen? Han borde ju isåfall flugit rakt fram och inte mot vänstersidan.
Ingen har väl bekräftat var han hittades utan bara gissningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in