2020-06-02, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarroSmarro
Dom skulle till Max i Sundsvall och käka.

Det var brådis, de hade väl sagt till EPA pojkarna att åka med så de slapp ta sina traktorer i 30 km/tim till Max.
Hela upplägget var väl att snabbt få mat
Citera
2020-06-02, 17:49
Medlem
Text som Jul1a publicerat på Instagram:

Jag kan inte fatta att de är sant. Vi var på en träff i hassela, allt var bra, träffade nya människor o hade så jävla kul, runt kl 02.30 bestämmer vi oss för att dra till max i Sundsvall för alla var så jävla hungriga. Jag och lovisa säger att emil och max kan åka bil med oss så dom slipper åka 30 med epan dit, vi kom en bit, vi dunkade musik, pratade, skrattade o kunde inte haft de bättre, vi kör fort. Sen blir de svart. Jag vaknar av att halva min kropp ligger utanför bilrutan o halva inne i bilen, jag skrek av smärta, ambulans personalen sa att jag skulle lugna mig men jag hade så ont. Sen blev de svart igen, jag vaknar på sjukhuset och mamma säger "jag är så jävla glad att du överlevde julia" sen frågar hon om jag var nära killarna i baksätet, jag sa ja och hon säger "dom lever inte längre, dom klarade de inte" de var de värsta jag nånsin hört i hela mitt liv, tårarna sprutade, min fina vänner. Jag kommer aldrig få träffa dom längre. Dom är borta och jag har inte insett det än, jag och lovisa hade bälte på oss men fick ändå riktigt allvarliga skador. Den smärtan jag går igenom just nu.. fyfan säger jag bara
Vila i frid mina allra finaste vänner. De skulle inte bli såhär. Kommer aldrig glömma er, ska göra er stolt nu.(andra bilden på mig och emil tog jag ca 10min innan händelsen.
Citera
2020-06-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man borde höja åldersgränsen för körkort till 25.

Acceptera att olyckor händer istället.
Citera
2020-06-02, 17:52
Medlem
DenFulaEkorrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetniskEnsning
Nej, 90% säger L. Sen finns det ett mindre gäng idioter som av nån anledning säger J.

ja, och alla ändrar sig :P

Jag tror också det var L
men återigen.
Ingen vet säkert.
Det man vet är att hon körde bilen 10 min innan krasch.

En annan tanke... vid sådana här händelser så är det inte omöjligt
att J skulle känna ansvar fast hon inte kört...således lida psykiskt.
Ja, det behövs inte mera sorg kring denna händelse.
Hoppas båda tillfrisknar bra.
Citera
2020-06-02, 17:54
Medlem
rubin22s avatar
[quote=Suteki060|71804595]
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det spelar ingen roll i det här fallet. Det är förarens ansvar fortfarande. Av Julias inlägg och döma så verkar dom inte ha varit bältade i baksätet heller. Bara det är ett stort misstag för att ens få köra runt på grabbarna[/QUOfast det kan ha betydelse om om missade kurvan.
Jag fiskar efter en förklaring och vill tro det bästa om mina medtrafikanter
Finns väl bara tre bilbälten i baksätet? Om ingen satt kvar i bilen av pojkarna så hade nog ingen bälte?
Tänk om den killen med Epan inte följt med, då kanske inget hänt? Var nog skräningt i bilen?
Men fort har det gått, de kan ju en bil som blev omkörd av denna bil innan olyckan intyga.
Citera
2020-06-02, 17:54
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Det var brådis, de hade väl sagt till EPA pojkarna att åka med så de slapp ta sina traktorer i 30 km/tim till Max.
Hela upplägget var väl att snabbt få mat
Man kör inte 150kmh på den där smala vägen för att få snabbmat.

Max Sundsvall stänger 04:00(?) så de hade hunnit fram till klockan 03:20 om de hade hållit hastigheten.

runt kl 02.30 bestämmer vi oss för att dra till max
Citera
2020-06-02, 17:55
Medlem
morozzs avatar
[quote=rubin22|71804816]
Citat:
Ursprungligen postat av Suteki060
Finns väl bara tre bilbälten i baksätet? Om ingen satt kvar i bilen av pojkarna så hade nog ingen bälte?
Tänk om den killen med Epan inte följt med, då kanske inget hänt? Var nog skräningt i bilen?
Men fort har det gått, de kan ju en bil som blev omkörd av denna bil innan olyckan intyga.
Var är intyget?
Citera
2020-06-02, 17:56
Medlem
ComedyBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ja, vore det konstigt om föraren festat och det sedan trycker på där bak? Denne kanske körde fort för att komma till en toalett. Annars är man väl knappast vårdslös i trafiken. Tänker jag. Föraren valde dock att ta livet av sina vänner. Tragiskt. Endel borde inte få vistas i trafiken. Var denne blond?

Du tänker alltså att olyckor med fortkörning främst beror på förarna varit bajsnödiga? Ja jo det kan nog vara möjligt i enstaka fall men just i detta känns inte så, men man vet ju aldrig. Men lite märkligt resonemang.
Citera
2020-06-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Man kör inte 150kmh på den där smala vägen för att få snabbmat.

Max Sundsvall stänger 04:00(?) så de hade hunnit fram till klockan 03:20 om de hade hållit hastigheten.

runt kl 02.30 bestämmer vi oss för att dra till max

Men alltså fortfarande sjukt vad fan gör 16 åringar ute 02.30 i sällskap med en 14 och 18 åring.
Citera
Medlem
rubin22s avatar
[quote=Suteki060|71804595]
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det spelar ingen roll i det här fallet. Det är förarens ansvar fortfarande. Av Julias inlägg och döma så verkar dom inte ha varit bältade i baksätet heller. Bara det är ett stort misstag för att ens få köra runt på grabbarna[/QUOfast det kan ha betydelse om om missade kurvan.
Jag fiskar efter en förklaring och vill tro det bästa om mina medtrafikanter
Jo de fram var bältade skrev hon.
Att det ska vara så svårt att läsa?
Citera
Medlem
[quote=morozz|71804836]
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Var är intyget?

Vet vi något om den bilen?
Den borde ju kommit till olyckan först då?
Citera
2020-06-02, 18:01
Medlem
[quote=radbean|71804897]
Citat:
Ursprungligen postat av morozz

Vet vi något om den bilen?
Den borde ju kommit till olyckan först då?

Den omkörda bilen alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in