2020-06-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Du har haft så många bilar och fattar fortfarande inte att lastvikten är utöver fullt antal passagerare?
Du får alltså lasta 410kg packning när alla säten är upptagna

Nu var det mest ett exempel för ge lite belägg att är det 6 st tonåringar i en bil så är det inte hela världen och har ingen påverkan på hur bilen uppträder.
Citera
2020-06-02, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Spelar inte så stor roll om det är 09-10 eller 12 och det är bekräftat att 160kmh ligger uppåt.

Jag är ingen fotoexpert.
Men håller jag upp vänster hand bredvid vänster öra och tar kort med en kamera
så hamnar handen på höger sida på kortet.

Pojken i hatten är på kortets vänstersida alltså på hennes högersida?
Eller hur har de tagit kort?
Sitter hon fram?

Tycker att det är uppenbart att hon sitter i höger framssäte och han sitter höger bak. Sluta försök konspirera ihop något. Det är hennes högra ansiktshalva som syns i bilden och de sitter förmodligen trångt i baksätet redan som det är . Därför han sitter tryckt mot sidorutan typ.
Citera
2020-06-02, 17:26
Medlem
ComedyBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Man ska inte köra onykter eller köra fortare bara för att visa sig tuff. Om föraren må ha haft diarré så kunde denne stannat vid vägkanten eller bara låtit det komma. Bättre det än att ha ihjäl sina kompisar. Föraren lär ha mycket på sitt samvete. Måste vara väldigt tungt och pinsamt. Man utsätter inte andra för fara. Hade föraren nån bokstavskombination tro? Kanske inte borde ha haft körkort.

Diarré vad fan pratar du om??
Citera
2020-06-02, 17:28
Medlem
Ni som gnäller och skyller på saker,vill gärna fråga er.var ni där?
Har ni tänkt att någon av killarna kan ha slängt upp mobilen i hennes ansikte precis innan olyckan?
Citera
2020-06-02, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suteki060
Har ni tänkt att någon av killarna kan ha slängt upp mobilen i hennes ansikte precis innan olyckan?

Det spelar ingen roll i det här fallet. Det är förarens ansvar fortfarande. Av Julias inlägg och döma så verkar dom inte ha varit bältade i baksätet heller. Bara det är ett stort misstag för att ens få köra runt på grabbarna
Citera
2020-06-02, 17:30
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Tycker att det är uppenbart att hon sitter i höger framssäte och han sitter höger bak. Sluta försök konspirera ihop något. Det är hennes högra ansiktshalva som syns i bilden och de sitter förmodligen trångt i baksätet redan som det är . Därför han sitter tryckt mot sidorutan typ.
Jag konspirerarar inte och han är inte tryckt mot någon sidorutan.

Du menar att han trycker upp ansiktet mellan nackstödet och fönstret taket?
Vet inte hur mycket plats det är där, känns som det är lite plats och tveksamt om huvudet får plats där?
Citera
2020-06-02, 17:34
Medlem
[quote=hank1338|71804553]Det spelar ingen roll i det här fallet. Det är förarens ansvar fortfarande. Av Julias inlägg och döma så verkar dom inte ha varit bältade i baksätet heller. Bara det är ett stort misstag för att ens få köra runt på grabbarna[/QUOfast det kan ha betydelse om om missade kurvan.
Jag fiskar efter en förklaring och vill tro det bästa om mina medtrafikanter
Citera
2020-06-02, 17:35
Medlem
DenFulaEkorrens avatar
oooof.....

Dålig timing på denna...

https://vsco.co/lovisaoberg01/media/...09855c3045d207

har någon källa som kan bekräfta att hon körde.
på J så kan man ju tolka det så.
Citera
2020-06-02, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Jag konspirerarar inte och han är inte tryckt mot någon sidorutan.

Du menar att han trycker upp ansiktet mellan nackstödet och fönstret taket?
Vet inte hur mycket plats det är där, känns som det är lite plats och tveksamt om huvudet får plats där?

Fast du ser ju att han sitter tryckt mot fönstret om du tittar på bilden? Det är inte ens svårt att få plats med huvudet där. Krisar det kan du ju krypa igenom där. Speciellt den här killen som inte såg ut att vara direkt tjock. Sedan verkar han inte ha suttit bältad heller vilket i sig gör att det är i princip omöjligt att överleva en olycka över 50km/h. Sedan är det inte hennes ansvar att se till att de i baksätet sitter bältade. Enligt lag är alla personer över 15 år skyldig att ha säkerhetsbälte och har man inte det får man själv böter. Inte föraren.
Citera
2020-06-02, 17:36
Medlem
[quote=Suteki060|71804595]
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det spelar ingen roll i det här fallet. Det är förarens ansvar fortfarande. Av Julias inlägg och döma så verkar dom inte ha varit bältade i baksätet heller. Bara det är ett stort misstag för att ens få köra runt på grabbarna[/QUOfast det kan ha betydelse om om missade kurvan.
Jag fiskar efter en förklaring och vill tro det bästa om mina medtrafikanter

Självklart så har det betydelse i en sån hastighet. Har du inget bälte på dig så smäller du genom rutan på ett ögonblink.
Citera
2020-06-02, 17:36
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenFulaEkorren
oooof.....

Dålig timing på denna...

https://vsco.co/lovisaoberg01/media/...09855c3045d207

har någon källa som kan bekräfta att hon körde.
på J så kan man ju tolka det så.
Väldigt dålig timing. Ja det var J som körde.

Edit: Jag blandede ihop bane det var L som körde.
Senast redigerad av Senil-with-style 2020-06-02 kl. 17:44.
Citera
2020-06-02, 17:37
Medlem
kexapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suteki060

Man trycker väl inte upp bilen i 150 knyck bara för att nån jävel viftar med en telefon eller är det din spontana reaktion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in