2020-06-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Tycker att det är uppenbart att hon sitter i höger framssäte och han sitter höger bak. Sluta försök konspirera ihop något. Det är hennes högra ansiktshalva som syns i bilden och de sitter förmodligen trångt i baksätet redan som det är . Därför han sitter tryckt mot sidorutan typ.

Självklart för mig med att det är som du säger
Citera
2020-06-02, 17:37
Medlem
DenFulaEkorrens avatar
[quote=Suteki060|71804595]
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det spelar ingen roll i det här fallet. Det är förarens ansvar fortfarande. Av Julias inlägg och döma så verkar dom inte ha varit bältade i baksätet heller. Bara det är ett stort misstag för att ens få köra runt på grabbarna[/QUOfast det kan ha betydelse om om missade kurvan.
Jag fiskar efter en förklaring och vill tro det bästa om mina medtrafikanter

Just den biten är för mig lite obegriplig.
Alla har vi varit unga och dumma men att både köra duktigt för fort
och ha obältade passagerare...
Citera
2020-06-02, 17:38
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall
Diarré vad fan pratar du om??

Ja, vore det konstigt om föraren festat och det sedan trycker på där bak? Denne kanske körde fort för att komma till en toalett. Annars är man väl knappast vårdslös i trafiken. Tänker jag. Föraren valde dock att ta livet av sina vänner. Tragiskt. Endel borde inte få vistas i trafiken. Var denne blond?
Citera
2020-06-02, 17:41
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Återigen L körde L, 19å.
J 14, som nu ligger i Uppsala, postat sista bilden från bilen 10 min innan olyckan, där hon poserar i med E, (kolla solglasögon som hon hart på huvudet). L kör, inga solglasögon.

Vem är det som postar alla bilder från sjukhuset då?
Förarn eller offret?
Senast redigerad av StigHelmutt 2020-06-02 kl. 18:04.
Citera
2020-06-02, 17:41
Medlem
DenFulaEkorrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Väldigt dålig timing. Ja det var J som körde.

ok, ja då var det ju inte hennes inlägg så då var det lungt.
men skulle vilja ha källa.

hälften säger L och hälften J
Citera
2020-06-02, 17:42
Medlem
RetniskEnsnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Väldigt dålig timing. Ja det var J som körde.
Nej, ditt efterbliv. Det var L.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demented
Med tanke på hur de beter sig i bilen på filmen lär inte koncentrationen varit på topp hos föraren. Lägg där till en kort tids körkortsinnehav, alldeles för hög hastighet och att pojkarna saknar bälten så vips förstörde hon sitt eget liv och många andras. Det här var en olycka som lätt hade gått att undvika om föraren samt passagerare hade använt det lilla men ändock vitala som finns innanför pannbenet. Tur att hon/de inte körde ihjäl någon oskyldig medtrafikant. Det är fan i mig lätt att hålla sig för skratt, idioter.

Citat:
Ursprungligen postat av Malgomaj
Kan inte svara på nr 1 men nr 2 så är den vägen i väldigt dåligt skick (grusväg) så det kan vara en anledning.

Dom skulle till Max i Sundsvall och käka.
Citera
Medlem
RetniskEnsnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenFulaEkorren

Nej, 90% säger L. Sen finns det ett mindre gäng idioter som av nån anledning säger J.
Citera
2020-06-02, 17:43
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenFulaEkorren

Förlåt det var fel av mig menar såklart det var L som körde.
Citera
2020-06-02, 17:43
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Fast du ser ju att han sitter tryckt mot fönstret om du tittar på bilden? Det är inte ens svårt att få plats med huvudet där. Krisar det kan du ju krypa igenom där. Speciellt den här killen som inte såg ut att vara direkt tjock. Sedan verkar han inte ha suttit bältad heller vilket i sig gör att det är i princip omöjligt att överleva en olycka över 50km/h. Sedan är det inte hennes ansvar att se till att de i baksätet sitter bältade. Enligt lag är alla personer över 15 år skyldig att ha säkerhetsbälte och har man inte det får man själv böter. Inte föraren.
Tryckt är han ju inte.
Men nackstödet verkar vara med och då sitter hon inte bak och hon kör INTE.

Så hon måste sitta på passagerarsidan fram då, som på filmen.
Citera
2020-06-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Dom var på väg hem till Stöde efter en cruising i Hassela. De är några mil imellan och inget ovanligt avstånd alls här uppe mellan små byarna. Så nu kan du sluta spekulera en massa skit.

dom skulle till MAX och käka i Sundsvall. sedan till Dtöde.
Citera
2020-06-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det spelar ingen roll i det här fallet. Det är förarens ansvar fortfarande. Av Julias inlägg och döma så verkar dom inte ha varit bältade i baksätet heller. Bara det är ett stort misstag för att ens få köra runt på grabbarna

Gällande bälte är det förarens ansvar att passagerare under 15 år är bältade. Över 15 är eget ansvar. Sen kan man såklart tycka det är oansvarigt att köra med obältade passagerare + en för mycket.

Men det har vi nog alla gjort en gång i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in