2020-06-02, 18:01
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malgomaj
Text som Jul1a publicerat på Instagram:

..
Vila i frid mina allra finaste vänner. De skulle inte bli såhär. Kommer aldrig glömma er, ska göra er stolt nu.(andra bilden på mig och emil tog jag ca 10min innan händelsen.

"ska göra er stolta nu"
Tror hon på allvar att dom bryr sig
Dom är väl som mest piissed över att dom mist sina liv , ifall nåt
Istället för att "va stolta" över Julia
Citera
2020-06-02, 18:01
Medlem
DenFulaEkorrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedievalSteel
Hon har väl inte mindre ont för att hennes polare har dött? En del behöver bearbeta trauman på det viset, genom att få så mycket kontakt som möjligt med folk utifrån, och/eller med andra som var med vid (i det här fallet) olyckan. Troligtvis kan hon inte få kontakt just nu med den enda som överlevde utöver hon själv.
Det ser kanske inte så bra ut utifrån, men det innebär liksom inte att hon är en känslokall fjortis för det.

Håller med. Dessutom under tunga smärtstillanden
hjärnskakningar och andra kroppstrauman.
så är det inte ens säkert att hon känner till olyckan, bilen eller liknande

Men kanske någon borde ta telefonen ifrån henne.
När man läser det hon skriver är det lätt att tänka att hon är
mycket självisk när hon egentligen bara borta.
Citera
2020-06-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenFulaEkorren
Håller med. Dessutom under tunga smärtstillanden
hjärnskakningar och andra kroppstrauman.
så är det inte ens säkert att hon känner till olyckan, bilen eller liknande

Men kanske någon borde ta telefonen ifrån henne.
När man läser det hon skriver är det lätt att tänka att hon är
mycket självisk när hon egentligen bara borta.

Barn i den åldern saknar empatiförmåga och konsekvenstänk
Citera
2020-06-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenFulaEkorren
ja, och alla ändrar sig :P

Jag tror också det var L
men återigen.
Ingen vet säkert.
Det man vet är att hon körde bilen 10 min innan krasch.

En annan tanke... vid sådana här händelser så är det inte omöjligt
att J skulle känna ansvar fast hon inte kört...således lida psykiskt.
Ja, det behövs inte mera sorg kring denna händelse.
Hoppas båda tillfrisknar bra.

Jag tror att det var båda som körde och bytte av varandra. Och av och till blev det några av pojkarna i baksätet som kravlade fram i 150 knyck och bytte av, så det skulle bli mer tryck i pedalen. Dessutom är ju en keps i en trädtopp något störande speciellt om keps-ägaren ligger i bäcken, och jag tycker nog att... MEN HALLÅ!!!

Hur många inlägg i detta ämne har hitintills fabricerats, och vad har folket rent faktiskt kommit fram till - mer än en olycka med hitintills 4 döda...? Finns det inte några här som kan slå av autopiloten och styra själva - och inse att det i nuvarande läge har blivit rundgång i denna tråd...? Det borde väl ändå gå att reboota allt, så att detta eviga tuggande om vem som körde och vem som inte gjorde det, om hur gamla de omkomna är etc, på något sätt leder framåt och inte i cirklar...? Själv ska jag dra mitt strå tilkl stacken och låta bli att posta 4 av 5 snillrika teorier jag eventuellt har...
Citera
2020-06-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har
Acceptera att olyckor händer istället.

Ja, varför ska vi ha regler, körkortsutbildningar, åldersgränser och arbeta så hårt med att få säkra vägar - det är ju bara att släppa allt fritt och "acceptera att olyckor händer"
Citera
2020-06-02, 18:06
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall
Du tänker alltså att olyckor med fortkörning främst beror på förarna varit bajsnödiga? Ja jo det kan nog vara möjligt i enstaka fall men just i detta känns inte så, men man vet ju aldrig. Men lite märkligt resonemang.

Ja precis. Alkoholintag. Sedan sätter de sig bakom ratten och tror de äger vägen. Lite styva i korken. Tills alkoholen sätter fart på magen. Kan förstås ha varit IBS också. Fort fram till ett utedass.

Är det så har de säkert hittat spår hos föraren.

Tragiskt att de andra skulle bli bragda om livet. Så onödigt.
Citera
2020-06-02, 18:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean

Vet vi något om den bilen?
Den borde ju kommit till olyckan först då?
Jag antar att det var de som larmade?
Citera
2020-06-02, 18:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ja precis. Alkoholintag. Sedan sätter de sig bakom ratten och tror de äger vägen. Lite styva i korken. Tills alkoholen sätter fart på magen. Kan förstås ha varit IBS också. Fort fram till ett utedass.

Är det så har de säkert hittat spår hos föraren.

Tragiskt att de andra skulle bli bragda om livet. Så onödigt.
Det räcker så väl att vara ung, köra för fort och tro att man är odödlig.
Citera
2020-06-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Jag är med! Fast jag tycker ändå det ser ut som de här spåren inleds skitlångt tidigare – med något som i mina amatörmässiga ögon ser ut som en incidentfri, lång, spikrak, inbromsning.
Kan vara så, det är lite svårt att se. Man kan leta efter sådant som inte finns i bilderna också när man spolar fram och tillbaka...
Citera
2020-06-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Ja, varför ska vi ha regler, körkortsutbildningar, åldersgränser och arbeta så hårt med att få säkra vägar - det är ju bara att släppa allt fritt och "acceptera att olyckor händer"

Dessa verkar uppenbarligen ha brutit mot reglerna: Alltså har alla dessa strategier du listar inte givit något resultat i det här fallet.

Om det dör ett handfull 18 åringar i trafikolyckor varje år legitimerar deras dödsfall inte ett körförbud för resten. Det är helt oproportionerligt och skadar tusentals unga bilförares möjlighet till självständighet. De kommer inte kunna söka till jobb som kräver B-körkort, inte kunna handla eller flytta på egen hand, bilsemestern till Europa med vännerna ställs in... Allt för att hysteriker vill omyndigförklara en hel kull av vuxna individer. Patetiskt.
Senast redigerad av har 2020-06-02 kl. 18:15.
Citera
2020-06-02, 18:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Jag tror att det var båda som körde och bytte av varandra. Och av och till blev det några av pojkarna i baksätet som kravlade fram i 150 knyck och bytte av, så det skulle bli mer tryck i pedalen. Dessutom är ju en keps i en trädtopp något störande speciellt om keps-ägaren ligger i bäcken, och jag tycker nog att... MEN HALLÅ!!!

Hur många inlägg i detta ämne har hitintills fabricerats, och vad har folket rent faktiskt kommit fram till - mer än en olycka med hitintills 4 döda...? Finns det inte några här som kan slå av autopiloten och styra själva - och inse att det i nuvarande läge har blivit rundgång i denna tråd...? Det borde väl ändå gå att reboota allt, så att detta eviga tuggande om vem som körde och vem som inte gjorde det, om hur gamla de omkomna är etc, på något sätt leder framåt och inte i cirklar...? Själv ska jag dra mitt strå tilkl stacken och låta bli att posta 4 av 5 snillrika teorier jag eventuellt har...
Vad får dig att tro det?
Varför skulle tjejen med körkort riskera sitt körkort för detta? Visserligen körde hon för fort, men de trodde nog inte någon polis var närvarande just där.
Citera
2020-06-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag antar att det var de som larmade?

Ok så det var fiskaren?
Tyckte det stod tidigare det var nån de tävlingskörde mot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto