2020-05-28, 12:09
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Det där Filter-reportaget kan man bortse från. Det är fullt av felaktigheter, och rena lögner.
Citera
2020-05-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Det där Filter-reportaget kan man bortse från. Det är fullt av felaktigheter, och rena lögner.

Kan du lista de fem mest graverande felaktigheterna/lögnerna?
Citera
2020-05-28, 15:20
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Kan du lista de fem mest graverande felaktigheterna/lögnerna?
Det räcker med premissen; en biltjuv har felaktigt pekats ut som GM. Varenda stavelse är lögn. Denna lögn har man sedan byggt ett dussintal sidor långt reportage på, vars innehåll man har mage att kalla för ”sanning”.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2020-05-28 kl. 15:23.
Citera
2020-05-28, 15:56
Medlem
VickeHallons avatar
Citat:
Det räcker med premissen; en biltjuv har felaktigt pekats ut som GM. Varenda stavelse är lögn. Denna lögn har man sedan byggt ett dussintal sidor långt reportage på, vars innehåll man har mage att kalla för ”sanning”.

Helt rätt! Att kalla Tommy för biltjuv är helt fel. Konstig beteckning på denna tattare.

Örgrytelegenden: Känner du Tommy? Inte den vassaste, så han hade tagit snabbaste vägen mot Kortedala. Gick han Danska Vägen ner hade folk sett honom ändå vid Nobelplatsen o Redbersplatsen. Ditt raljerande ger ingenting
Citera
2020-05-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
När du har mördat någon? Snälla?
Man går en omväg. Härlandarunda hade varit ett alternativ. Men nu skedde det precis i nordvästra hörnet. Då blir det helt logiskt att ta lilla kärralundsgatan.
Sorry visste inte det var bebisnivå på tråden.

gick inte lilla kärralundsgatan
Citera
2020-05-28, 16:21
Medlem
Citat:

Han är väl dömd för många brott, däribland stölder av bilar. Spelar det så stor roll för dig om man kallar honom för biltjuv eller kriminell? Jag är kanske lite bakom men jag förstår inte riktigt din kritik mot artikeln i tidningen?
Citera
2020-05-28, 16:30
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HTML5
Han är väl dömd för många brott, däribland stölder av bilar. Spelar det så stor roll för dig om man kallar honom för biltjuv eller kriminell? Jag är kanske lite bakom men jag förstår inte riktigt din kritik mot artikeln i tidningen?
Du tycker inte att t ex grov misshandel och våldtäkt mot barn är mer rimliga brott att ta upp i sammanhanget? Men för all del, kalla denne person för vad du vill. Den som är det minsta insatt, förstår att det bara är nys.
Citera
2020-05-28, 16:35
Medlem
Citat:
Du tycker inte att t ex grov misshandel och våldtäkt mot barn är mer rimliga brott att ta upp i sammanhanget? Men för all del, kalla denne person för vad du vill. Den som är det minsta insatt, förstår att det bara är nys.

Är han dömd för det? Jag har inte fullständig koll.
Citera
2020-05-28, 16:38
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HTML5
Är han dömd för det? Jag har inte fullständig koll.
Ja. Nej, detta reportage riktar sig till de som inte har "koll". Det är vilseledande och oärligt. Men som sagt, varenda "kotte" som har det minsta koll, vilket måtte inbegripa hundratals göteborgare, lär ju reagera på detta.
Citera
2020-05-28, 16:55
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ja. Nej, detta reportage riktar sig till de som inte har "koll". Det är vilseledande och oärligt. Men som sagt, varenda "kotte" som har det minsta koll, vilket måtte inbegripa hundratals göteborgare, lär ju reagera på detta.
Jag håller med dig om att Filter-reportaget var lite väl entydigt och snyggt förpackat i en presentlåda med röd rosett. Men om du nu har så tung bevisning mot JTS så tala om för oss vad det består i. Att han är ett under flera decennier väldokumenterat jävla svin är sant men för det kan man ju inte belasta honom med allt som händer i hans omgivning.
Citera
2020-05-28, 16:58
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag håller med dig om att Filter-reportaget var lite väl entydigt och snyggt förpackat i en presentlåda med röd rosett. Men om du nu har så tung bevisning mot JTS så tala om för oss vad det består i. Att han är ett under flera decennier väldokumenterat jävla svin är sant men för det kan man ju inte belasta honom med allt som händer i hans omgivning.
Jag har aldrig påstått att jag har någon "tung bevisning" mot T S, eller att han skulle vara skyldig till detta?
Citera
2020-05-28, 17:20
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag har någon "tung bevisning" mot T S, eller att han skulle vara skyldig till detta?
Du skrev att det var mycket lögner i reportaget. Vad menar du med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in