2019-12-03, 23:09
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeckansErbjudande
Namnet på den personen som "betedde sig misstänkt dagen efter mordet på kyrkogården"? Hur man kan vara misstänkt bara genom att titta på polisen genom avspärrningarna vet jag inte men det var vad GW sade.
Den dåren var dömd för våldtäkt sen tidigare, de plockade in honom när han stod och glodde, han satt anhållen en kort tid men ska visst ha alibi för tidpunkten. Jag är rätt så säker på att det är han som snuten nu avser med att de haft en misstänkt som nu är avskriven.
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Någon som vet när herr Magnusson (Salenkvist) var på förhör första gången i detta?
Magnusson har varit inne på förhör angående fallet, men har aldrig blivit delgiven formell misstanke. Det fanns dock flera i utredningen som ansåg honom mycket intressant men han är ju hal som en ål och de kunde aldrig få honom att försäga sig i förhör. Han har dock erkänt för släktingar enligt snacket i gbg.
Han har inget alibi men det finns inget tekniskt för att kunna binda honom, finns inga vittnen som sett honom heller. Om han inte erkänner, vilket han inte kommer göra, så kommer fallet förbli olöst.
Citera
2019-12-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka
Magnusson har varit inne på förhör angående fallet, men har aldrig blivit delgiven formell misstanke. Det fanns dock flera i utredningen som ansåg honom mycket intressant men han är ju hal som en ål och de kunde aldrig få honom att försäga sig i förhör. Han har dock erkänt för släktingar enligt snacket i gbg.
Han har inget alibi men det finns inget tekniskt för att kunna binda honom, finns inga vittnen som sett honom heller. Om han inte erkänner, vilket han inte kommer göra, så kommer fallet förbli olöst.

Vad säger skvallret om vad herr Magnusson (Salenkvist) erkänt? "Jag dödade Malin"?
Citera
2019-12-09, 23:35
Medlem
På Facebook finns det en grupp som kallas » Älskad och Saknad. Malin Olsson «

Den innehåller mycket "RIP"-inlägg men förutom det också en del länkar och avfotograferade artiklar (vissa ligger annars bakom betalvägg så det är ju bra att man kan läsa dessa här). Malins mamma Marita är administratör.
Citera
2019-12-15, 14:47
Medlem
Låst artikel från Dalslänningen:
https://ibb.co/TqRMdT2
Citera
2019-12-24, 11:13
Medlem
zoomlanders avatar
vart bor denna Sahlenqvist nu?

Vart bodde han vid tidpunkten för mordet?
Citera
2019-12-24, 11:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Låst artikel från Dalslänningen:
https://ibb.co/TqRMdT2

Kan du inte citera utvalda delar?
Citera
2019-12-24, 13:20
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Cykelmannen var gripen och förhörd men släpptes b.la b.la - låter som väldigt trolig gm
Citera
2019-12-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Är det inte bättre att läsa hela artikeln?
Citera
2019-12-28, 19:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Är det inte bättre att läsa hela artikeln?

Jo, det kan jag nu när det fungerar.
Citera
2020-01-03, 19:15
Medlem
Dalslänningen har en låst artikel ("Kvinna mötte Malins mördare?") om mordet på Malin.

Här finns den:
https://ibb.co/vqVwhWX
Citera
2020-01-05, 13:28
Medlem
Är det detta mordet GW syftar på i senaste krönikan i Expressen?
Han säger att han ska lämna uppgifter till utredarna i veckan angående ett spår han misstolkat, men nu framstår allt glasklart.
Citera
2020-01-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thera
Är det detta mordet GW syftar på i senaste krönikan i Expressen?
Han säger att han ska lämna uppgifter till utredarna i veckan angående ett spår han misstolkat, men nu framstår allt glasklart.

Du har ingenting att förlora på att citera från krönikan:

Citat:
Det liv jag levt, och fortfarande lever, har bjudit både framgångar och misslyckanden och att jag mot slutet av resan bryr mig mer om de senare än de förra är väl inte så konstigt. För tjugofem år sedan deltog jag i utredningen av ett fortfarande ouppklarat mord och den gången begick jag två misstag. För det första fick jag en vittnesuppgift om bakfoten genom att jag tolkade orsaken till den som en annan än vad den faktiskt var. För det andra iakttog jag ett spår som jag helt enkelt inte förstod hur det uppkommit. Femton år senare trillade polletten ner och jag förstod precis allt. Till och med vem gärningsmannen måste vara. I veckan som kommer skall jag träffa de Kalla Fall-utredare som numera aktiverat ärendet för att ge dem min övertygelse. Sent lidet på dagen men eftersom hoppet har levt hela tiden har det ju i det som till sist räknas aldrig varit för sent.

Från Självvald ensamhet har alltid lockat mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in