2020-05-28, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag har hört barnets egna ord från uppspelningar, han har sagt och skrivit att han inte vill till sin fader.
Nello tycker det är viktigast att ringa Bosse när han får höra att dom är hittade istället för att i lugn och ro låta det sjunka in. Sensationslystenhet. Inte en tår, som kulturstrateg skriver. Han är en kufisk typ, mina varningsklockor ringer på högsta volym.

Har precis anmält kulturstrateg till årets flashbackare.
Med samma logik kan vi anmäla HC till årets pappa. Hans terapi verkar inte fått så bra effekt på sonen. Har förresten Elias tvingats träffa HC son.
Citera
2020-05-28, 07:50
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det där kommer från Carina Grossman som fabricerade detta i sin förljugna utredning. Det är den enda som påstår att pojken sagt att mamman hittar på. Mångdubbelt fler kan bekräfta att pojken vill vara hos mamma och han har berättat att pappa begår övergrepp - ej coachad av sin mamma. Ljudinspelningar finnes där man kan lyssna på pojken om man vill.

Nu bröt jag mot min regel och citerade ett av trollen. Det får vara undantaget som bekräftar regeln.

Nej sluta ljug. Han har aldrig berättat att pappan begår övergrepp. någonsin.
Citera
2020-05-28, 08:47
Medlem
Nu har jag bara sett del två i serien men det räckte för att få lite vibbar ā la Thomas Quick-fallet och hon psykolog-tanten Margit som manipulerade en hel yrkeskår med sina hemsnickrade teorier som sen ledde till det ena påhittade övergreppet efter det andra. Är historien på väg att upprepa sig?
Citera
2020-05-28, 09:19
Medlem
Bry har fått polis och diverse andra att tro att Björklund är advokat och därmed följer det regelverk som advokatsamfundet satt upp och därför har ingen ifrågasatt det han nu säger är missförstånd som datorer fyllda med bevis för övergrepp och polis som ordnat skyddat boende
Citera
2020-05-28, 09:19
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1969
Nu har jag bara sett del två i serien men det räckte för att få lite vibbar ā la Thomas Quick-fallet och hon psykolog-tanten Margit som manipulerade en hel yrkeskår med sina hemsnickrade teorier som sen ledde till det ena påhittade övergreppet efter det andra. Är historien på väg att upprepa sig?

Det är precis dom tankegångar jag själv gått i. Margit lämnade ett stort intryck på många psykologer och hon och hennes lärjungar förstörde mängder av liv med sina fantasier om bortträngda minnen och pedofilnätverk.

Skulle inte förvåna mig om många i kärnan av bry har suttit i soffan och "upptäckt" minnen av fruktansvärda övergrepp.

Tycker hela idéen med det allsmäktiga pedofilnätverket påminner väl mycket om fallet med Södertälje flickan och hennes bloddrypande historier om satanistiska massmord på flyktingbarn. Polisen grävde och grävde men inte en knota hittades. Ändå finns det folk som tror på sån här dynga än i dag. Till och med i den här tråden har vi två exempel.

Tror Margits skugga ännu vilar över en hel del människor och samfund.
Citera
2020-05-28, 09:20
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Nej sluta ljug. Han har aldrig berättat att pappan begår övergrepp. någonsin.

Efter att Grossman sa sitt så har alla kört carboncopy på hennes "statement".

Skrattastrof. Fucking Skrattastrof.
Citera
2020-05-28, 09:27
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Efter att ha grottat runt lite i fallet och sett det första avsnittet så kan jag omöjligt säga vem som ljuger eller talar sanning här.

Jag tror definitivt inte att Nello har förgripit sig på sonen. Han verkar dock iskall och var väldigt mekanisk i avsnittet men det är lätt hänt hos den som har svårigheter med att identifiera och sätta ord på sina känslor.

Jag tror inte att modern är medveten om vad hon har försatt sin son i. Blåmärken har mina unga över hela benen, de springer och de ramlar och slår sig, de går rakt in i möbler och de slåss och bråkar något djävulskt med varandra som syskon ofta kan göra. Allt detta har modern misstolkat och fått till att hela faderns familj skulle slå och förnedra sonen. Att Nello skulle förgripa sig på honom verkar hon ha kommit på efter det att han vunnit vårdandstvisten.

Helt sjuk story iallafall. Bry är ett gäng foliehattar. Hon tanten dillar om sin bok och verkar mest vara intresserad av att uppfylla sin egen profetia. Det försöker hon att göra genom Anna och Elias
Visst är det så. Jag tycker att pappan verkar vara riktigt äkta. Inget teaterspel där inte. Sitter inte och snyftar och tycker synd om sig själv vilket skyldiga har en tendens att göra. Har man varit med om en liknande situation som den här förstår man precis pappan. Man blir "kall", distanserar sig på något vis för att över huvud taget orka. Åratal av konflikter, utredningar, förhör, sittningar i familjerätt och domstolar tär. Till slut blir man "kall". Det går över med tiden och när rättvisan segrat.
Citera
2020-05-28, 09:31
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Efter att Grossman sa sitt så har alla kört carboncopy på hennes "statement".

Skrattastrof. Fucking Skrattastrof.

Varför kan du inte glädja dig åt att ingenting i alla dessa undersökningar och utredningar visar på några övergrepp? Du verkar vara besviken när alla istället borde glädjas och vara tacksamma över att pojken är tillbaka hos pappan. Själv tycker jag att det är jävligt positivt att pojken själv säger att det inte förekommit några övergrepp.
Citera
2020-05-28, 09:35
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Skulle inte förvåna mig alls. Och den där Hans Cagnell? Vad är det för ett UFO? Bestämmer sig för att pappan tillhör maffian för att han härstammar från Sicilien och är en vettlös pedofil samt psykopat utan att varken ha pratat eller träffat pappan? Cagnell verkar också betuttad i mamman, kallar henne "fin kvinna" och sponsrade henne ekonomiskt under flykten med pojken. Det är så man blir illamående.
Han har ju en dom av brottmålkaraktär på sig dessutom. Undrar vad det är?
Citera
2020-05-28, 09:37
Medlem
Sett båda delarna. Mycket obehaglig historia där jag främst tycker oerhört synd om barnet.
Har lyssnat på mamman prata i Motgångspodden.
Hur fan kan man blotta sitt barn på detta sätt?
Hans ilska när han blir vuxen kommer ju vara brutal. Tänk dig själv att din egen mor sitter helt offentligt och berättar de mest intima och privata detaljerna. Vilket svek.

Den äldre mannen som kallar pappan pedofil, psykopat utan att ens träffat honom verkar vara helt störd. Och dessutom förälskad i mamman. Bry-organisationen verkar farlig, tanten som leder har egna intressen.

Stackars barn!
Citera
2020-05-28, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DashSnoww
Sett båda delarna. Mycket obehaglig historia där jag främst tycker oerhört synd om barnet.
Hans ilska när han blir vuxen kommer ju vara brutal. Tänk dig själv att din egen mor sitter helt offentligt och berättar de mest intima och privata detaljerna. Vilket svek.

Den äldre mannen som kallar pappan pedofil, psykopat utan att ens träffat honom verkar vara helt störd. Och dessutom förälskad i mamman. Bry-organisationen verkar farlig, tanten som leder har egna intressen.

Stackars barn!
Mamman har inte bara där berättat om sin pojke utan hos flera andra som leker journalister
Citera
2020-05-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DashSnoww

Stackars barn!
Väldigt osmakligt att promota en sådan historia och tigga swish samtidigt. Iofs kanske hon lider av någon psykos men jag tycker det är tydligt att hon gör vad som helst för att promota sig själv och sin organisation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in