2020-05-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Också tänkt på det fetade, någon mer kunnig inom juridik får gärna svara på det. Men jag tänker att det borde vara solklart förtal/grovt förtal.
Det e märkligt att HC e så arg med tanke på dom brott som hans inneboende släkting begått.
Citera
2020-05-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e märkligt att HC e så arg med tanke på dom brott som hans inneboende släkting begått.

Hasse (jag tror att han skulle hata att kallas det haha) verkar ju dock generellt ha en minst sagt egen bild av rätt och fel.
Citera
2020-05-28, 00:36
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
De ser visst tecknen på att sonen far illa men de blundar för det för att de är med i det underjordiska pedofilnätverket! (Obs ironi!).

Det är väl ytterst ytterst sannolikt att BRY inte skulle drivit detta case om det var pappan som anklagade mamman för pedofili och sedan dragit med grabben! Det är inte så lite feministextremistvibbar över BRYs agenda.

Har BRY:s självutnämnda (?) generalsekreterare Agneta Bravelius en romantisk relation till ”Anna”? Någon har ju blivit ”förtjust” i någon enligt klippet alldeles i slutet av del 2? Sedan sågs hon eventuellt kramas med en blurrad kvinna (Anna?). ..... hmm,
Citera
2020-05-28, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Här har du henne (på riktigt).
Bilda dig en EGEN uppfattning.

Rekommenderar dessa klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=jIRAZ3ECNwc

https://www.youtube.com/watch?v=4T6w31Eju_c&t=230s

Mig övertygar hon inte. Det där med äldsta halvsyskonet som skulle ha sagt till sin mamma -du måste varna henne för pappa, annars gör jag det. Vilket bullshit, dessutom är ju alla barnen regelbundet hos honom, och tydligen är dom också mycket elaka mot elias(det ä3 uppenbart att anna förvränger t.ex en normal syskonkonflikt till att vara något grövre). Så köpte han en för stor klänning, i 46, fast hon är 36. Fast av hennes armar att döma gissar jag på 46 😁. Och programledaren som pratar om "bevisen" hela tiden fast inga presenterats. Voj voj
Citera
2020-05-28, 01:09
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Har BRY:s självutnämnda (?) generalsekreterare Agneta Bravelius en romantisk relation till ”Anna”? Någon har ju blivit ”förtjust” i någon enligt klippet alldeles i slutet av del 2? Sedan sågs hon eventuellt kramas med en blurrad kvinna (Anna?). ..... hmm,

Ah! Bra analys!
Citera
2020-05-28, 05:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subjectclosed
Lite oroväckande att ingen förutom mamman själv ser tecknen på att barnet far illa.

Läkarna orosanmäler utifrån vad hon säger, inga observationer stödjer det hon säger.

Läkarna orosanmäler också situationen utifrån hur hon agerar, då hon med sitt sätt är skadlig för barnet.

Jag kan efter de två första delarna inte se något som tyder på att det rimligen har hänt något från pappans sida.

Det är fullt rimligt att barnet agerar ut i affekt när det berättar vad pappa ska ha gjort.. detta då mamman pressat sonen att säga det, till han ger upp.

Troligen kunde man ha fått honom att erkänna vad som helst lika trovördigt, mordet på Palme t.ex.

Alla läkare är skyldiga att göra en orosanmälan när en (som i det här fallet) förälder påstår att barnet utsätts för övergrepp. Det behöver inte finnas några bevis eller läkarna behöver inte själva se några tecken på att övergrepp skett, de måste anmäla. Den lagen gäller alla myndighetspersoner, inte bara läkare. Skrämmande att vissa personer i serien ser just den biten, (orosanmälningarna) från läkare som bevis för att övergrepp måste ha skett. Vet dom inte hur det fungerar?
Citera
2020-05-28, 05:17
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam

Skulle inte förvåna mig alls. Och den där Hans Cagnell? Vad är det för ett UFO? Bestämmer sig för att pappan tillhör maffian för att han härstammar från Sicilien och är en vettlös pedofil samt psykopat utan att varken ha pratat eller träffat pappan? Cagnell verkar också betuttad i mamman, kallar henne "fin kvinna" och sponsrade henne ekonomiskt under flykten med pojken. Det är så man blir illamående.
Citera
2020-05-28, 05:24
Medlem
kulturstrategs avatar
Då har jag tittat på del 2 av denna nordkoreanska Nellopropaganda

Direkt börjar den med att Bo Göran Bodin i vanlig ordning talar om för tittaren vad hen ska tycka. Precis samma desperation som i förra avsnittet alltså

7:30-8:00 minuter in: "Eliasfallet har noga undersökts av flera myndigheter"
Hur bevisar Bo Göran myndigheternas noggrannhet för tittaren? Genom att poängtera att dom avfärdat pedofilanklagelserna.....

Fortfarande har han inte nämnt t.ex skadorna på pojkens penis, som läkare bekräftat genom fysisk undersökning av pojken. Blåmärken på pojkens kropp - som sitter på aviga ställen där dem inte kan hamna om man ramlar. Att pojken själv berättat att pappa begår övergrepp, sagt att han vill vara hos mamma - och att många har vittnat om att mamman och sonen har en fin relation och att han inte är coachad.

Det enda vitsord fadern fått är från sin styvmor, som skrev orosanmälan till socialtjänsten om hans sadistiska natur. Något som naturligtvis inte heller Bo Göran Bodin nämner.

Bo Göran Bodin bygger egentligen hela sitt falska narrativ - att mamman och BRY mfl är bovar och pappan är ett offer - på människors(framförallt i kommuniststaten Sverige) tro att myndigheter alltid har rätt. Att myndigheter kan vara korrupta(och ofta är det) är ingen konspiration, det är fullkomligt logiskt - vilket undertecknad förklarat i den andra tråden:

Fast även matematikens lagar får nog ge vika när Bo Göran Bodin sätter in det tunga artilleriet ....
Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta Holmberg från ATSUB, 31:30 i dokumentären
Jag tror inte det finns nån anställd på nån socialtjänst i Sverige som vill barnen illa. Alla vill barnens bästa, och skyddar barnen.

Då var det bevisat. INGEN socialtjänst i hela landet har nånsin begått fel. För Birgitta Holmberg från ATSUB säger det

Ska man sammanfatta del 2 av detta pinsamma gymnasieprojekt till dokumentärserie, så kan man säga att den avslöjar att mamman desperat försöker skydda sonen, och att hon fått med sig människor på sin sida som drar i dom trådar dom kan för att försöka hjälpa henne. Människor som sett den uppenbart genomkorrupta hanteringen av fallet från myndigheters sida. En korruption som är 100% bevisad med detta:

57 minuter in får Nello reda på att sonen är hittad. Den kärleksfulla mönsterpappan som förberett hans favoritköttfärssås, gömt presenter och köpt pan-pizza ("för det tycker han om") inför sonens hemkomst, lyckas inte ens producera en ynka liten glädjetår när han möts av beskedet. Dock säger han såhär tidigare i programmet:

Citat:
Jag går in i hans rum varje dag, och då kommer tårarna. Oundvikligen.

Lögn? Eller frambringar saknaden av en naken liten pojke liggandes på sängen tårar hos Nello?
Citera
2020-05-28, 05:37
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Då har jag tittat på del 2 av denna nordkoreanska Nellopropaganda

Direkt börjar den med att Bo Göran Bodin i vanlig ordning talar om för tittaren vad hen ska tycka. Precis samma desperation som i förra avsnittet alltså

7:30-8:00 minuter in: "Eliasfallet har noga undersökts av flera myndigheter"
Hur bevisar Bo Göran myndigheternas noggrannhet för tittaren? Genom att poängtera att dom avfärdat pedofilanklagelserna.....

Fortfarande har han inte nämnt t.ex skadorna på pojkens penis, som läkare bekräftat genom fysisk undersökning av pojken. Blåmärken på pojkens kropp - som sitter på aviga ställen där dem inte kan hamna om man ramlar. Att pojken själv berättat att pappa begår övergrepp, sagt att han vill vara hos mamma - och att många har vittnat om att mamman och sonen har en fin relation och att han inte är coachad.

Det enda vitsord fadern fått är från sin styvmor, som skrev orosanmälan till socialtjänsten om hans sadistiska natur. Något som naturligtvis inte heller Bo Göran Bodin nämner.

Bo Göran Bodin bygger egentligen hela sitt falska narrativ - att mamman och BRY mfl är bovar och pappan är ett offer - på människors(framförallt i kommuniststaten Sverige) tro att myndigheter alltid har rätt. Att myndigheter kan vara korrupta(och ofta är det) är ingen konspiration, det är fullkomligt logiskt - vilket undertecknad förklarat i den andra tråden:

Fast även matematikens lagar får nog ge vika när Bo Göran Bodin sätter in det tunga artilleriet ....

Då var det bevisat. INGEN socialtjänst i hela landet har nånsin begått fel. För Birgitta Holmberg från ATSUB säger det

Ska man sammanfatta del 2 av detta pinsamma gymnasieprojekt till dokumentärserie, så kan man säga att den avslöjar att mamman desperat försöker skydda sonen, och att hon fått med sig människor på sin sida som drar i dom trådar dom kan för att försöka hjälpa henne. Människor som sett den uppenbart genomkorrupta hanteringen av fallet från myndigheters sida. En korruption som är 100% bevisad med detta:

57 minuter in får Nello reda på att sonen är hittad. Den kärleksfulla mönsterpappan som förberett hans favoritköttfärssås, gömt presenter och köpt pan-pizza ("för det tycker han om") inför sonens hemkomst, lyckas inte ens producera en ynka liten glädjetår när han möts av beskedet. Dock säger han såhär tidigare i programmet:

Lögn? Eller frambringar saknaden av en naken liten pojke liggandes på sängen tårar hos Nello?

De nämner de så kallade skadorna i dokumentären. Det gick inte att säga om blåmärkena (som barn brukar få) kommer från misshandel eller övergrepp. De har utrett, utrett och utrett, och när pojken själv säger att det var mamma som sa att pappa dragit i snoppen och att det inte hade hänt och att mamma sa så för hon var arg på pappa, ska de inte lyssna på grabben tycker du?

Når skulle pappan plötsligt bli pedofil? När Elias föds? Jag tror att man föds med den läggningen. När inget annat barn tidigare blivit utsatt av den här mannen och anklagelserna från mamman kommer i samband med en skilsmässa samt vårdnadstvist ska man dra öronen åt sig, särskilt då alla utredningar som gjorts inte alls visar att pappan begått några övergrepp.
Senast redigerad av Combival 2020-05-28 kl. 05:49.
Citera
2020-05-28, 05:47
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
De nämner de så kallade skadorna i dokumentären. Det gick inte att säga om blåmärkena (som barn brukar få) kommer från misshandel eller övergrepp. De har utrett, utrett och utrett, och när pojken själv säger att det var mamma som sa att pappa dragit i snoppen och att det inte hade hänt och att mamma sa så för hon var arg på pappa, ska de inte lyssna på grabben tycker du?

Det där kommer från Carina Grossman som fabricerade detta i sin förljugna utredning. Det är den enda som påstår att pojken sagt att mamman hittar på. Mångdubbelt fler kan bekräfta att pojken vill vara hos mamma och han har berättat att pappa begår övergrepp - ej coachad av sin mamma. Ljudinspelningar finnes där man kan lyssna på pojken om man vill.

Nu bröt jag mot min regel och citerade ett av trollen. Det får vara undantaget som bekräftar regeln.
Citera
2020-05-28, 05:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det där kommer från Carina Grossman som fabricerade detta i sin förljugna utredning. Det är den enda som påstår att pojken sagt att mamman hittar på. Mångdubbelt fler kan bekräfta att pojken vill vara hos mamma och han har berättat att pappa begår övergrepp - ej coachad av sin mamma. Ljudinspelningar finnes där man kan lyssna på pojken om man vill.

Nu bröt jag mot min regel och citerade ett av trollen. Det får vara undantaget som bekräftar regeln.

Du har ingen aning om vad mamman har instruerat pojken att säga i diverse ljudinspelningar. De har konstaterat att mamman ställt ledande frågor till pojken och när han pratar med andra än mamman så förnekar pojken övergrepp. Som jag skrev i min redigering i tidigare inlägg, en man blir hux flux inte pedofil bara sådär efter många år, men en del pappor brukar tyvärr bli kallade det vid vårdnadstvister av förbittrade mammor.

Man behöver inte heller tillhöra maffian för att man kommer från Sicilien!
Citera
2020-05-28, 06:21
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Du har ingen aning om vad mamman har instruerat pojken att säga i diverse ljudinspelningar. De har konstaterat att mamman ställt ledande frågor till pojken och när han pratar med andra än mamman så förnekar pojken övergrepp. Som jag skrev i min redigering i tidigare inlägg, en man blir hux flux inte pedofil bara sådär efter många år, men en del pappor brukar tyvärr bli kallade det vid vårdnadstvister av förbittrade mammor.

Man behöver inte heller tillhöra maffian för att man kommer från Sicilien!

Jag har hört barnets egna ord från uppspelningar, han har sagt och skrivit att han inte vill till sin fader.
Nello tycker det är viktigast att ringa Bosse när han får höra att dom är hittade istället för att i lugn och ro låta det sjunka in. Sensationslystenhet. Inte en tår, som kulturstrateg skriver. Han är en kufisk typ, mina varningsklockor ringer på högsta volym.

Har precis anmält kulturstrateg till årets flashbackare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in