2020-05-19, 15:45
Medlem
PaulPaljetts avatar
Det där med att läsa av vattenförbrukning kan nog glömmas, annars hade de haft med det i FUP:en.

Den gamla typen av mätare läses av manuellt. Numera installeras dock i större omfattning fjärravlästa mätare. Fick själv en sådan installerad nyligen och snubben på VA-kontoret berättade att de kunnat ringa kunder och påpeka att de förmodligen har en vattenläcka då de kunnat se det på förbrukningen över dygnet.
Citera
2020-05-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Allt bagage scannas......Ytterkläder scannas, livremmar, ibland skorna också och klockor....

Även allt bagage scannas som man checkar in. Konstigt vore annars.....
Citera
2020-05-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Tänk om T var så korkad att han parterade huvudet från kroppen för att man inte skulle se om det var Wilma?, men glömde bot att hon kunde identifieras via DNA? Att stycka en kropp tar ca. 6 timmar som någon tidigare skrev här.

Sex timmar ska man nog inte haka upp sig på, det är nog en extra sjuk individ som drar ut på nöjet, eller finstyckar för konsumtion eller något annat äckligt. Att kapa vid en led tar någon minut på en liten 50 kilos gris.
Citera
2020-05-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Ja visserligen sant, tänkte nog lite mer allmänt och inte bara gällande det här fallet.

Hur exakt är hundarna då? Om någon dött på golvet under eller brevid sängen tidigare?

Mycket exakta eftersom de punktmarkerar. Ju närmare doftkällan de är eller kan komma desto tydligare ser man som förare exakt var hunden markerar.
Citera
2020-05-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Beror på vart han skulle..
visserligen är han osmart men så dum kan man inte vara..
”Här är våra pass..min flickvän ligger i väskan”..

Var fick du det ifrån? Fick hjärtat i halsgropen när jag läste det....Kunde riktigt se det framför mig....
Citera
2020-05-19, 15:57
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Drack han tvättmedel? Det har jag missat 🤔
Yes, skal länka en nyhetssida: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qPadV/wilmas-misstankta-mordare-lamnade-lapp-i-cellen-kommer-aldrig-att-los
Citera
2020-05-19, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om han nu blir dömd tillrättspsykiatrisk vård så lär han väl bli arbetsbefriad och få försörjningsstöd och då kan väl kanske hyran bli betald den vägen. Tur att det finns några fortfarande som arbetar och betalar skatt i det här landet.

Blir han dömd till ett frihetsberövande och inte har någon som betalar hans hyror under tiden, så är han bostadslös inom kort. Socialtjänsten går med på att betala hyra för bostad under verkställande av dom på max 6 månader, är det mer än så är det blankt nej.
Jag som fick en dom på ett år, där 8 månader var i frihetsberövande, fick exempelvis ingen hjälp alls med min lägenhet (men som tur är ordnade närstående med uthyrning i andra hand vilket räddade mitt hyreskontrakt).
Citera
2020-05-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Sex timmar ska man nog inte haka upp sig på, det är nog en extra sjuk individ som drar ut på nöjet, eller finstyckar för konsumtion eller något annat äckligt. Att kapa vid en led tar någon minut på en liten 50 kilos gris.
Haha.
Den som planerar att mörda och sen transportstycka någon , han kanske börjar med att köpa en gris, att öva upp sina styckningsfärdigheter på?
Men T. hade väl inga såna planer? Lika lite som han verkar haft någon inom sin klan kurd, som kunde hjälpa till med att hålla i fötterna och bära ut liket!
Hoppas att vi aldrig nånsin får nån story från T , med beskrivning av exakt hur nedmonteringen och övrig logistik sköttes.

Hade det bara varit lite mera fart på T, så hade han även sett till att få iväg huvudet till Lillesjö.
Då hade vi sluppit all denna meningslösa skit - ingen hade haft så mycket att orda om, betr. likstyckning och annat.
Citera
2020-05-19, 16:24
Medlem
Hello!
Funderar på lite saker...
1. Väskan, i den har han givetvis gjort en liten samling av W. Passet, mjukisdjur och givetvis huvudet. Sedan placeringen av skylten tycker jag tyder på den totala kontrollen. Hon var hans och detta var hans ”troféhylla” och därför sparade han huvudet, en fullblodspsykopat med andra ord.
Passet sa han att hon tagit med sig, antingen skulle han gjort sig av med det men nej...han gömde det i väskan.
2. Det fanns en grå tröja i väskan, har lusläst fupen, men hittar inget om den? Den är ju nerblodad!?
3. Antalet turer hem tror jag också beror på att han gjorde sig av med saker (ej kroppsdelar) dvs moppen, duschdraperiet mm
Citera
2020-05-19, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
När jag åkte med dottern till Grekland blev jag chockad över vilken dålig kontroll det var.
Både dit och hem men de har säkert kontroll över väskorna man checkar in, bara att vi inte ser det.

Det är så olika på flygplatserna. Senast jag var i L A fick man ta resväskan till 2 olika kontroller och den fick inte vara låst för låset skulle tas bort för att scannas separat.
Citera
2020-05-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Tror det var Leif GW som sa det nån gång, att det tar 5-6 timmar att stycka någon. Men Jonna Hennings'*ns styckning av sin rival tog väl inte mer än ett par timmar? Men jag tror han enbart skar av huvudet på W. Resten tror jag ligger i en väska, modell större. Väl inpackad. Jag har verkligen inte något belägg för den teorin - bara spekulerar.
Citera
2020-05-19, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Jag tycker du gör det svårare än vad det behöver vara angående dumpningen av kroppen. Det är mycket lättare för polisen att genomsöka fjordar, vattendrag och åar än att försöka hitta W i havet.
Därav att ingen kommer hitta henne.

Lysekil och området kring där är intressant för att det bör vara närmsta vägen till öppet hav och det är relativt nära (vi pratar Max 20 min med bil).

Anledningen till att jag inte tror de små sjöarna runt Uddevalla är just för risken att bli upptäckt samt chansen att polisen hittar kroppen är betydligt större i små vatten.

Killen bor 1 mil från öppet hav.

Men hur ofta gräver polisen och andra på botten av hav, sjöar och vattendrag, alltså när de söker efter lik?

Och vi vet ju att han åkte till Ljungskile och var lerig på tröjan enligt polisen på sida 29 i FUP.
Han kan ha lämnat en jacka där, tex den på sida 750 i FUP, eftersom han var tunnt klädd enligt polisen. Och den jackan är ju lerig också, så det stämmer ju. Och varför är den lerig och varför lämna den där om han inte har dumpat något där?

Så man kanske borde dämma upp den där bäcken och gräva där. Kulvertarna där är också intressanta. Hundar räcker troligen inte eftersom liklukten knappast når ut från väska, genom jord och sen genom rinnande vatten i bäcken.

Citat:
Ursprungligen postat av SmallTownHuman
Det är ca 1,4 km promenad till båda stationerna från hans bostad. En rätt lång promenad och släpar man en jättetung vädja på vägen hade någon sett det. Det är inte många resenärer på sträckan Uddevalla-Ljungskile vid den tiden och tågvärdarna går ut på perrongen när tåget stannar i Ljungskile pga att det är en väldigt kort perrong. De hade sett om Khan släpade av en stor väska.

Om han har lyckats få ner den huvudlösa kroppen i en väska, då är det inga större problem att få ner den för en trappa, och sen dra den till perrongen och upp på tåget. Och det finns väl ramp på tåget?
Vem lägger märke till och kommer ihåg, att de har sett en kille dra en väska?

Och hur mycket vägde Wilmas kropp, minus huvud och blodförluster?

Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Så, han har grävt ner en spade INNAN han mördade Wilma, typ "baraföratttillfällekanskekommer"?
Nej, nej och åter NEJ. Ge dig nu.

Finns ingenting om båt över huvud taget i FUP:en - men däremto är det ju inte uteslutet att han kan ha "lånat" en båt. Trots allt så är ju Uddevalla en hamnstad med både åar och hav.

Eh, jo. Tågvärden noterade väl att han gick av i Ljungskile...
Klädbyte och annat trams är bara för tramsigt av dig. Han hade enligt tågvärden INGEN väska eller påse med sig. Och, du kan inte undgå att se det när personer kliver på om de skulle ställa en väska vid ingången, för där får inget stå alls.
-Eller försöker du få oss att tro att han i förväg planerade mordet genom att åka till Ljungskile och lägga ner spade och klädombyte i ett buskage? Jösses.

Om han planerar att dumpa kroppen i Ljungskile, då är det förstås bättre att köpa en biljett till Göteborg, eftersom det minskar risken att människor kan veta att han har varit i Ljungskile. Nu fick de reda på det ändå eftersom polisen tog honom, men det var ju inte hans plan.

Det måste väl finnas utrymmen på golvet i tåget där man får ställa väskor och barnvagnar mm?
Senast redigerad av vemsa 2020-05-19 kl. 16:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in