2020-05-19, 13:36
Medlem
SwedishHouses avatar
"Mordet kommer aldrig att lösas" Erkänner inte Tishko indirekt att Wilma är mördad med det uttalandet? Han försökte också ta sitt liv genom att dricka tvättmedel. "Vill ni ha en mördare ska ni få en mördare". Polisen borde inte behöva mer än huvudet för att dömma honom.
Senast redigerad av SwedishHouse 2020-05-19 kl. 13:38.
Citera
2020-05-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Hur med ytterplagg? Hade han jacka på sig när han åkte tåg och saknade sådan när polisen plockade upp honom? Det måste ha väl ha varit kallt ute antar jag.

Det går att googla fram väder från den tiden..
Det var ingen mysväder..
Citera
2020-05-19, 13:40
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
"Mordet kommer aldrig att lösas" Erkänner inte Tishko indirekt att Wilma är mördad med det uttalandet? Han försökte också ta sitt liv genom att dricka tvättmedel. "Vill ni ha en mördare ska ni få en mördare". Polisen borde inte behöva mer än huvudet för att dömma honom.

Jag tror inte på att T ville begå självmord. Jag tror snarare att det är charader från T:s håll. Han vet om att om han spelar allan (galenpanna) så kan han hamna på rättspsyk och ej i finkan. Med andra ord, spel för gallerierna av "kaos-killen".
Citera
2020-05-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi bör också ha i åtanke att han rökt på i många år. Det ökar inte direkt intelligensen, tvärtom så avstannar hjärnans mognande. Naturligtvis beroende på hur mycket han rökt regelbundet. Men som jag förstår så var han totalt nerdrogad av cannabis under helgen när folk träffade honom. Det tror jag inte kommer över en dag. Jag vet inte hur det fungerar. Jag misstänker att han helt enkelt, om inte haschpsykos, att han tappade det fullständigt. I det tillståndet tänker man knappast rationellt.

Hur som helst. Ett vidrigt brott hur det än skett.
Ja, han kan inte ha varit helt klartänkt 14/11 heller. Han hade ju varit konstig en längre tid innan, och propagerat för cannabis i åtminstone något eller några år.

THC binder sig till fett i hjärnan och långvarigt bruk kan ställa till med oreda. Min amatörmässiga bedömning är att långvarigt cannabisbruk triggat/förstärkt underliggande psykisk störning, annars hade han knappast varit personlighetsförändrad månadsvis som vittnen talat om (min tolkning av vad professorn i toxikologi sade i FUP).

Sen är jag väl inte förvånad över att han pysslat med "självmedicinering" efter ett sådant brott.
Men också det här med att T ofta verkade behöva pengar mot slutet tyder möjligen på eskalerande missbruk. Kanske hade han skulder till droglangarna, och paranoian inför de kriminella gav honom panik. Det förklarar inte mordet på Wilma, men kanske drev detta på psykosen.
Citera
2020-05-19, 13:44
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag tror inte på att T ville begå självmord. Jag tror snarare att det är charader från T:s håll. Han vet om att om han spelar allan (galenpanna) så kan han hamna på rättspsyk och ej i finkan. Med andra ord, spel för gallerierna av "kaos-killen".
Där har du ett poäng
Citera
2020-05-19, 13:45
Medlem
lindblomsgröns avatar
Jag tror att han inte kunde göra av sig med huvudet, det är så mycket Wilma. På något sätt helt naturligt var han fäst vid henne sedan hans humör och droger gjorde det svårt att kontrollera sin ilska. Så på något sätt hade han henne kvar.
Citera
2020-05-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Någon sa att kurder inte kunde vara kristna.

Nej, någon påstod att det fanns kristna muslimer.

Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jo, låter så. Jag tog per automatik att vittnet berättat om händelsen och fl kontrollfrågar/går genom vad hen sagt.
Men efter saknaden i FUP om Tishkos telefon- och datatrafik, att huvudet var i lgh.en så länge tillsammans med poliserna innan det upptäcktes exempelvis, kan man kanske vänta sig lite ledande frågor också, kan tyckas?
Samtidigt tänker jag att åkl kanske sparar en hel del "sprängdeg" till rättegången, vet inte om de gör eller kan göra så?

Ja om en fl ställer öppna frågor/låter den hörde berätta fritt med egna ord så är ju allt i sin ordning. Att fl sedan repeterar/checkar av vad som sagts är nog normalt; förhör, när de är utskrivna, brukar ju också avslutad med formuleringen ”uppläst och godkänt av” den hörde.

Åkl får nog inte tjyvhålla på någon uppgift/fakta/bevisning etc till rättegången; allt som framkommit och som bedöms som relevant för fallet måste redovisas i utredningen. Försvaret måste kunna ta del av det och ges möjlighet att bemöta.
Ang ”sprängdegen”.
Citera
2020-05-19, 13:50
Medlem
Citat:
Då är han inte påläst där heller. Inte alla vet vad "allvarlig psykisk störning" innebär. Att han får vredesutbrott och petar i sig tvättmedel/tvål/vatten har inget med det att göra.

Han borde läst på lite innan han börjar filma i cellen. Han är korkad och ointelligent. Och det är sådana som hamnar inne i finkan med gelikar. Han verkar dessutom väldigt späd och blir ett lätt byte för benknäckargängen därinne. De flesta gillar inte att rara 17-åringar dödas. Och framförallt inte på ett så våldsamt vis. Kan nog garantera att det inte finns EN intern i detta land som inte följt Wilma-målet. De väntar på honom. Han får det inte lätt. Och det ska han inte ha heller.
Citera
2020-05-19, 13:52
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då är han inte påläst där heller. Inte alla vet vad "allvarlig psykisk störning" innebär. Att han får vredesutbrott och petar i sig tvättmedel/tvål/vatten har inget med det att göra.

Han borde läst på lite innan han börjar filma i cellen. Han är korkad och ointelligent. Och det är sådana som hamnar inne i finkan med gelikar. Han verkar dessutom väldigt späd och blir ett lätt byte för benknäckargängen därinne. De flesta gillar inte att rara 17-åringar dödas. Och framförallt inte på ett så våldsamt vis. Kan nog garantera att det inte finns EN intern i detta land som inte följt Wilma-målet. De väntar på honom. Han får det inte lätt. Och det ska han inte ha heller.

Ja, absolut. De flesta i den här tråden är förmodligen medvetna om detta. Men det hindrar inte T med att försöka. Återigen, han är inte så intelligent som han vill tro.
Citera
2020-05-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrarn
Sa hon inte ”jag älskade Wilma mer än T”?, dvs hon kanske snarare menade att hon älskade W mer än T älskade W?

Du har helt rätt, det var jag som inte mindes meningen korrekt. Efter ett visst klockslag på dygnet borde man ge upp läsningen, haha!
Tack för upplysningen
Det kan säkerligen betyda det du skriver.
Citera
2020-05-19, 14:00
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Jag kan bara hålla med. Han hade tid att göra sig av med huvudet, men gjorde det inte. Möjligen p g a det enorma sökningspådrag som inträffade efter föräldrarnas anmälan. Eller på grund av att han blev glömsk (finns någon läkare i FUP som har uttalat sig om att aktivt bruk av narkotika kan leda till minnesförlust). Eller är det katt-och-råtta leken med polisen eftersom han VET att de ej kommer att hitta resten av kroppen. Någon blockering i hjärnan är det absolut.

Sannolikhetsläran gör gällande att det rimligen bör röra sig om dumpning i havet. Men varför har man ej hittat kroppen då? Kremering i form av avfall som bränts är inte så osannolikt, men då torde han haft tillgång till flera soprum/sopcentraler. Och varför har ingen reagerat i så fall? Köttkvarn är det minst sannolika, även om det påträffats blod i den bil som pappan körde till Zam Zam helgen mellan den 14-17 november. (Zam Zam är en supermarket där man hanterar stora köttstycken - framgår av deras FB - och ägs av en god vän till T:s pappa)

Håller med. Det är möjligt att han fått en psykologisk spärr. Eller inte haft något bra tillfälle att göra sig av med huvudet.

Havet är svåraste platsen att hitta kroppen (så länge den stannar på havsbotten). Då pratar vi inte byfjorden eller någon liten sjö kring Uddevalla utan riktiga havet - Skagerrak ut mot Lysekil exempelvis (10km från Göteborgsvägen) Har man dessutom haft tillgång till båt så man kommer ut en bit från land är det nästintill omöjligt att hitta kroppen där.

Intressant ändå angående Zam zam. Visste inte att familjen hade sånna ingångar till en köttbutik.
Det går inte att utesluta han fått hjälp av en vän/släkting. Får nästan omvärdera mina teorier lite.

1. Havet
2. Nermald
3. Kremerad på soptippen

Anledningen till att jag inte tycker soptippen är troligt har jag gått in på tidigare inlägg.
Citera
2020-05-19, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Inga frågor är dumma och man får inget veta om man inte frågar!

Släkten kan betala hyran. Vilka annars? Om han inte har hyran betald via försörjningsstöd - eller via vissa delar av bostadsbidrag. Den ekonomiska bilden hur han har det vet jag ej men ibland kan man få visst bostadsbidrag under 25 års ålder även om man inte har barn pga av låg inkomst.

Finns många förklaringar. Vi vet ju inte ens om han har fått hjälp av släkten att till viss del kunna betala sin hyra.
Om han nu blir dömd tillrättspsykiatrisk vård så lär han väl bli arbetsbefriad och få försörjningsstöd och då kan väl kanske hyran bli betald den vägen. Tur att det finns några fortfarande som arbetar och betalar skatt i det här landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in