Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Vi bör också ha i åtanke att han rökt på i många år. Det ökar inte direkt intelligensen, tvärtom så avstannar hjärnans mognande. Naturligtvis beroende på hur mycket han rökt regelbundet. Men som jag förstår så var han totalt nerdrogad av cannabis under helgen när folk träffade honom. Det tror jag inte kommer över en dag. Jag vet inte hur det fungerar. Jag misstänker att han helt enkelt, om inte haschpsykos, att han tappade det fullständigt. I det tillståndet tänker man knappast rationellt.
Hur som helst. Ett vidrigt brott hur det än skett.
Ja, han kan inte ha varit helt klartänkt 14/11 heller. Han hade ju varit konstig en längre tid innan, och propagerat för cannabis i åtminstone något eller några år.
THC binder sig till fett i hjärnan och långvarigt bruk kan ställa till med oreda. Min amatörmässiga bedömning är att långvarigt cannabisbruk triggat/förstärkt underliggande psykisk störning, annars hade han knappast varit personlighetsförändrad månadsvis som vittnen talat om (min tolkning av vad professorn i toxikologi sade i FUP).
Sen är jag väl inte förvånad över att han pysslat med "självmedicinering" efter ett sådant brott.
Men också det här med att T ofta verkade behöva pengar mot slutet tyder möjligen på eskalerande missbruk. Kanske hade han skulder till droglangarna, och paranoian inför de kriminella gav honom panik. Det förklarar inte mordet på Wilma, men kanske drev detta på psykosen.